شناسه خبر : 30961
دوشنبه 29 دي 1393 , 15:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پژوهش در رابطه با شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: معرفی سیره شهدا به جامعه یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، مراد روشنی در اولین جلسه کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر لرستان، افزود: مسئولیت ما امروز در مقابل شهدا بیشتر از زمان جنگ است.معرفی سیره شهدا به جامعه یک ضرورت است و باید دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در این خصوص کارهای پژوهشی انجام دهند.همه کوچه‌ها و خیابان‌ها باید به‌نام شهدای استان نام‌گذاری شود تا یاد و خاطره شهدا برای همیشه در اذهان مردم باقی بماند.

در ادامه این جلسه نازاریان، معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان توضیحات لازم در رابطه با چگونگی برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان لرستان را ارائه داد.

در این جلسه مقرر شد، با توجه به نزدیک شدن ایام‌الله دهه فجر همه دستگاه‌های اجرایی استان در ساختار داخلی خود نسبت به تشکیل کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر اقدام و پیشنهادات راهبردی و کاربردی را به بنیاد شهید ارائه دهند و ستاد خبری کمیته ایثارگران با هدف معرفی شهدا و ایثارگران دوران انقلاب استان با مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری صدا و سیمای مرکز لرستان و سایر دستگاه‌ها راه‌اندازی شود.

علاوه بر این کاشت 69 نها به‌نام 69 شهید دوران انقلاب اسلامی لرستان، برگزاری همایش سالانه علمی پژوهشی با محوریت موضوع ایثار و شهادت توسط بنیاد شهید و دانشگاه‌های استان، نام‌گذاری پروژه‌هایی که در دهه فجر افتتاح می‌شود به نام شهدا، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی، انشاءنویسی، تهیه روزنامه دیواری و بروشور از خاطرات دوران دفاع مقدس توسط دانش‌آموزان و دانشجویان، برگزاری برنامه میهمانی لاله‌ها و برگزاری یادواره شهدای انقلاب از مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه همچنین مصوب شد، باتوجه به نام‌گذاری 22 اسفند در تقویم رسمی کشور به‌نام گرامی‌داشت روز شهید، مقرر شده است دستگاه‌های اجرایی استان، از آغاز دهه مبارک فجر، تا 22 اسفند، با عنایت به ظرفیت‌های موجود دستگاه متبوع خود برنامه‌ریزی لازم را در جهت آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت، اقدام لازم را به عمل آورند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi