شناسه خبر : 30645
چهارشنبه 17 دي 1393 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدای شورای فرماندهی یک پایگاه در کربلای 5

شهدای شورای فرماندهی یک پایگاه در کربلای 5

به گزارش شهدای ایران، عملیات کربلای 5 در19 دیماه سال 1365 در منطقه  شلمچه  آغاز شد.

گردان مسلم یکی از گردان های همیشه خط شکن لشگر ویژه 25 کربلای مازندران در این عملیات نقش کلیدی داشت و نیروهایی رزمنده این گردان دارای ویژگی های خاصی بودند که ایمان و شجاعت و صلابت آنها در نوع خود بی نظیر بود.

 

سردار حاج علی اکبرنژاد فرمانده گردان مسلم ابن عقیل(ع) در این باره می گوید:  یاد و خاطره شهداى کربلاى ٤ درقلبم سنگینى مى کرد، ساعت ١٢ شب را نشان می داد بهمراه  بچه های گردان درحال سوارشدن قایق بودیم که دشمن آتش سنگینى برروى بچه هاریخت و پنج نفرازبچه های ما به نام های مهدى آقاجانى- على اصغربیژنى- احمد باکیده و 2 تن دیگر به شهادت رسیدند ابتدا فکرکردم باز عملیات لو رفت! نگران شدم بعد متوجه شدیم آتش هدفمند نبوده است، سرساعت مقرر حرکت کردیم.

 ازلشگر٤١ ثارالله عبور کردیم ابتدا درشرق کانال ماهى بادشمن درگیرشدیم، دژ شرق کانال را تصرف کردیم ازپل و کانال هم عبورکردیم درغرب کانال با دشمن سخت درگیرشدیم پس از یک جنگ سخت وتن به تن آنجاراهم تصرف کردیم، با لشگر٤١ در که در سمت راست ما قرار داشت الحاق کردیم و به سمت نوک شمشیرى جهت الحاق با یگان ها در منطقه پنج ضلعی ادامه عملیات دادیم.



گردان هاى لشکرویژه 25 کربلا یکى پس ازدیگرى باموفقیت به ماموریت خود ادامه دادند، دشمن از بعدازظهر پاتک هاى سنگین خود را به اتفاق واحدهاى زرهى و تانک های پیشرفته شروع کرد. قصد داشت مارا به آن سوى کانال عقب ببرد ولى بامقاومت جانانه بچه ها روبروشد، شهداى زیادى را تقدیم کردیم تمامى فرماندهان گروهان به همراه پنج نفر ازفرمانده دسته مجروح و یا به شهادت رسیدند و جانشینان جاىگزین فرماندهان شهید شدند، اآتش فوق العاده سنگین بود دشمن ازسلاح شیمیایی استفاده کرده بود بچه هاى زیادى شیمیایی هم شده اند، نفس ها به کندى ازسینه ها خارج مى شد اما به سختى مقاومت مى کردیم، تنهاراه ارتباطى ماهمان پل خاکى بر روى کانال ماهى بود،  دشمن باتانک هاى مجهز به لیزری هر جنبده اى را برروى پل هدف قرارمی ىداد مهمات کم آوردیم بادادن چندین شهید و بازحمت زیاد مقدار کمی مهمات تهیه کردیم تا اینکه شب شد، ازشدت درگیرى دشمن، مقدارى کاسته شد از تاریکى شب استفاده کردیم شهدا ومجروحین را از منطقه تخلیه کردیم اماآتش دشمن لحظه اى قطع نمى شد تعدادشهدا بیشتر و بیشتر می شد.

 

البته آتش های رزمندگان ما در پشتیبانی با قدرت و هدفمند بر روی دشمن اجرا می شد من در این عملیات تعدادی از بهترین نیروهای خود را از دست دادم هریک از بچه ها به شهادت می رسیدند خللی در روحیه نیروها بوجود نمی آمد آنها مقاومتر و با اشتیاق فراوان مقاومت می کردند عجب میدان و کارزاری بود! بچه ها گوی سبقت را از همدیگر گرفته بودند تا به شهادت برسند.

 

عزیزانم را در جلوی چشمان خود پر پر می دیدم؛ معظم پور، مهراب رضوانی، کاظم نصرالله پور نیازی، ناصر سوادکوهی، سعید باقری، حسین طالب نژاد و ... صحنه های عجیبی بود واقعا محشری بود همه سعی در سبقت یکدیگر بودند تا شهادت را به دست آورند! کسی نگران نبود! هیچکسی حتی برای لحظه ای درنگ نمی کرد چهره های لبخند آنها را فراموش نمی کنم و عموما بچه ها یا به شهادت رسیده بودند و یا زخمی شده بودند.  درودخدا بر همه شهداى کربلای٥ وشهداى قهرمان لشگرویژه ٢٥ کربلای مازندران، شهیدطوسى- شهید نژاداکب- شهیدنوبخت- شهید بختیارى- شهید خداداد وشهداى مظلوم ولى قهرمان بسیجى...

 

اشاره می شود ادامه خاطرات سردار حاج علی اکبرنژاد در عملیات را در روزهای آینده می خوانید.

 

شهدای شورای فرماندهی یک پایگاه در کربلای 5 +تصاویر

  شهید کاظم نصرالله پور نیازی سمت چپ- سردار دکتر ابوالقاسم اکبرنژاد وسط-   شهید احمد باکیده سمت راست

 

در عملیات کربلای 5 روستای مومن آباد(فکچال) 7 شهید تقدیم کرد که این شهدا در یک روز تشییع شده اند.

شهید علی اصغر مقیم پور بیژنی

  شهید احمد باکیده

  شهید کاظم نصرالله پور نیازی

شهید حاج علی برار گلبرار زاده شیر تبار

   شهید احمد علی اسماعیل زاده مقیمی

شهید محمد نوروز پور نیازی

شهید علی ملک



منبع: شهدای ایران

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi