شناسه خبر : 109508
سه شنبه 14 فروردين 1403 , 16:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ممانعت از اقامه نماز مسافران؟!

وزیر فرزند شهید و مدیرعامل حافظ قرآنش چرا؟

برغم تذکر جدی جریان‌های ایثارگر به مدیر عامل راه‌آهن در خصوص نماز مسافران در راه‌آهن کشور و عدم توقف به موقع قطارها، متاسفانه دفتر وی ضمن تکذیب همه این موراد، تلفن را به روی گروه‌های پیگیری‌کننده قطع می‌کند و...

فاش نیوز - راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از زمان حضور صالحی که خود حافظ کل قرآن است، بیشترین ضریب بی‌توجهی به اقامه نماز را از آن خود کرده است.

توقف‌ قطارها بسیار با بی‌توجهی به نماز بوده است؛ به طوری که در سیزدهم دی‌ماه و سالروز شهادت حاج‌قاسم، حتی قطار در نزدیکی شهر حاج‌قاسم برای نماز توقف نکرد و با حدود 5 ساعت تاخیر توقف کرد. در حالی که 5 ساعت تاخیر برای نماز مغرب یعنی حدود یک ساعت و نیم به قضا شدن نماز!

اخیرا نیز برای نماز صبح با تاخیرهای قابل توجه توقف می‌کنند و سپس مهماندارها می‌خوابند و مسافران در قطار حبس می‌شوند و راه‌آهن در سیستم گراف خود قسم حضرت عباس می‌خورد که ما برای نماز توقف کرده‌ایم و کسی نمی‌تواند ثابت کند که قطار توقف کرده است، ولی مردم نمی‌توانسته‌اند پیاده شوند. از سیزده سالن 4 سالن و یا 5 سالن مهماندار در خواب تشریف داشته است و مردم حبس شده‌اند و اصلا کسی برای نماز آنها را بیدار نکرده است. نهایتا برخی از آنها با هجوم به سالن‌های دیگر قطار با مشقتی بالا باید پیاده شوند و بعد یک مسیر چندصد متری را به طول سیزده واگن قطار بدوند تا به دری که باز است برسند!

مشکل این است که حتی اتوبوس‌های شهرداری تهران مجهز به دستگاهی است که اگر راننده درب را خارج از ایستگاه باز کند، ثبت می‌کند و اگر در ایستگاه توقف کند و درب را باز نکند نیز ثبت تخلف می‌کند؛ ولی راه‌آهن با میلیاردها تومان بودجه و امکانات، اولا حاضر نیست با سامانه‌ای پایش کند که اگر قطار برای نماز ایستاد و درب‌ها باز نشد ثبت شود و از طرفی گزارش‌های مردمی را رسما دروغ اعلام می‌کنند. کار به جایی رسیده است که حتی بسیاری از گزارش‌های مردم بی‌اعتبار تلقی می‌شود و خب نهایتا وقتی ادعا این باشد که خود مدیر‌عامل حافظ کل قرآن است، کسی نمی‌تواند ثابت کند که بیشترین بی‌نمازی‌ها و تأخیرد نماز در دوره این مدیر عامل اتفاق افتاده است.

از فرزند شهید والامقام دفاع‌مقدس و وزیرمحترم راه می‌خواهیم به خاطر احترام به نمازی که امثال پدرش برای اقامه آن شهید شدند به داد راه‌آهن و مردم برسد و معین کند چه کسی دروغ می‌گوید.

گفتنی‌ست عدد و تواتر و تعدد پایش‌های مردمی انجام شده بسیار زیاد است. ولی راه‌آ‌هن همه آنها را دروغ می‌خواند.

مدیران راه‌آهن در حالی درخواست اعلام مصداق می‌کنند که خودشان می‌دانند؛

۱- اکثراً ساعت‌های توقف قطارها تا حتی پنج ساعت پس‌از افق شرعی است.

۲- ایستگاه‌های دارای نمازخانه با چراغ روشن  و آماده استفاده منتظر قطارهایی هستند که در وقت شرعی از جلوی ایستگاه عبور می‌کنند و برای نماز توقف نمی‌کنند. در راه آهن اصطلاحی بنام تلاقی و خطر تصادف قطار وجود دارد که در زمان های مناسب مدیران راه آهن آن را بهانه دم توقف برای نماز قرار می دهند.

۳- گزارش‌های متعدد مردم صرفاً با گزارش‌‌دهی‌های خلاف واقع مدیر عامل راه‌آهن روبروست.

 
اینستاگرام
سلام راه اهن حدود ۱۰سال فرزندان جانباز بالای ۲۵ درصد راگزینش کرده اما هنوز بلاتکلیفی بااین که پدر بازنشست شده اماماده۴۸ مدیران راه اهن اجرا نمی کنند وبهانه های مختلف میگیرندوفرزندان خودشان را می گیرند
فرزند جانبازخانواده راه اهن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi