شناسه خبر : 109999
دوشنبه 03 ارديبهشت 1403 , 14:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان اعصاب و روان به انتهای بهشت رسیدند +فیلم

فاش نیوز -نخستین گروه از اردوی فرهنگی سیاحتی جانبازان اعصاب و روان با هدف پایش سلامت و بهبود شرایط روحی و روانی آنها به مدت سه روز در رامسر به عنوان عروس شهرهای ایران در حال برگزاری است.

برای دیدن فیلم اینجا را کلیک کنید، پخش فیلم  جانبازان اعصاب و روان

به گزارش خبرگزاری ایرنا، "مجموعه رفاهی متد" در حوزه مرزی مازندران و گیلان حال و هوای متفاوتی را تجربه می کند، این مجموعه مهمانانی دارد که هرکدام دنیایی از خاطرات تلخ و شیرین دفاع مقدس را در ذهن دارند.

مهمانان این مجموعه طی این سه روز اردیبهشتی آدم‌هایی هستند که روزهای سخت و ارزشمند دفاع مقدس را تجربه کردند، یادگاری‌هایی که می‌توان دنیای ذهنی متفاوت‌شان را وقتی با هم صحبت می‌کنند، دریافت کرد، آدم‌هایی که جسارت و از خودگذشتگی‌شان تحسین‌برانگیز است.

حوالی ساعت ۱۰ صبح دوشنبه، یک روز اردیبهشتی درحالیکه که لبخند به لب داشتند یکی یکی از اتوبوس پیاده شدند، با گل و شیرینی که تعارفشان کردند و موسیقی محلی که همان زمان نواخته می‌شد لبخندشان عمیق تر شد، گویا شادی و حال خوبی به جمع ۴۰ نفره‌شان تزریق شد. آماده می‌شوند که ۳ روز در کنار هم خوش بگذرانند

گرد سفید روی موها و محاسن بعضی مهمان ها نشسته نشان می‌داد که دهه ششم و هفتم زندگیشان را می‌گذرانند.

وارد جمعشان می‌شوم و کمی به گفت و گوهایشان گوش می دهم، از حال و هوای اردیبهشتی شمال و ساحل لذت می‌برند.

بیشتر بخوانید.

در همین حال با علی اصغر عظیمیان رییس دفتر مدیر عامل سازمان سلامت کوثر کشور هم کلام شدم و در مورد این مهمان می پرسم، او می‌گوید این اردوها به تاکید معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید برای بهبود سلامتی روانی و حالِ و هوای خوب این جانبازان برنامه‌ریزی شده است.

عظیمیان با بیان اینکه این برنامه هر دوهفته یک بار با گروه‌های دیگری از جانبازان کشور در همین مکان برگزار می‌شود، می‌افزاید: هزار و چهارصد نفر تحت پوشش متد هستند و برنامه پایش سلامت جانبازان نیز در این اردوها توسط سازمان سلامت کوثر انجام می‌شود.

عظیمیان در ادامه تصریح کرد: شرکت سلامت کوثر ۲۸ مرکز درمانی در کشور دارد و طی یک سال گذشته و انتهای سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۵ مرکز به سازمان سلامت کوثر اضافه و ۲۵ مرکز توانبخشی به حوزه ماموریت سلامت کوثر اضافه شد.

او با توضیح اینکه تمامی مسئولیت‌های درمانی از بنیاد شهید منفک و به سازمان سلامت کوثر محول شده است افزود: این اردوها نیز ابتدا در نیمه دوم ۱۴۰۲ با تجلیل از همسران جانبازان در مناطق مختلف کشور برگزار شد که برنامه‌ریزی برگزاری اردو برای جانبازان شیمیایی نیز در همین محل ادامه خواهد داشت.

وی مهمترین وظیفه سازمان سلامت کوثر در حوزه فعالیت تخصصی را نظارت بر وضعیت درمان جانبازان توصیف کرد و افزود: طی یک سال گذشته اقدامات ویژه جهت رسیدگی به جانبازان در مراکز درمانی انجام شده است.

تعداد جانبازان دفاع مقدس در کشور حدود ۶۲۹ هزار و ۳۹۰ نفر است که از این تعداد استان تهران با ۶۲ هزار و ۶۴۵ جانباز دارای بیشترین جانباز است. از این بین ۴۳ هزار جانباز اعصاب و روان در کشور داریم که ۷ هزار و ۲۰۰ نفر از آنان بیمار شدید روانپزشکی و بیش از ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود هزار و ۵۰۰ نفر زن هستند.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi