شناسه خبر : 31917
دوشنبه 27 بهمن 1393 , 09:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همایش افتتاحیه کاروان‌های راهیان نور

مسئول ناحیه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شهرستان‌های تهران گفت: یکی از راه‌های تربیت نیروهای در تراز برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، همایش افتتاحیه کاروان‌های راهیان نور دانشگاه‌های پیام نور استان تهران امروز یکشنبه 26 بهمن‌ماه در سالن مرکزی دانشگاه پیام نور با حضور جمعی از دانشجویان بسیجی برگزار شد.

در این همایش، درویشی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان تهران در سخنانی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن‌ماه بیان کرد:نکته قابل توجه در راهپیمایی امسال شعار حفظ عزت ملی بود و همین مسئله وظیفه مسئولان را سنگین‌تر می‌کند چرا که مسئولان و مردم همواره باید برای دستیابی و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی بکوشند.

 

وی یادآور شد: چالش ما با غرب چالش‌های بنیادی است و هیچ‌گاه پایان ندارد چرا که ما همان‌گونه که امام خمینی (ره) بیان کردند به دنبال حکومت جهانی اسلام و برقراری نظام عدل توسط امام زمان (عج) هستیم و همین دو هدف برای استکبار قابل قبول نیست. از همین رو یکی از وظایف بسیج دانشجویی تربیت نیروی همتراز انقلاب، کمک به تشکیل نیروهای انقلاب و مسلمان و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است. در همین راستا حضور دانشجویان در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور می‌تواند یکی از راه‌های تربیت نیروهای هم تراز باشد.

 

درویشی در بخش دیگر سخنان خود یادآور شد: شهدا همانند ما بوده‌اند و شرایط ما را داشته‌اند اما نکته قابل توجه در سیره زندگی این عزیزان آن است که از ولی فقیه زمان خود اطاعت و پیروی می‌کردند. اکنون نیز در عرصه جنگ نرم باید ما دنباله‌رو شهدا باشیم و آن ارزش‌ها را حفظ کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: مسئولان کاروان‌های راهیان نور باید واقعیت‌های دوران دفاع مقدس را برای دانشجویان بیان کنند چرا که ذهن بیدار دانشجو طالب حقایق دفاع مقدس است. برای همین بهتر است از راویان بومی استفاده کنند و به روحانیون نیز یادآور شوند که واقعیت‌های جنگ تحمیلی را بیان کنند.

 

درویشی همچنین به مسئولان کاروان‌های راهیان نور توصیه کرد: بهتر است کاروان‌ها وسایل مورد نیز خود را از جمله خوردن و آشامیدن از مغازه‌های استان‌های خوزستان تهیه کنند چرا که به پویا شدن اقتصاد این مناطق کمک خواهد کرد. بدون شک همه ساله در بخش دانشجویی حدود 4000 دانشجو در مناطق عملیاتی حاضر می‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود تا هم ستاد مقاومتی شکل بگیرد و هم مردم بومی این استان از نظر اقتصادی نیازشان برطرف شود.

 

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این همایش، دکتر نجفی معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور یادآور شد: جریان راهیان نور یک جریان‌ مقدس است و بیش از هر چیز دیگری در بخش فرهنگی جامعه ما جلوه می‌کند و این به دلیل ارزش‌های خلق شده در دوران دفاع مقدس است. ما باید به این حرکت فرهنگی افتخار کنیم.

 

وی یادآور شد: سال گذشته 2200 نفر از دانشجویان پیام نور سراسر کشور در مناطق عملیاتی حاضر شدند. دوران دفاع مقدس ما جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که ضامن استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران شده است و خون شهدا نیز این مسئله را بیمه کرده است.

 

نجفی در بخش دیگر سخنان خود توصیه کرد: انتظار داریم که در این اعزام‌ها برای هر یک از دانشجویان وبلاگی ایجاد شود تا خاطرات خود را از این سفر یادداشت کنند. علاوه بر این افراد مستندسازان، عکاسان و نویسندگان نیز چنین کارهایی را انجام بدهند. چرا که اردوهای راهیان نور موجب ایجاد حفظ مسئولیت‌پذیری و تقویت زندگی اجتماعی در میان جوانان خواهد شد.

 

وی در پایان گفت:چه خوب است که با همکاری بسیج دانشجویی و دیگر نهادها کتاب‌های حوزه دفاع مقدس که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته‌اند نیز تهیه و در میان این دانشجویان توزیع شوند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi