شناسه خبر : 109953
یکشنبه 02 ارديبهشت 1403 , 12:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اسرائیل نشان داد که نمی‌تواند در چند جبهه بجنگد

فاش نیوز - حمله محدود اسرائیل علیه ایران نشان داد که آن رژیم، از طریق جنگ چند جانبه خود مهار شده است.
«کارمیل اربیت» کارشناس ارشد شورای آتلانتیک، با انتشار تحلیل فوق در تارنمای این اندیشکده نوشت: در این میان، راست افراطی اسرائیل دولت نتانیاهو را تحت فشار قرار می‌دهد تا کار‌های بیشتری انجام داده و فراتر برود. «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی اسرائیل در توئیتی اقدام اخیر اسرائیل علیه ایران را «ضعیف» توصیف کرد. در حالی که ایالات متحده نقشی کلیدی در مهار اسرائیل در واکنش خود ایفا کرد اسرائیل نیز با واقعیت‌های فعلی خود محدود شده است. درگیر یک جنگ چند جانبه علیه حماس و حزب‌الله است و رهبران اسرائیل اشتها و احتمالاً توانایی آن را ندارند که به‌طور جدی وارد یک جبهه درگیری نظامی دیگر شوند».
در همین حال رابین رایت خبرنگار و تحلیلگر آمریکایی تأکید کرد: ایران بازی بلندمدتی را در سراسر خاورمیانه انجام می‌دهد.
او در مقاله‌ای در انستیتو صلح ایالات متحده درباره درگیری اخیر میان ایران و اسرائیل نوشت: این حملات چه چیزی را در مورد آینده نشان می‌دهد. سؤالاتی در مورد استراتژی هر دو طرف در آینده وجود دارد. اسرائیل اغلب بازی کوتاهی را با ایران و نیرو‌های نیابتی آن انجام داده است. شناسایی چالش‌ها و جلوگیری از آن‌ها به صورت جنبشی یا در حملات سایبری. با این وجود، اسرائیل هنوز هیچ‌گونه راهبرد دراز مدتی فراتر از تکرار مکررات اغلب غیر واقع‌گرایانه درباره شکست دادن ایران یا نابود کردن متحدان آن ندارد. در اوج خصومت‌ها هیچ برنامه دیپلماتیک قابل مشاهده یا قابل اجرائی در مورد چگونگی کاهش تنش وجود نداشت. همین امر در مورد غزه نیز صادق بود و معمای دیپلماتیک را تشدید کرد. در همین حال، ایران بازی بلندمدتی را در سراسر خاورمیانه انجام می‌دهد. آن کشور به تدریج بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی منطقه را ساخته است. ایران تنها بخشی از تجهیزات‌های خود را در حمله به اسرائیل به‌کار برد که هزاران موشک بالستیک و کروز و صد‌ها پهپاد تخمین زده می‌شود. از سال ۱۹۸۲ میلادی به این سو ایران همچنین گسترده‌ترین شبکه متحدان خود را در چهار کشور لبنان، سوریه، عراق و یمن ایجاد کرده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi