شناسه خبر : 109227
پنجشنبه 24 اسفند 1402 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

فاش نیوز - وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن در نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.
مشروح گفت‌وگوهای سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران،  عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جواد اوجی وزیر نفت،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت،‌ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد،‌ عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را می‌توانید در مطالب زیر بخوانید.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به کیهان:
بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر فردا  در پردیس به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش روزنامه کیهان، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سؤال کیهان مبنی بر اینکه، «وزارت راه و شهرسازی برای تأمین مالی ساخت مسکن، مجوز تهاتر فروش نفت با سازندگان تا سقف ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار را از رهبر معظم انقلاب اخذ کرده است. آیا صرفا با سازندگان داخلی تهاتر می‌شود یا با خارجی‌ها هم تهاتر نفت و ساخت مسکن در برنامه وجود دارد؟» گفت: اولویت با سازندگان داخلی است. در حال حاضر نیز، درحال توافق تمهیدات این موضوع با صندوق توسعه ملی هستیم که منابع ریالی‌اش را به تامین کنندگان داخلی تزریق کنیم. 
وی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن هفته آینده آمار دقیق را اعلام می‌کنم. اما امروز عدد ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار را رد کرده‌ایم که در مراحل مختلف ساخت هستند. ما تا می‌توانیم زمین و امکانات را در اختیار مردم قرار می‌دهیم. ۶۰۰ هزار زمین روستایی به خود مردم واگذار شده است. تا خرداد سال آینده به عدد یک میلیون زمین می‌رسیم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: فردا بیش از ۵۲۰۰ مسکن مهر در پردیس به بهره‌برداری می‌رسد و این مسیر باز هم ادامه خواهد داشت تا پایان دولت متقاضی مسکن مهری باقی نماند.
 بذرپاش درباره امکان افزایش قیمت بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما در روزهای اخیر، گفت: یکی از تقاضای شبکه حمل‌ونقل، افزایش قیمت بلیت است ولی  تا الان هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت گرفته نشده و هر تصمیمی هم موکول به سال آینده طبق روال معمول خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به اینکه امسال بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر راه روستایی ساخته‌ایم که نسبت به سال قبل رشد ۲۰ درصدی داشته‌ایم، تصریح کرد: سالن جدید ترمینال فرودگاه مشهد افتتاح می‌شود و ظرفیت اسمی آن از ۷ میلیون نفر اسمی به ۱۰ میلیون افزایش می‌یابد البته ظرفیت واقعی بیش از این است.
یکی از شروط ایران برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در صنعت ساختمان، انتقال تکنولوژی و فناوری‌های نوین در ایران است
محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس نیز درباره ابهاماتی درباره استفاده از ظرفیت شرکت‌های چینی در بازار مسکن و تفاوت مذاکرات وزارت و شهرسازی با شهرداری تهران در همکاری با چینی‌ها اظهار داشت: مذاکرات شهرداری و وزارت راه و شهرسازی با چینی‌ها برای همکاری‌ در ساخت مسکن در یک مسیر برقرار بوده و مدل همکاری‌ها هم مشارکتی است.
وی ادامه داد:‌ مدل همکاری شرکت چینی در ساخت و ساز مسکن در ایران فقط سرمایه‌گذاری است و پول چینی‌ها وارد بازار مسکن می‌شود. قرار نیست از نیروی کار چینی در صنعت ساختمان ایران استفاده شود چراکه هم مصالح ساختمانی هم نیروی کار در حوزه مسکن وجود دارد و در این حوزه‌ها وابستگی خارجی نداریم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه چینی‌ها ما به ازای سرمایه‌گذاری در ساخت سهم خواهند داشت، گفت: چینی‌ها به اندازه آورده خود در ساخت و ساز‌ها و از محل فروش واحد‌ها، سهم خواهند داشت.
رضایی کوچی تاکید کرد: یکی از شروط ایران برای سرمایه‌گذاری چینی‌ها در صنعت ساختمان، انتقال تکنولوژی و فناوری‌های نوین برای صنعتی سازی در ایران است که وارادت فناوری‌های نوین در ساخت مسکن نباید در حد مصالح ساختمانی باشد. تکنولوژی‌های جدید باید توان ساخت و ساز در صنعت ساختمان را افزایش دهد.    
وی درباره جزئیات مذاکرات با چینی‌ها و زمان آغاز مشارکت چینی‌ها در ساخت و ساز مسکن در ایران گفت:‌ مذاکرات به طور مداوم ادامه دارد و چینی‌ها این قول را داده‌اند که از اردیبهشت ماه سال آینده وارد بازار مسکن شوند البته این همکاری برد – برد برای ایران و چین است.
رئیس بنیاد شهید و جانبازان: برنامه‌ریزی برای ارائه تسهیلات اشتغال به خانواده‌های شهدا و ایثارگران
امیر حسین قاضی زاده‌هاشمی، رئیس بنیاد شهید و جانبازان نیز در حاشیه نشست دیروز هیئت دولت در رابطه با آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد گفت: با همت دولت و مجوز سازمان اداری استخدامی برای 32000 نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد دفترچه آزمون استخدامی منتشر شده است و ان‌شاءالله 29 فروردین توسط جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.
وی افزود: به همت و حمایت دولت تمامی فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد به استخدام رسمی دولت در می‌آیند و قانونی که ده سال معطل مانده بود به نتیجه رسید و سال آینده شاهد بیکاری هیچ فرزند شهید و جانباز 70 درصدی نخواهیم بود.
رئیس بنیاد شهید گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم دولت حمایت اشتغال است که تسهیلات اشتغال توسط دولت برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم با این دو اقدام مهم نرخ بیکاری خانواد‌های شهدا و ایثارگران به نصف کاهش پیدا کند.
قاضی‌زاده‌هاشمی درباره اقدامات بنیاد شهید در سال ۱۴۰۲ گفت: جدی‌ترین کارهای ما در سال ۱۴۰۲ در دو عرصه بود؛ یکی کاهش زمان پرداخت‌های درمانی از ۶ ماه به ۳ ماه در مؤسسات و از ۴۵ روز به ۲۰ روز به اشخاص ایثارگر بوده است؛ دومی هم بحث‌های فرهنگی بوده که ظهور و بروز آن در جشنواره فیلم فجر با حضور ۵ فیلم سینمایی در جشنواره بود.وی درباره فروش فیش خودروی وارداتی جانبازان در بازار هم گفت: قبلاً هم گفته‌ام که این حتماً تخلف است چون اصلاً فیشی وجود ندارد و وزارت صمت در سامانه اشخاص را ثبت می‌کند و خودرو را به شخص تحویل می‌دهد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: این‌ها ممکن است عوارض حقوقی پیدا کند و این وسط کلاهبرداری‌هایی اتفاق بیفتد؛ کسی که امتیازی که وجود ندارد را می‌فروشد و خریدار آن، بعداً دچار مشکل خواهند شد چون سازوکارهای این موضوع پیش‌بینی شده است.
 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: سال‌ جاری بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم
همچنین سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه اشتغال قولی که توسط دولت داده شده بود عملیاتی شده است و هم سال ۱۴۰۱ هم سال ۱۴۰۲ به روایت آمار و مستندات موجود بیش از یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم.
وی ادامه داد: ناترازی صندوق‌هایمان را قدری به همترازی رسانده‌ایم و بدهی‌های صندوق‌ها به بانک‌های عامل به شدت کاهش یافته است و ان‌شاءالله به صفر خواهد رسید، منابع در آمدی را مستحکم کردیم، ضریب پشتیبانی صندوق‌ها تصویب شده و رو به افزایش است و در حوزه‌های مختلف مانند رسیدگی به دعاوی، فرآیند آن‌ها کوتاه شده است و مدت رسیدگی کاهش پیدا کرده است.
وزیر کار گفت: بالغ بر 4 میلیون نفر در دوره‌ای که در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار شده است شرکت کرده‌اند.در سازمان بهزیستی هیچ مدد جوی پشت نوبتی نداریم و افزایش 40 درصدی حقوق مستمری بگیران را در سازمان بهزیستی را داشتیم.
مرتضوی درباره میزان افزایش حقوق سال آینده و این‌که «پیشنهاد دولت روی چند درصد است»، اظهار کرد: ما پیشنهاد خاصی نداریم و ما باید قانون را اجرا کنیم. قانون دقیقا فرآیندها را مشخص کرده است. تلاش ما این است که ضریبی که همه ساله نسبت به سبد معیشت دیده و معادل آن ضریب پرداخت می‌شد امسال بتوانیم یه تکانی به آن بدهیم یعنی افزایش پیدا می‌کند.وی در پاسخ به میزان سبد معیشتی گفت: قرار است انستیتو تغذیه پیشنهادات خود را بیاورد و بعد از آن محاسبه خواهیم کرد.
وی درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیک گفت: خوشبختانه مرحله دوم شروع شده و با استقبال خوبی مواجه بوده است. کالابرگ کار بسیار کارستانی بود و نزدیک به ۱۸ میلیون از ۲۰ میلیون خانوار جامعه هدفمان از این یارانه استفاده کردند و اگر ضریب ۳.۳ که ملاک است به خانوارها بدهیم تقریبا بالغ بر ۵۴ میلیون نفر از جامعه ۶۰ میلیونی هدف از کالابرگ استفاده کرده‌اند.
وزیر کار ادامه داد: در این طرح فرآیندها بسیار خوب بوده است و در بالغ بر ۲۲۰ هزار فروشگاه انجام می‌شود و معطلی، صف و کمبود کالا نداریم و مردم هم در مرحله دوم که از ۱۸ اسفند آغاز شده است با یک شیب ملایم در حال استفاده هستند. کسانی که مشمول کالابرگ و یارانه اضافی می‌شوند قطعا بدانند که منابع آن را تامین کرده‌ایم و مشکلی برای اجرای طرح نخواهیم داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در افزایش میزان یارانه گفت: الان این بحث کالابرگ الکترونیک را برای ۳ ماه پیش‌بینی کردیم و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد و بعد قرار شد مجددا در صحن دولت بحث بشود که ببینیم ادامه پیدا کند یا نه برای افزایش یارانه فعلا تصمیمی گرفته نشده و در جلسات آتی اگر تصمیمی گرفته شد حتما خواهیم گفت.
بستۀ اینترنت رایگان ۵ گیگابایتیعیدانۀ هیئت دولت به مردم
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیۀ جلسۀ هیئت دولت گفت: امسال یک سال پر بار برای صنعت فضائی بود و ما شش پرتاب داشتیم. ماهواره‌های متعدد با موفقیت در مدار قرار گرفتند و پرتاب‌هایی که در این دو سال و اندی انجام شد، معادل سه دولت گذشته بود.
وی ادامه داد: سال آینده نیز، پرتاب‌های متعددی پیش‌بینی شده و ماهواره‌های متعدد در دست ساخت است و به امید خدا، ما به سمت منظومه سازی خواهیم رفت و مجموعه‌ای از ماهواره‌های متعلق به جمهوری اسلامی ایران را که توان منظومه سازی دارند، پرتاب خواهیم کرد. 
وزیر ارتباطات بیان داشت: بزرگ‌ترین پایگاه فضای کشور در حال ساخت است و در تلاشیم که فاز اول آن در سال آینده به بهره‌برداری برسد و اولین پرتاب را از آنجا انجام دهیم. زارع پور در اهمیت ساخت این پایگاه فضائی توضیح داد: پرتاب آخر ما که از طریق روسیه انجام شده به این دلیل بود که پایگاه‌های فعلی ما، چنین امکانی را ندارند و از پایگاه فضائی جدیدمان، ما توانایی پرتاب ماهواره به مدارهای خورشید آهنگ نیز خواهیم داشت. ان‌شاءالله سال آینده، سال پربارتری از امسال برای صنعت فضائی خواهیم داشت.
زارع پور در اهمیت ساخت این پایگاه فضائی توضیح داد: پرتاب آخر ما که از طریق روسیه انجام شدف به این دلیل بود که پایگاه‌های فعلی ما، چنین امکانی را ندارند و از پایگاه فضائی جدیدمان، ما توانایی پرتاب ماهواره به مدارهای خورشید آهنگ نیز خواهیم داشت. ان‌شاءالله سال آینده، سال پربارتری از امسال برای صنعت فضائی خواهیم داشت.
وی افزود: ما برای رسیدن به لایه ژئو، یک برنامه ۵ ساله و افق ١۴٠٧ داریم، ولی همه تلاشمان این است که تا پایان این دولت پرتاب‌های تحقیقاتی داشته باشیم.
همچنین، زارع پور از هدیۀ ۵ گیگابایتی هیئت دولت به مردم خبر داد و گفت: به مناسبت عید نوروز و همچنین حلول ماه مبارک رمضان، یک بسته اینترنت رایگان برای همه مردم فعال خواهد شد. یک بسته ۵ گیگابایتی، که معادل ۱٢ گیگ ترافیک داخلی خواهد بود، از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان هدیه هیئت دولت برای مردم فعال خواهد شد و کسانی که تمایل دارند، می‌توانند به my.gov.ir مراجعه نمایند. این بسته، تا عید فطر امکان استفاده خواهد داشت.
وزیر ارتباطات، در بیان پیشرفت پوشش فیبر نوری در کشور گفت: پارسال این موقع، ما ۲/۵ میلیون پوشش فیبر نوری داشتیم، اما اکنون این میزان تقریبا سه برابر شده و به ۷ میلیون و خرده‌ای رسیده است. تقریباً برای ۳۰ تا ۳۵ درصد مردم عزیزمان امکان دسترسی به اینترنت‌های پرسرعت با سرعت ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه فراهم شده است و مردم برای استفاده از آن، باید در شهرهایشان درخواست بدهند.
شهردار تهران: 4 ایستگاه متروی جدید شنبه افتتاح می‌شود
علیرضا زاکانی نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره افتتاح ایستگاه‌های جدید مترو، گفت: 4 ایستگاه مترو شنبه افتتاح می‌شود و این اقدام مبارک مردم باشد.شهردار تهران تصریح کرد:
3 ایستگاه مختص خط 6 مترو بوده و یک خط هم بخش تبادلی و تعویض خط 6 و 7 است.
وزیر نفت: 4400 جایگاه سوخت آماده خدمات رسانی در ایام نوروز
جواد اوجی، در رابطه با تامین بنزین در ایام نوروز گفت: در ایام نوروز مشکلی در بحث تامین بنزین نخواهیم داشت و تمامی 4400 جایگاه در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به مردم هستند.
وی ادامه داد: هر هموطنی تخلفی در جایگاه‌ها مشاهده کند می‌تواند با سامانه 2675 تماس گرفته و تخلف در جایگاه‌هارا گزارش دهد تا همکاران ما ورود کنند. از 15 اسفند ماه هم بارزسان پخش به طور نا محسوس در تمامی جایگاه‌ها در سراسر کشور هستند.
وزیر نفت گفت: در تمامی جایگاه‌های سراسر کشور کارت سوخت برای افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند و یادر دسترس آن‌ها نیست وجود دارد اما اولویت برای سوخت رسانی با کارت سوخت خود هموطنان است.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: افزایش ۵ برابری صادرات تجهیزات دفاعی ساخت ایران
امیر محمدرضا آشتیانی نیز در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: ما در توسعه تعاملات دفاعی با همه کشورها، از یک‌سو درباره قفقاز و ارمنستان که اخیراً ملاقات داشتیم و در رابطه با قطر کشوری بسیار تاثیرگذار در منطقه است و در تعاملاتی که ما با این کشور داریم همه مباحث منطقه‌ای را مرور کردیم.
وی ادامه داد: در توسعه این همکاری‌ها و اقداماتی که می‌توانیم آن‌ها را به عنوان مبنا برای گسترش همکاری‌ها تعیین کنیم بحث و گفت‌وگو شد که این الگو را حتماً در رابطه با سایر کشورها نیز دنبال خواهیم کرد. همچنین؛ ارتباطاتی با ترکیه، روسیه و خصوصاً همسایگانمان داشته‌ایم.
وزیر دفاع تصریح کرد: وزارت دفاع ظرفیت‌های بسیار بزرگی در کشور در حوزه ساخت هواپیما و تعمیرات اساسی آن‌ها دارد. بنابراین؛ این ظرفیت از جاهای دیگر بیشتر است که بتواند این کار را به نتیجه برساند و این کار را در همکاری با بخش‌های کشوری ادامه می‌دهیم تا بتوانیم به مراحلی برسانیم که قطعیت آن را اعلام کنیم.
امیر آشتیانی اظهار کرد: ما در زمینه صادرات حوزه دفاعی نسبت به دو سال گذشته حدود ۴ تا ۵ برابر افزایش را شاهد بوده‌ایم و حتماً این کار در آینده با توجه به نوآوری‌ها و تسلیحات جدیدی که طراحی و ساخت آن را دنبال می‌کنیم افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی 2024، خاطرنشان کرد: رزمایش‌ها در راستای نمایش قدرت برگزار می‌شود در این رزمایش سه قدرت بزرگ دنیا با هم همکاری می‌کنند در راستای ثبات در منطقه و آبراه‌های حساس منطقه برگزار می‌شود، حضور کشورهای ناظر مانند عمان، پاکستان و آذربایجان نشان‌دهنده اهمیت این رزمایش‌هاست.وی افزود: در حوزه موتور هواپیماها و پهپادها به خودکفایی رسیده‌ایم و در حال طراحی و ساخت آن‌ها هستیم و درباره موتورهای سنگین نیز در حال فعالیت هستیم.
امیر آشتیانی درباره فعالیت‌های وزارت دفاع در حوزه فضا عنوان کرد:‌ سال آینده در حوزه فضائی پیشرفت‌های بسیار خوبی خواهیم داشت و با ماهواره‌بر سیمرغ دامنه کارها را گسترش می‌دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد: فروش فیلم‌های سینمایی به ۱۳۰۰ میلیارد تومان رسید
همچنین محمد مهدی اسماعیلی، در حاشیه جلسه هیئت دولت، گفت: سال را در حالی داریم به اتمام می‌رسانیم که فروش فیلم‌های سینمایی به ۱۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است، این عدد در سال گذشته حدود 400 میلیارد بوده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد سینماها به 900 رسیده است، افزود: تعداد سینماها از 570 سینما به 900 سینما رشد کرده است.وزیر ارشاد تاکید کرد: اسناد مهم مثل سند موسیقی و ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی نیز در کشور تصویب شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن، تاکید کرد: امسال با شعار «می خوانمت» در تهران و 30 استان کشور نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود. با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده برآورد اولیه ما این است که حدود 5 میلیون نفر از نمایشگاه قرآن بازدید خواهند کرد. در این نمایشگاه از خادمین قرآن کریم نیز با حضور رئیس‌جمهور تقدیر خواهیم کرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: مرمت‌سازی کاروانسراها باید تحت نظارت میراث فرهنگی باشد
عزت‌الله ضرغامی نیز درباره دو کاروانسرا، گفت: از نظر قوانین یونسکو واگذاری بناهایی که تحت نظر کارشناسان میراث فرهنگی بوده و تحت ضوابط آن‌ها فعالیت می‌کند اشکال قانونی ندارد به‌گونه‌ای که بسیاری از آن‌ها در سطح جهانی در اختیار بخش خصوصی است اما تحت ضوابط یونسکو اداره می‌شود. 
وی افزود: این دو کاروانسرا در اختیار ستاد اجرائی فرمان امام است و از نظر قانونی مشکل خاصی ندارد اما باید کاملا تحت نظارت میراث فرهنگی مرمت شوند که هزینه بسیار سنگینی دارد اگر این اتفاق رخ دهد تحت نظر ما این مرمت‌سازی رخ خواهد داد.
وزیر میراث فرهنگی تأکید کرد: اکنون من خبری ندارم که واگذاری این دو کاروانسرا انجام شده است یا نه، اما خیلی خوب است که دولت اعتبارات لازم را در اختیار وزارت میراث قرار داده تا بسیاری از ابنیه تاریخی تحت نظارت و مالکیت دولت کار خود را انجام دهد اما در جاهایی که مالکیت آن در اختیار بخش خصوصی است، محدودیت‌هایی نیز وجود دارد.
ضرغامی افزود: ما بناهای زیادی داریم که ثبت ملی بوده و در اختیار مردم قرار دارد و نقل‌ و انتقال آن بین مردم هیچ اشکالی ندارد و با نظارت ما انجام می‌شود و لذا اگر قرار است فروخته شود نظارت ما وجود دارد که تغییر نکند و تا آنجا که امکان دارد مرمت لازم هم انجام شود، در جاهایی مثل یزد که بافت وسیعی از میراث فرهنگی دارند با برنامه‌هایی که داریم از تسهیلات بانکی استفاده کنند تا بافت‌های باستانی حفظ شود.
وی درباره دو برابرشدن ارز مسافرتی، گفت: این مصوبه بدون اطلاع وزارت گردشگری انجام گرفته است، البته سیاست‌های ارزی دولت ایجاب می‌کرد که برای کنترل قیمت ارز در بازار در مقطع تعطیلات نوروزی که معمولاً این مشکل به‌علت خرید ارز از بازار آزاد پیش می‌آید، تمهیداتی را در نظر بگیرد، البته یک اشکالی که بعداً گرفته شد این بود که به‌هرحال بعضی‌ها این ارز را بگیرند و سفر هم نروند و در بازار آزاد این ارز را بفروشند که البته خوشبختانه اطلاعیه بانک مرکزی و اعلام اینکه برخورد جدی و تنبیهی با متخلفان صورت می‌گیرد تا حد زیادی این مسئله را کنترل می‌کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی: پرتو‌دهی محصولات کشاورزی برای اولین بار در ایران
محمد اسلامی، نیز گفت: برای اولین بار پرتودهی به محصولات کشاورزی انجام خواهد شد و امید است در زندگی مردم دیده شود و از آن استفاده کنند.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان انرژی اتمی برای ساخت نیروگاه در کشور اظهار کرد: ساخت نیروگاه به ۷ سال زمان نیاز دارد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان دولت چهاردهم این دو نیروگاه را افتتاح خواهیم کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر در سال ۱۴۰۲ از نظر وانو (انجمن جهانی بهره‌برداران از نیروگاه‌های هسته‌ای) مقام اول بازدهی نیروگاه‌های اتمی شد، عنوان کرد: همچنین در سال گذشته از ۷ میلیارد کیلووات ساعت عبور کردیم و نیروگاه‌های اتمی نقش خود را به خوبی ایفا کردند و امید است سال آینده هم به این شکل پیش برویم.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi