شناسه خبر : 109938
شنبه 01 ارديبهشت 1403 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شفاف‌سازی و آشکارسازی

راهکارهای رفع تعارض منافع در بنیاد

برای پوشاندن تخلفات اقدامات ویژه ای انجام می گیرد. اقدامات رسانه‌ای و دادن هدیه به اهل رسانه، هدیه به بخشی از جامعه هدف و برگزاری همایش...

فاش نیوز - تعارض منافع در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیداد می کند. یکی از راه‌های مبارزه با تعارض منافع، آشکارسازی است. برای اینکه کسی بخواهد بداند در موقعیت تعارض منافع قرار دارد یا خیر، باید این سؤال را از خود بپرسد:

اگر بیمار و یا سایر افراد از منفعت من در این موضوع مطلع شوند آیا من راحت خواهم بود؟

اگر جواب به این سؤال خیر باشد، پس آشکارسازی و شفاف‌سازی لازم است.

آنچه که امروز در مجموعه‌های مرتبط با درمان ایثارگران، مثل بیمه دی، شرکت متد... می‌گذرد نوعی پنهان کاری است. آنان به شدت با کسانی که به افشای روابط ناسالم، قراردادها، پرداخت‌ها... می‌پردازند، برخورد می‌کنند و تا اخراج هم پیش می‌روند.

مجموعه‌های نظارتی از ورود به دلیل عدم مهارت لازم یا ممانعت از ورود آنان یا شریک بودن آنان در منافع خودداری می‌کنند. آنان نمی‌توانند با اشکال مختلف تعارض در منافع برخورد کنند؛ چون قادر نیستند تخلفات ناشی از این تعارض را کشف کنند...

در تعارض منافع حمایت‌های پنهان و آشکار از سوی مافوق وجود دارد. برای پوشاندن این تخلفات اقدامات ویژه ای انجام می گیرد. اقدامات رسانه‌ای و دادن هدیه به اهل رسانه، هدیه به بخشی از جامعه هدف و برگزاری همایش... از اقدامات موثر برای توجیه تعارض منافع است.

آیا در بنیاد شهید و امور ایثارگران این تعارض منافع آشکار وجود ندارد؟ پزشکی که تا ظهر در بخش‌های درمانی بنیاد ریاست می‌کند و سپس به مطب خصوصی خود می‌رود که رشته مورد نیاز جانبازان را بر عهده دارد، هدایت درمانی بیماران به کدام سو می‌رود؟

کشور برای پزشکان سرمایه‌گذاری کرده تا در تخصص خود به مردم خدمت کنند. کشور نیازی به مدیریت آنان، به ویژه در دستگاه‌های غیرمرتبط با تخصصشان ندارد.

|| یوسف مجتهد

اینستاگرام
چرا شایعه می کنید ؟ کدام تعارض منافع .
بنده خدا با حکم و فشار رئیس بنیاد آمده در خدمت ایثارگران باشه ، فقط تا ظهر هست ، حقوق و مزایای کامل میگیره . بعد از ظهر هم میره مطب شخصی خودش تا باز هم در خدمت ایثارگران به ویژه جانبازان باشه . مطبش رو هم منتقل کرده نزدیک کارش که جانبازان راحت تر باشن .
کسی هم که میخواد خدمت کنه ، همش میگید تعارض منافع .
تازه ایثار کرده و رفته هر چه دوست و رفیقش رو جمع کرده آورده در خدمت ایثارگران باشن ، هم رفیقاش رو از بیکاری درآورده هم یه تیم قوی برای هزینه کرد بودجه درست کرده ، مگه عیب داره . ضمنا" این بنده خداها همه باز نشسته شدن ولی برای خدمت به ایثارگران به جای اینکه برن استراحت کنن ، آمدن دارن کار میکنن حالا اگر هم خیلی وقت نمیزارن مهم نیست باید مشکلات زندگی شون حل بشه . رفاقت به چه دردی میخوره برای همین روزهاست که وقتی رئیس شدی رفیقتم رو بیاری اون هم بره رفقاش رو بیاره. یه سفره ای پهن شده چه اشکالی داره عده ای پزشک مستضعف و بیچاره از این سفره خودشون و خانواده شان متنعم بشن مگر شما بخیلید. خوب نیست این کارها رو می کنید . هی میگید فرزندان شهدا و ایثارگران هم پزشک هستن ، بیکارن از اونا استفاده کنید . اولا اونا کلی قانون حمایتی دارن برن از اون قوانین استفاده کنند ثانیا این بنده خداها باز نشسته هستند و ممنوعه برن جایی کار کنن . ما با هزار کلک توانستیم سر همه رو کلاه بزاریم اینا رو به کار بگیریم . یعنی تمام نبوغ و استعدادمون رو بکار بردیم تا به رفقا خدمتی کنیم .
ما ایثارگران و جانبازان راضی هستیم آقای قاضی زاده هاشمی تلاش کنه این رفقای پزشکش بیان در مجموعه های درمانی بنیاد تا کمکی به زندگی شون بشه . ما محرومیت را تحمل می کنیم ولی پزشکان محروم و مستضعف گناهی ندارند . جایی هم اینا رو نمیخاد ، درست نیست ما هم دست رد به سینه اینا بزنیم
شخص آقای قاضی زاده هم پزشک متخصص جراح گوش و حلق و بینی است . البته در سوابق ایشان تا به حال جراحی ندیدیم . خب شاید دلیلش همین مجلس و ریاست بنیاد باشد . آقای قاضی زاده هاشمی این کشور برای شما خرج کرده متخصص شدید . این مجلس و کار اجرایی را رها کنید و بروید به مردم خدمت کنید تا تخصص تان را فراموش نکنید، مطمئن باشید موفق تر خواهید بود . هم خدا و هم خلق خدا از شما راضی می شوند . . البته مدرک تخصص تان را از کدام دانشگاه گرفته اید ، نمی دانیم ؟ چون در همه رزومه هایتان چیزی از دانشگاه محل دریافت مدرک تخصص تان ندیدیم ؟ مشخص نیست از دانشگاههای داخل گرفته اید یا دانشگاه خارج کشور ؟ این را هم بدانیم خوب است . چون کار پزشکی نمی کنید ، کمی مشکوک شدیم .البته به عنوان یک جانباز زمانی که محل دریافت مدرک تخصص تان را دانستیم شاید برای درمان گوش ، حلق و بینی به مطب تان مراجعه کنیم .
واقعیت این است که بسیاری از پزشکان که کار طبابت را رها کرده و مسئولیت گرفتند ، حتی آمپول زدن را فراموش کردند.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi