شناسه خبر : 31014
سه شنبه 30 دي 1393 , 14:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کمک ایثارگران به تولید ملی

رئیس مرکز آموزش جامع علمی-کاربردی امام خمینی (ره) گفت: برای برخورداری از مجموعه‌ای پویا و موفق، تفاهم‌نامه‌هایی با سایر دستگاه‌ها از جمله فراکسیون تولید ملی مجلس و سازمان بورس امضا کرده‌ایم تا از تجربیات آنها استفاده کنیم.

 

به گزارش ایسنا، محمدرضا گروسی که در سیزدهمین نشست پاسخگویی به سوالات جامعه ایثارگری و خانواده‌های آنان توسط مسئولان بنیاد شهید سخن می‌گفت،افزود:

راکسیون تولید ملی مجلس 110 عضو دارد. بسیاری از ایثارگران هم اطلاعات لازم را برای ورود به عرصه اقتصادی ندارند اما با توجه به سرمایه کافی موجود، می‌توانند با آن به تولید ملی کشور کمک کنند.

وی در بخش دیگر سخنانش گفت: یکی از خلاء‌های موجود در کشور، غیرکاربردی بودن علم و ارتباط آن با عمل است که ما درصدد رفع این مشکل هستیم و از این رو هدف دانشگاه علمی-کاربردی امام خمینی(ره) نیز تلفیق و کاربردی کردن علم و عمل است.

وی همچنین از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و اردوهای علمی و تفریجی برای دانشجویان خبر داد.

گروسی ادامه داد:به دنبال راه‌اندازی رشته های تحصیلی مدیریت فرهنگی و مددکاری هستیم وعلاقمندیم رشته قرآن پژوهی هم جزو رشته‌های مورد نظر در این مقطع باشد.

ظرفیت دانشجو در این دانشگاه تکیمل است و قرار است حدود 300 دانشجو در ترم بهمن ماه جذب شوند هرچند کمبود فضای مناسب از مشکلات این مجموعه است که رییس بنیاد شهید قول همکاری در این زمینه را داده است.

وی اظهار کرد: 25درصد استادان این دانشگاه مدرک دکتری دارند و بیش از 700 استاد در نوبت پذیرش برای تدریس هستند. با توجه به رسالت بنیاد شهید در امر اعتلا و ارتقای سطح دانش و بینش جامعه هدف، در سال 90 تصمیم به راه اندازی این مرکز شد.در سال 91 این مرکز با 154 دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون 1125 دانشجو مشغول تحصیل هستند که 25 درصد از آنها (135 نفر) را دانشجویان شاهد و ایثارگر تشکیل می‌دهند. همچنین 165 نفر (35درصد ) دانشجویان این مرکز را هم جزو کارکنان بنیاد شهید و بقیه دانشجویان اقشار مختلف جامعه هستند.

گروسی یادآور شد: رشته‌های این دانشگاه در سال 90 سطح پودمانی داشت اما نگرش مسئولان دانشگاه جامع علمی-کاربردی این بود که سطوح رشته‌ها ترمی شود.

هم‌اکنون دانشجویان در دو مقطع کاردانی، کارشناسی در رشته های امور اداری، تکنولوِژی آموزشی، مددکاری، امور فرهنگی ، روابط عمومی و مدیریت مالی مشغول به تحصیل هستند.

مشاور بنیاد شهید گفت: استادان این دانشگاه از استادان دانشگاه‌های معتبر نظیر تهران، شهید بهشتی و امام جعفر صادق (ص)هستند که 25درصد آنها دارای مدرک تحصیلی دکترا و 15درصد دانشجوی دکتری هستند. مدرسان دارای مدرک کارشناسی ارشد 60درصد مدرسان این دانشگاه را شامل می‌شوند.البته اولویت دانشگاه برای جذب استاد در داشتن مدرک دکتری است و بر اساس تخصص انتخاب می‌شوند و با طراحی درست فرآیند جذب،با بیش از 110 استاد مصاحبه کرده‌ایم.

گروسی در پایان گفت: دانشگاه علمی-کاربردی امام خمینی (ره) در 11 استان یعنی استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، کرمان، کرمانشاه، خراسان رضوی، تهران ، البرز، فارس، قم و چهارمحال بختیاری شعبه دارد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi