شناسه خبر : 109123
دوشنبه 21 اسفند 1402 , 07:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از خواستگاری تا شهادت

فاش نیوز - همسرش می‌گفت:

- به اتفاق خانم طاها به خواستگاری‌ام آمدند. وقتی وارد شد یک چهره نورانی داشت که مرا تحت تاثیر قرار داد. در شخصیت ایشان یک جوان مخلص و رزمنده پرشور انقلابی را دیدم. وقتی با او هم صحبت شدم به‌قدری همدل و همفکر بودیم که واقعا فکر می‌کردم سالهاست او را می‌شناسم.
حسن سعادت خودش را در شهادت می‌دانست و راهش را درست انتخاب کرد. هدفش اعتلای دین خدا و پیروی از اولیاء دین و ولی فقیه بود. سرمنزل مقصود را پیدا نمود و چندین بار سر از پا نشناخته به جبهه رفت. حسن دباغ فروتن از این سفره‌ی الهی که خداوند بر سر راهش گسترانیده بود به خوبی بهره‌برداری کرد و در چهارمین اعزامش موفق به حضور در عملیات مسلم ابن عقیل گردید. 
او در رودخانه سومار غسل شهادت کرد و با لباس کامل نظامی و تجهیزات‌، برای برقراری ارتباط سنگرهای خط مقدم و فرماندهی به جلوترین نقطه خط مقدم رفت و نیمه شب در اثر اصابت ترکش خمپاره به سرش به شهادت رسید. 
موضوع: بیسیم‌چی شهید حسن دباغ فروتن
|| ابوالقاسم محمدزاده
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi