شناسه خبر : 109458
یکشنبه 12 فروردين 1403 , 11:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا قانون گریزان بیشتر حمایت می شوند؟!

انتصاب در مشاغل حساس باید با احراز تابعیت جمهوری اسلامی، خدمت نظام وظیفه و استعلام انجام گیرد؛ در غیر اینصورت انتصاب مذکور کأن لم یکن بوده و مرتکب یا مرتکبان به...

فاش نیوز - برابر ماده یک قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس کلیه دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، نهادها و سازمان‌های وابسته به قوای سه‌گانه کشور مکلفند ضمن احراز تابعیت جمهوری اسلامی ایران و شرایط خدمت نظام وظیفه عمومی (پایان خدمت یا معافیت دائم) در انتصاب افراد به مشاغل حساس موضوع این قانون وجود یا فقدان شرایط مقرر در ماده (۲) این قانون را از مراجع سه‌گانه شامل وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه استعلام نمایند. چنانچه انتصابی برخلاف استعلام صورت‌گرفته در مورد بندهای «الف»، «ب»، «ت»، «ث»، «ج»، «ح»، «خ» و «ذ» ماده اخیرالذکر صورت پذیرد یا بدون استعلام، انتصاب انجام شود، انتصاب مذکور کأن لم یکن بوده و مرتکب یا مرتکبان به محرومیت از حقوق اجتماعی درجه (۵) موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی  محکوم می‌گردند.
حسب این قانون انتصاب در مشاغل حساس باید با احراز تابعیت جمهوری اسلامی، خدمت نظام وظیفه و استعلام انجام گیرد؛ در غیر اینصورت انتصاب مذکور کأن لم یکن بوده و مرتکب یا مرتکبان به محرومیت از حقوق اجتماعی درجه (۵) موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌گردند.
حال فردی که در اُهایوی آمریکا متولد شده و از مهد کودک تا اخذ دکترا در آمریکا و در دانشگاه واشنگتن سنت لوییس دکترای خود را در رشته هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اخذ کرده و در شرکت های بزرگی همچون مایکروسافت و آمازون سابقه کاری دارد و یکی از مدیران پروژه موتور جستجوی بینگ مایکروسافت و از مدیران پیاده‌ساز معماری هوش مصنوعی در زمینه طبقه‌بندی اتوماتیک کالاهای آمازون است که به ترتیب در هر کدام از این کمپانی‌ها ۲/۵ و ۲ سال فعالیت کرده و در آبانماه سال ۹۵ بعد از دو ماه فعالیت در وزارت ارتباطات به دلیل منع بکارگیری دو تابعیتی‌ها از مدیرکلی دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری این وزارتخانه برکنار و تسویه حساب می کند، در سازمان اقتصادی کوثر می شود رئیس کارگروه هوشمندسازی و تعدادی دکتر و پرفسور زیر نظر او در این مسئولیت مهم مشغول بکار می شوند تا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی هدف غایی سازمان هوشمند کوثر را تحقق بخشند.

یا فردی که تکلیف خدمت نظام وظیفه او روشن نیست به عنوان دستیار مردمی‌سازی بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب می شود.

یا فرد دیگری که صلاحیت فردی او توسط مراجع ذیصلاح برای مدیر عاملی بانک تایید نمی شود به سمت سرپرستی بانک منصوب می شود. این همه بی قانونی که مجازات هم دارد توسط کسی که مدعی قانونگذاری بوده، با چه هدفی انجام می گیرد؟ مجموعه های نظارتی و قضایی چرا سکوت کرده اند؟
گویا این مجموعه ها فقط به دنبال افراد ضعیف و بی پشتیبان هستند تا مُرِ قانون را درباره آنان اجرا کنند.


پیام یکی از مدیران بنیاد در ارتباط با موضوع فوق:

یا کسی که هر سه ماه در حد چند روز به ایران می‌آید و به رئیس پژوهشکده جانبازان منصوب می شود؛ به جای یک متخصص جانباز که عمری در بنیاد تجربه، دآنش مدار شده است و شنیده ها حاکی از تابعیت دوگانه آلمانی نامبرده هست فقط از دوستان و همکلاسی رئیس بوده  است.....

|| یوسف مجتهد

اینستاگرام
ما از هنجارشکنان به خاطر بی اعتنایی به قانون گله داریم وقتی مسئولان حرمت قانون را نگه نمی دارند به کی شکایت کنیم . مجازات مسئولانی که به قانون اعتنا نمی کنند باید چند برابر مردم باشد ، چون تاثیر منفی آن بر جامعه خیلی بیشتر است .
با سلام
جناب آقای یوسف مجتهد عزیز دلسوزی شما نسبت به جامعه ایثارگری قابل تحسین است ولی ای کاش یک مقاله هم برای زمانی که خود در بنیاد به پست و مقام رسیده اید و خواهید رسید مکتوب بفرمایید. زمانی که در زمان ریاست مهندس سعید اوحدی به لیست مشاورین ایشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران پیوستید چه طرح و ایده ای برای بهبود وضعیت جامعه ایثارگری ارائه دادید که ما بی خبریم ؟؟؟!!!
ممنون
سلام نام،کسانی که به این صراحت تخلف می‌کنند باید نام آنان را گذاشت قانون دانان قانون شکن، رانت‌خوار
چنین افرادی، جاسوس اند.
سلام و درود بر ادر مطالبه گر،میدانی برای چه برای منافع نقد،مقام معظم رهبری دو مورد را به خواص توصیه کردند و هشدار دادند یکی منافع نقد و یکی هم خطر خسته شدن،واقعیت این است با این مدل حکمرانی کشور به سامان که نمی رسد هیچ،به مرور همین سرمایه های اجتماعی هم از دست میدهیم، امروز خطر انقلابی نماها خطری به مراتب بدتر از اسرائیل وترامپ است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi