شناسه خبر : 30943
دوشنبه 29 دي 1393 , 11:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اعزام 277 نفر از خانواده شاهد و ایثارگر به مشهد مقدس



موحد لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به برگزاری طرح اردوهای محبین رضا (ع) در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اشاره و اظهار کرد: در این طرح به ترتیب اولویت، والدین شهدا و جانبازان بالای 25 درصد به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه والدین شهدا و جانبازان بالای 25 درصد به ترتیب اولویت در قالب طرح اردوهای محبین رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، افزود: شش ماه نخست امسال، 107 نفر از خانواده شاهد و 120 نفر از جانبازان به همراه خانواده به این سفر معنوی رفتند.
رئیس اداره فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: امسال 50 نفر از خانواده شاهد و ایثارگر نیز از سوی سپاه پاسداران و ارتش به مشهد مقدس اعزام شدند.
وی با بیان اینکه امسال سهمیه بنیاد شهید استان در اعزام خانواده شاهد و ایثارگر به مشهد مقدس، چهار گروه بوده است، عنوان کرد: تاکنون یک گروه والدین شهدا و سه گروه جانبازان به مدت پنج روز و سه شب اقامت، به این سفر معنوی اعزام شدند.
این مسئول با بیان اینکه جانبازان به ترتیب درصد جانبازی از 70 تا 25 درصد به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، بیان کرد: تاکنون جانبازان 70 تا 45 درصد به مشهد مقدس اعزام شدند و ما بقی نیز به ترتیب اولویت اعزام می‌شوند.
رئیس اداره فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: در حال رایزنی با مسئولان مربوطه بنیاد شهید مرکز هستیم تا بتوانیم با دریافت سهمیه جدید والدین شهدایی که تاکنون از سال 85 به مشهد مقدس نرفتند تا پایان سال جاری به این سفر معنوی اعزام بشوند.
وی افزایش روحیه معنوی و ایجاد نشاط و شادابی در بین خانواده شاهد و ایثارگر را از مهمترین اهداف اجرای طرح یاد شده در بنیاد شهید عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه 150 کارمند فرزند شهید در دستگاه‌های اجرایی قزوین مشغول به فعالیت‌اند، خاطرنشان کرد: بنیاد شهید با مسئولان این دستگاه‌ها نیز در حال رایزنی است تا پایان امسال، هر دستگاهی این کارمندان را به مشهد مقدس اعزام کند.
رئیس اداره فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به سهمیه اعزام به حج تمتع اشاره کرد و افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی از بنیاد شهید مرکز، والدین شهدایی که سن آن‌ها بیش از 50 سال است، در اولویت نخست قرار دارند.
این مسئول ادامه داد: پس از والدین شاهد، جانبازان 70 درصد به همراه همسر، همسران شهدا، جانبازان 50 تا 69 درصد و همسرانشان، جانبازان 25 تا 49 درصد و آزادگان به همراه همسر، فرزندان شاهد و همسران جانبازان متوفی، به ترتیب در اولویت‌های بعدی قرار دارند.
رئیس اداره فرهنگی و هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به سهمیه حج استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: تلاش می‌کنیم، این سهمیه افزایش یابد تا شاهد حضور بیشتر جامعه ایثارگری در حج تمتع باشیم.
وی با بیان اینکه در خصوص والدین شهدایی که به علت کهولت سن، برای اعزام به حج تمتع نیاز به همراه دارند، بحث و تبادل نظر شده است، خاطرنشان کرد: مقرر شده، پس از بررسی پرونده‌های پزشکی این والدین، برای اعزام همراهان آن‌ها دعوت‌نامه صادر شود و در صورت امکان همراهان برگزیده آن‌ها، از خانواده‌های شهدا و ایثارگران باشند.

منبع: فارس

اینستاگرام
سلام ای عزیزان مسوول و سروران گرامی کی سعادت بما روی خواهد کرد و ما را هم لایق زیارت حضرت امام رضا علیه السلام خواهید دانست .
بابا بخدا دلمان پوسید . از صمیم قلب التماس دعا داریم.بیمارستان جنت شیراز
یوسف عوض پور29»10»93
اصلا اطلاع رسانی ام نمیشه چه برسه بخان ببرن منکه میگم محاله
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi