شناسه خبر : 109961
یکشنبه 02 ارديبهشت 1403 , 16:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حقوق والدین شهدا ۱۱۴ درصد افزایش یافت

فاش نیوز - سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر از بنیاد حقوق دریافت می‌کنند، گفت: با کمک دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی امسال پرداختی‌ها به جامعه ایثارگران ۳۵درصد و والدین شهدا ۱۱۴درصد افزایش یافته است.

حقوق والدین شهدا ۱۱۴ درصد افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری  آرمان ملی آنلاین، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: برای سال ۱۴۰۳ حقوق والدین شهدا با ۱۱۴ درصد افزایش به ۱۵ میلیون تومان رسید و موضوع حق پرستاری که پرداخت‌های موردی است، نیز امسال افزایش یافت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با برنامه‌ریزی مشترک بین بنیاد شهید، استانداری و وزارت راه و شهرسازی در یک روند خوب در تامین و توزیع زمین قرار گرفتیم و به ۲۰ هزار نفر هشت هزار قطعه زمین واگذار شد، امیدواریم تا پایان مرحله اول دولت آیت الله رئیسی باز بتوانیم همین تعداد زمین برای جامعه ایثارگران تامین کنیم.

 

کاهش نرخ بیکاری ایثارگران و خانواده شهدا به کمتر از نصف

 
 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حوزه اشتغال نیز نرخ بیکاری ایثارگران و خانواده شهدا به کمتر از نصف کاهش پیدا کرد، در ابتدای دولت سیزدهم براساس سامانه «درخواست کار» نرخ بیکاری ۱۹ درصد بود که این میزان اکنون به ۹ و ۸ دهم درصد رسیده است، امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم باز هم این میزان به نصف کاهش یابد.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اکنون آزمون استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد در حال انجام است و همزمان ۳۲ هزار فرصت شغلی برای این قشر از جامعه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار قبل از برگزاری آزمون، منابع مالی جذب و به کارگیری نیروی انسانی در نظر گرفته شده است، افزود: تعداد زیادی از خانواده‌های شهدا و جانبازان ۷۰ درصد برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند و در اردیبهشت ماه امسال آزمون برگزار می‌شود.

مجوز واردات خودرو به ۳۰هزار جانباز بالای ۵۰درصد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جانبازان بالای ۵۰ درصد می توانند خودرو وارد کنند، بیان کرد: مشمولان این قانون بیش از ۳۰ هزار نفر هستند و ما این افراد را به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کردیم؛ ارز مورد نیاز در قالب ارز واردات خودرو به تصویب رسیده است، مراحل اجرایی و نوبت بندی به عهده وزارت صمت است و احتمالا اولویت واردات با جانبازان درصد بالا شروع می‌شود.

وی گفت: بنیاد شهید در طی سه سال گذشته مجموعه فعالیت ها و اقدامات را براساس نگاه برنامه محور به عنوان برنامه عملیاتی در بیش از سه هزار خدمت و شهرستان تعریف کرده و مطابق با آن اعتبارات را توزیع می کند و پاداش می دهد، اگر در شهرستان یا استانی بخشی از خدمات مربوط به بنیاد شهید کامل انجام نشود در ارزشیابی نمره منفی می گیرند و با آنها برخورد می شود.

قاضی زاده هاشمی توضیح داد: رویکرد در سال آینده مبتنی بر شاخص های رشد است به این معنا که اگر مساله مسکن مطرح است چه میزان نرخ بی مسکنی یا بیکاری کاهش یافته است؛ مثلا در حوزه اشتغال ما وام می دهیم باید بررسی کنیم ببینیم این تسهیلات چقدر باعث کاهش بیکار و شغل می شود، چون آمار دقیق نیست ما یک سطح بالاتری را مد نظر می گیریم که اثر بخشی اقدامات پیش بینی شود.

اینستاگرام
رياست محترم بنیاد،آقای قاضی زاده هاشمی
دربحث خودرویی،اگر جانبازان۲۵ تا۴۹درصد،خصوصا شیمیایی رو لایق دریافت خودرو داخلی میبینید ،پس از گذشت۳۵ سال ازجنگ وبرای اولین بار یک طرحی مثل جمعیت جوانی و یا فرزند تازه متولدشده که خودرو داخلی بهشون تعلق میگیرد،،یک چنین طرحی هم برای این گروه از جانبازان با کمک بانک‌ها بگذارید، بنده خودم بشخصه دودقیقه بخاطر ریه وتنگی نفس نمیتوانم راه بروم از خودرو عمومی و مترو هم به هزار دلیل هوای داخل مترو،حالت خفگی دارم،بد نیست،هوای این گروه از جانبازان هم داشته باشید که نه نیاز به تامین ارز ،یورو دارد،نه مشکلات واردات ، فقط یک هماهنگی با یکی از بانک‌ها جهت ساپورت مالی و هماهنگی با خودرو ساز،من آلله التوفیق
جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی، آیا جانباز از کار افتاده کلی افتادن در بستربیماری(حالت اشتغال تبصره ۱ جانبازان)۱۱۴۰۰ تومان با این تورم بالا و بیماری میشه زندگی کرد حدودا ۲ میلیون پول صندوق شاهد دریافت می‌کنند با ۹ میلیون میشه زندگی کرد؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi