شناسه خبر : 32104
یکشنبه 03 اسفند 1393 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح سپاس از 22 بهمن تا 22 اسفند

مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست مشترک با مشاور عالی و معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری طرح سپاس از 22 بهمن تا 22 اسفند با حضور جامعه ورزشی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا،نشست مشترک اسلام کریمی، مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران و عبدالحمید احمدی، مشاور عالی و معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان همزمان با نخستین بازدید از سری برنامه های طرح سپاس ویژه روز شهید برگزار شد.

 

اسلام کریمی در این نشست با اشاره به انگیزه این دیدارها مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با استفاده از ابزار ورزش در راستای طرح سپاس، گفت: دیدارها در راستای طرح سپاس و طی 22 دیدار در مدت زمان یک ماه از 22 بهمن تا 22 اسفند انجام خواهد شد. مدال هایی نیز با مضمون ایثارگری به هر خانواده اعطا خواهد شد که جمله "قهرمانان واقعی شهدا هستند" بر روی آن حک شده است.

 

وی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و علاقه جوانان انگیزه این دیدارها خواهد بود که در هر دیدار عده ای از مدیران و ورزشکاران قهرمان حضور خواهند داشت.

 

کریمی به برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز شهید اشاره کرد و گفت: به مناسبت 22 اسفندماه، برنامه‌های متعددی برای سازمان لیگ ارسال شده است که در همین راستا برنامه‌ریزی ویژه ای برای بازی روز 22 اسفند که بازی بین تیم‌های استقلال و نفت تهران در ورزشگاه آزادی خواهد بود تدارک دیده شده است.

 

وی همچنین در دیدار با خانواده شهید مجیدپور مصادف با 29 امین سالگرد شهادت وی که با حضور احمدی، معاون وزیر ورزش و جوانان، سردار عزیز محمدی، رئیس اتحادیه فوتبال ایران و مهدی دادرس از مدیران ورزشی کشور انجام شد با اشاره به ویژه برنامه‌هایی برای روزهای مختلف تا 22 اسفند گفت: از 22 بهمن تا 22 اسفند دیدارهایی با خانواده‌های شهدا انجام می‌شود، همچنین در طول هفته منتهی به 22 اسفند نیز برنامه‌های ورزشی خاصی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

 

کریمی از نگارش متون یادمان شهدا توسط شرکت کنندگان در طرح سپاس ویژه جامعه ورزشی کشور خبر داد و گفت: متن ویژه‌ای در حوزه ایثار و شهادت با همکاری دوستان حاضر در دیدارها و با مشارکت 22 نفر به نشان 22 اسفند، نوشته خواهد شد که نماد و نشان یادگاری این روز خواهد بود. 22 ورزشکار از گروه‌های مختلف ورزشی دل نوشته‌های خود را درخصوص ایثار و شهادت ارسال خواهند کرد و این نوشته‌ها به عنوان نماد روز شهید گردآوری شده و به مخاطبین عرضه خواهد شد که ورزشکاران رشته‌های کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری و فوتبال که رشته‌های تاثیرگذار و قهرمان‌پرور هستند می‌توانند به نگارش این نوشته کمک کنند.

 

عبدالحمید احمدی مشاور عالی و معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز از برگزاری کنگره شهدای ورزشکار از سال آینده خبر داد و گفت : تاکنون بیش از 5000 شهید جامعه ورزشی شناسایی شده‌اند و قرار است کنگره ملی و استانی نیز به طور مجزا برگزار شود.

 

وی افزود: همچنین هر فدراسیون ورزشی برای شهدای رشته ورزشی خود یک یادواره برگزار خواهد کرد، تاکنون 54 یادواره شهدا در استان های مختلف انجام شده است و امیدوارم بتوانیم این را ادامه بدهیم.

 

احمدی با اشاره به ثبت روز 23 بهمن در تقویم کشوری گفت: با مشارکت شورای فرهنگ عمومی، روز 23 بهمن که روز بمباران زمین فوتبال چوار و به شهادت رسیدن هموطنانمان است روز شهدای ورزشکار نامگذاری خواهد شد که در تقویم نیز درج می شود.در این زمینه از چوار بازدید به عمل آمده و اقدامات ابتدایی برای گرامیداشت این روز در این شهر انجام شده است که از آن جمله می توان به اعطای اعتبار احداث زمین ویژه ورزشی در این شهر اشاره کرد؛ این مناسبت می تواند برای استان ایلام و کشور مناسبت خاصی باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بهره مندی از ظرفیت نخبگان ورزشی در این زمینه گفت: نخبگان ورزشی باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وارد شده و در این زمینه وارد عمل شوند چون ورزشکاران تاثیرگذاری زیادی روی مخاطبین و رسانه‌ها دارند.

 

احمدی از حضور جامعه ورزشی در افتتاحیه اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: در زمینه افتتاحیه راهیان نور نیز برنامه‌ای قبل از پایان سال تدارک خواهیم دید که نخبگان ورزشی در این برنامه حضور داشته باشند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi