شناسه خبر : 32062
شنبه 02 اسفند 1393 , 11:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره 1300 شهید شهرستان ساری

استاد حوزه و دانشگاه ‌در یادواره هزار و 300 شهید مرکز مازندران‌، گفت: جوانان ما از جان خود گذشتند تا انقلاب اسلامی را حفظ کنند.

 

 به گزارش «ایثار»، حجت‌الاسلام حسین انصاریان در یادواره 1300 شهید مرکز مازندران در مصلای جمعه شهرستان ساری، اظهار کرد: هیچ‌کسی نسبت به انسان مهربان‌تر از وجود مقدس پروردگار عالم نیست.

حجت‌الاسلام انصاریان با اشاره به اینکه تنها مکتب پروردگار است که انسان‌های تربیت شده را به شجره طیبه تبدیل کرده است، ادامه داد: دینی که پروردگار عالم به انسان ارائه داده دارای سه بخش اعتقادات است.

وی با بیان اینکه در آیه 177 سوره بقره بر دینی که خدا ارائه فرموده تاکید شده و قلب را با پروردگار عالم، روز قیامت، فرشتگان، انبیای الهی و قرآن پیوند می‌دهد، تصریح کرد: این قلب دیگر جایی برای پذیرش حسد، حرص، کبر و غرور ندارد.

انصاریان با اشاره به اینکه در سوره شعرا تعبیر به قلب سلیم می‌شود، افزود: چنین قلبی را هر کسی در روز قیامت به پیشگاه پروردگار ببرد در دنیا دین الهی را مشتاقانه و آگاهانه قبول کرده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در ادامه به اخلاق تاکید دارد، گفت: اخلاق بشر باید هم‌رنگ اخلاق خدا شود.

انصاریان با بیان اینکه خداوند متعال صاحب گذشت و آمرزش است، تصریح کرد: خدای ما خدای درگیری، دعوا، نزاع و خدای طلاق و جدایی از بندگان خود نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند حق هیچ‌کسی را پایمال نمی‌کند، ادامه داد: در قرآن آمده کسانی که خودشان را اهل جهنم کردند در روز قیامت در کیفر آنها به اندازه وزن دانه ارزن ستم روا نخواهم کرد.

انصاریان با بیان اینکه اگر کسی به شما ستم کرد، ستمکاری نکنید بلکه اخلاق خداوند را رعایت کنید، تصریح کرد: اگر انسان‌ها اخلاق نان‌رسانی خدا را داشته باشند فقیر و نیازمند نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه عمل، بخش سوم دین است، افزود: واجبات، بهشت را به انسان ارزانی می‌دارند. ترس به فرد دین‌دار نفوذ پیدا نمی‌کند. می‌خواستند دین‌داران را با اسلحه آرام کنند و آنجا بود که خداوند جهاد دینی را به پیامبران ابلاغ کرد.

وی با اشاره به اینکه جهان، ضامن دین خدا در زمین شد و اگر جهاد نبود چراغ دین خاموش می‌شد، گفت: 1400 سال است که منبر باعث حفظ دین شده است.

انصاریان با بیان اینکه انقلاب ما در خطر صدام و کشورهای کافر قرار گرفت، تصریح کرد: جوانان ما از جان خود گذشتند تا انقلاب را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان ما با پروردگار معامله کردند، اظهار کرد: پروردگار بیان می‌کند تا پرده‌ها نیافتد از عظمت کار شهدا باخبر نمی‌شوید. شهید مرگ ندارد و  بی‌مرگ به برزخ انتقال داده می شوند.

حجت‌الاسلام محمد قاسمی دبیر یادواره 1300 شهید شهرستان ساری با بیان اینکه مقام شهادت آن قدر بالا است که پیامبر(ص) فرمود به مقام شهید نگاه کنید، تصریح کرد: مقام شهادت در جایی قرار دارد که خداوند و پیامبر(ص) مدال به حضرت علی(ع) می‌دهند اما کلامی از سوی آن حضرت جاری نمی‌شود اما وقتی در محراب به شهادت نائل می‌آید رستگاری خود را به خدای کعبه سوگند می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه ما میراث‌دار شهدا هستیم و نباید میراث‌خوار شهدا باشیم، ادامه داد: شهدا می‌سوزند تا به جامعه و دیگران گرما و نور هدیه کنند.

خطیب موقت جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه باید به زنده بودن شهدا یقین داشته باشیم، تصریح کرد: شهدا الگوهای رفتاری ما هستند و باید مشخص شود چه اندازه زندگی ما به شهدا نزدیک است.

وی با تاکید بر اینکه باید با یادواره شهدا انس داشته باشیم، گفت: این یادواره‌ها همان سنگرهای جبهه و اتاق ویژه ملاقات با خدا محسوب می‌شوند.

امام جمعه موقت شهرستان ساری با بیان اینکه مبادا روزی فرا رسد که در کنار عکس شهدا بایستیم اما برعکس شهدا رفتار کنیم، گفت: در مکتب شهدا و معمار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای رفتار کرده باشیم که همانند شهدا ولایتمدار باشیم.

در این مراسم خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی، رزمندگان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، رئیس بنیاد ساری، نیروهای نظامی و انتظامی، مردم ولایت مدار و همیشه در صحنه ساری حضور داشتند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi