شناسه خبر : 30914
یکشنبه 28 دي 1393 , 15:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره شهدای روستای نوجه ده

یادواره شهدای روستای نوجه ده بخش خسروشهر برگزار شد


خبرگزاری آریا - یادواره شهدای روستای نوجه ده بخش خسروشهر همزمان با سالگرد عملیات کربلای پنج و ایام شهادت شهیدان شاملی و عالمی نوجه ده برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار ما در تبریز ؛ یادواره شهدای روستای نوجه ده بخش خسروشهر همزمان با سالگرد عملیات کربلای پنج و ایام شهادت شهیدان شاملی و عالمی نوجه ده و با حضور خیل عظیم عاشقان و شیفتگان شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار گردید.
فرمانده ناحیه امامت تبریز، سخنران اول یادواره ضمن تشکر از اهالی ولایتمدار این روستا بویژه خانواده شهید شاملی به خاطر تدارک این مراسم گفت:  زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یک فریضه و اصل برای همه ماست، که خانواده شهید شاملی این اصل را به عنوان یک سنت حسنه همه ساله احیا می کنند.
سرهنگ پاسدار حسن صفدری  روند جاری ، زنده و پویای تفکر ایثارگری و شهادت طلبی  در این روستا را مرهون روحانیت انقلابی و ایثارگر این خطه دانست که خانواده حجه الاسلام عالمی به خوبی از عهده این رسالت سنگین درطول سالیان متمادی برآمده است.
صفدری، رمز موفقیت وسربلندی ملت ایران را در داشتن روحیه شهادت طلبی وایثارگری دانسته وخانواده شهدا ، پدران و مادران شهدا را مصداق بارز این روحیه بیان کرده وافزود: بسیاری از مادران شهدا با صلابت و قدرت تمام عیار، فرزندان خود را راهی جبهه های جنگ نموده و بعد ازشهادت آنها نیز با همان قدرت و صلابت حتی آنها را تشییع و دفن نموده اند که این خود پیامی بزرگ برای ما و همه مسئولین است که در مقابل دشمن نباید عزت و اقتدار خود را از دست دهیم، بلکه با تکیه به روحیه شهادت طلبی واستحکام درونی خود برمشکلات پیش رو فائق شویم.
وی در ادامه اظهار داشت:  روحیه شهادت طلبی عامل اقتدار وبرگ برنده نظام بوده و موجب ترس و وحشت دشمنان از ما خواهد بود که نباید این سرمایه پر بها را آسان از دست دهیم، که این سرمایه مثل سکه پرارزشی است که یک روی آن ارزشهای والای اسلامی و انسانی و در روی دیگر آن دستاوردها ودسترنج هزاران شهید، ایثارگر برآن نقش بسته است.
صفدری درخاتمه ضمن اشاره به آیه (ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا)خاطرنشان کرد: مقام شهید و شهادت آنچنان رفیع و باعظمت است که جزء کلام وحی و سینه مبارک پیامبرگرامی اسلام توان نقل و فهم آن را ندارد و بی شک قلمها و دفترها در مقابل این وجود باعظمت می شکست وحقیقت این است که مقام شهید را فقط خداوند متعال وکلام نورانی آن ذات بی کران در قرآن فقط می تواند بیان کند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi