شناسه خبر : 109145
دوشنبه 21 اسفند 1402 , 10:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کربلای میمک معراج «حسن ملازاده»

فاش نیوز - «حسن ملازاده» که بعنوان فرمانده واحد خمپاره‌انداز ۶۰ میلیمتری در عملیات عاشورا که به منظور آزادسازی ارتفاعات شمالی و دامنه غربی میمک در استان ایلام انجام شد حضور داشت؛ با اعلام رمز عملیات از بی‌سیم که نام مبارک حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام بود؛ آتش خمپاره‌های ۶۰ را بر سر دشمن ریخت و در هنگامه عملیات، در اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

کربلای میمک معراج «حسن ملازاده»فاع‌پرس‌ ـ «ابوالقاسم محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس؛ جنگ را می‌شود از زاویه‌های مختلف دید. هم خوبی‌هایش را گفت و هم بدی‌هایش را، حتی تلخی و شیرینی جنگ شنیدنی است.

وقتی به جبهه رفت، موقع تقسیم نیروها به او گفتند به واحد خمپاره برو. غرید: من آمده‌ام که با دشمن بجنگم، رو در رو. گفتند به واحد خمپاره ۶۰ برو. گفت می‌خواهم اسلحه دستم بگیرم و با دشمن بجنگم. گفتند خمپاره ۶۰، اسلحه است. گلوله دارد، با دشمن درگیر می‌شوی و در عملیات هم حضور داری.

با اکراه رفته بود واحد خمپاره، وقتی آموزش بکارگیری خمپاره‌انداز را می‌دید، از این که با قوانین زاویه پرتاب گلوله و برد نهایی که در قوانین فیزیک معنا پیدا می‌کرد آشنا شد خوشحال بود.

او برای عملیات و رو در رویی با دشمن آمده بود، بی‌تاب رفتن به عملیات بود و در هر عملیاتی که شرکت می‌کرد کارکشته‌تر می‌شد و ماهر.

هر وقت یکی از بچه‌های واحد خمپاره‌انداز به شهادت می‌رسید او مشتاق‌تر می‌شد و شجاعت و شهادت را توام با یکدیگر می‌دید.

«حسن ملازاده» بعنوان فرمانده واحد خمپاره‌انداز ۶۰ میلیمتری در عملیات عاشورا که به منظور آزادسازی ارتفاعات شمالی و دامنه غربی میمک در استان ایلام انجام شد حضور داشت.

وقتی رمز عملیات؛ یا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را از بلندگوی بی‌سیم شنید؛ آتش خمپاره‌های ۶۰ را بر سر دشمن ریخت و در هنگامه عملیات عاشور، در اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi