شناسه خبر : 109093
شنبه 19 اسفند 1402 , 11:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم یادبود شهید «محمدباقر مهوری» برگزارشد

فاش نیوز - مراسم یادبود شهید «محمد باقر مهوری»  از شهدای عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

 

مراسم یادبود شهید «محمدباقر مهوری» برگزارشددفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا محمودزاده» رییس عقیدتی سیاسی منطقه در این مراسم هدف از برگزاری مراسم یادبود شهدا را تجدید میثاق با آرمان های مقدس آنها قلمداد کرد و اظهار داشت: شهدا کمترین نیازی به این مراسمات ندارند و این ما هستیم که به شهدا و ادامه دادن راه پرفیض آنها محتاجیم.

وی قبور مطهر شهدا را همچون حرم اهل بیت عصمت و طهارت ع مامن شیفتگان طریق حق عنوان کرد و اظهار داشت: شهدا نزد خداوند آبرومند و عاقبت به خیر شدند و ما می توانیم از آنها به عنوان واسطه فیض در درگاه خداوند طلب شفاعت و حسن عاقبت کنیم.‌

حجت‌الاسلام محمودزاده با بیان اینکه شهدا در زمان حیاتشان به وظیفه خود عمل کردند گفت: ما نیز در برهه بسیار مهمی از تاریخ قرار داریم و به عنایت شهدا برای عبور سربلند از این برهه نیازمندیم.‌

وی امنیت و آرامش امروز را ناشی از ایثار و از خودگذشتگی شهدا دانست و افزود: داشتن سمت و مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار سنگین و متفاوت از سایر نظام های سیاسی دنیاست چرا که هر کرسی مسئولیت در این نظام، روی خون هزاران شهید بنا شده است که از عزیز ترین دارایی خود یعنی جان گذشتند تا این نظام مقدس بماند و چه مسئولینی که روی صندلی مسئولیت خود که خون پاک شهدا پای آن است مردود شدند و عاقبت به خیر نشدند. 

در پایان مراسم از خانواده شهید «محمدباقر مهوری« با اهداء لوح سپاس قدردانی شد و مراسم با گل افشانی و عطرافشانی مزار شهید پایان یافت.

مهوری در سال ۱۳۳۵ در اصفهان به دنیا آمد. پس از اخذ مدرک سوم راهنمایی به استخدام ارتش درآمد و‌ پس از گذراندن دوره تخصصی هاگ به پایگاه بوشهر منتقل شد و پس از چند سال خدمت در آن پایگاه در سال ۱۳۶۰ به گروه پدافند هوایی هاشم آباد منتقل شد و چندین مرحله به جبهه ها اعزام و در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi