شناسه خبر : 30894
یکشنبه 28 دي 1393 , 12:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خدایا از تو می خواهم شهادت را نصیبم گردانی

به گزارش خبرگزاری حیات، متن کامل زندگینامه و وصیت نامه شهید هنرمند حمید قربانی به شرح زیر است:
 

 

 

هنوز کودکی بیش نبود که پدرش را از دست داد و تحت سرپرستی مادرش قرار گرفت و دوران ابتدایی و متوسطه را با موفقیت به پایان رسانید و در زمان مبارزات انقلابی به جمع انقلابیون پیوست و تحصیلات خود را تا سال سوم متوسطه ادامه داد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در انجمن اسلامی دبیرستان شهید عالمی واقع در شهر قدس و بسیج فعالیت داشتند و سپس روابط عمومی بسیج سپاه پاسداران را تشکیل و خود نیز مسئول آن شد و چندین بار به جبهه اعزام شد و در آنجا مسئول روابط عموی سپاه بوکان بود و در سن 19 سالگی ازدواج نمود و پس از آن به عضویت سپاه در آمد و مدتی نیز مسئول روابط عمومی بسیج شهرک قدس بود . آخرین بار با سپاهیان حضرت محمد(ص) راهی جبهه شد و در عملیات کربلای 5 شرکت و در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

1ـ نکات برجسته در زندگی شهید:
 
الف)فعالیت های مهم عبادی و معنوی: نسبت به انجام دقیق فرائض دینی‌اش حساس بود و سعی می‌کرد که واجبات و مستحبات را کاملاْ انجام دهد.
 
ب)فعالیت های مهم سیاسی و اجتماعی: عضو انجمن اسلامی دبیرستان شهید عالمی، عضو بسیج و مسئول روابط عمومی بسیج سپاه پاسداران مسئول روابط عمومی سپاه بوکان، مسئول روابط عمومی بسیج شهر قدس
 
ج) فعالیت های مهم علمی، فرهنگی و هنری: در رشته خطاطی و نقاشی فعالیت داشته.
 
د) ویژگی های بارز اخلاقی (با ارائه نمونه رفتاری): بسیار جدی و مهربان و با اراده بود وشوخ طبع بود و در کارهایش همیشه به خدا توکل می کرد.

وصیت نامه: 

خدایا از تو می خواهم مرگ در بستر را از من دور نمایی و شهادت را نصیبم گردانی . اماما آن چنان سعی داشتم که تو را بشناسم و کردارت را سر مشقم و گفتارت را راهنمایم و ایمانت را مقتدایم قرار دهم ولی من آن قدر ضعیفم که گنجایش شناخت عظمت های تورا ندارم و هر چه قدر از تو بدانم هیچ نمی دانم دنیا به گوش باش این مطلبی است که از دل و ایمان یک رزمنده ایرانی بپاخواسته ، من با آگاهی کامل این راه را انتخاب کردم و پا به عرصه جهاد گذاشتیم تا نا آگاهان دنیا بفهمند که ما به حکم ایمانمان جان می دهیم و شهادت را به جان می خریم که شاید پرتوی خونمان ظلمت جهان را از دل این رذیلان بردارید و حق را دریاند پس ای خدا مرا در این امر موفق بدار. ای عزیزان شما را به شهید عطشان کربلا قسمتان می دهم که مبادا امام را تنها گذارید این را بدانید که اگر بخواهید پیرو اسلام محمد (ص) باشید همانا پرچمدار آن امام خمینی است پس از او جدا نشوید.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi