شناسه خبر : 31133
شنبه 04 بهمن 1393 , 11:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بانک اطلاعاتی والدین 85 شهید گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم از تشکیل بانک اطلاعات هویتی ویژه والدین 85 شهید گمنام طی ما‌ه‌های گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد حسینی توضیح داد:یکی از ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور و به تبع آن ادارات کل استان‌ها، رسیدگی به امور شهدای گمنام از تفحص، شناسایی، تشخیص، تدفین و امور مربوط به ساخت یادمان‌ها است و تشکیل بانک اطلاعاتی والدین شهدای گمنام نیز یکی از ماموریت‌های اساسی بنیادهای استانی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد:تاکنون دهها شهید گمنام در کشور از طریق تطبیق کامل بانک اطلاعاتی والدین با نتایج ثبت شده آزمایشات بسیار دقیق از بقایای بجای مانده از پیکرهای مطهر شهدای گمنام، شناسایی شده‌اند و طی ماه‌های گذشته، شهید محمد علی مبارک، تنها شهید گمنام شهر پردیسان قم نیز از همین طریق شناسایی شد و خانواده وی پس از گذشت بیش از سه دهه، از چشم انتظاری در آمدند.

حسینی ادامه داد: بدلیل اهمیت و ضرورت این موضوع، در استان قم پس از انجام اقدامات اولیه و هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) و دانشگاه علوم پزشکی و سپس شناسایی و دعوت از والدین بزرگوار شهدای گمنام، 6 گروه از مرکز تحقیقات ژنتیک انسانی کشور در استان حضور یافته و بانک اطلاعاتی والدین 85 شهید گمنام تشکیل و تکمیل گردید.

وی در پایان از تمامی پدران و مادران شهدای گمنام که تاکنون موفق به تشکیل بانک اطلاعاتی نشده‌اند، دعوت کرد با تماس با شماره 37731252 - اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم- آمادگی خود جهت تشکیل بانک اطلاعاتی و انجام مراحل بعدی اعلام دارند تا طلیعه‌ای برای شناسایی شهدای عزیز گمنام و پایان سال‌هاچشم انتظاری باشد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi