شناسه خبر : 32577
شنبه 16 اسفند 1393 , 09:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کنگره شهدای دانشجو

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: شناخت شهدا، راه و رسم زندگی، اخلاق و رفتار، شجاعت و شهامت و صداقت و بی‌ادعایی آنها، چراغ راه زندگی جوانان ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر محمد رعایایی در کنگره شهدای دانشجو در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهارکرد:​ کنگره شهدای دانشجو که دلاوری​ها و ایثارگری​ خود را ثابت کرده و لایق این گفتار امام بزرگوار (ره) است که فرمود "خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد".

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت آماده​سازی مراسم برگزاری کنگره شهدای دانشجو، افزود: فعالیت​ها در این زمینه از ابتدای مهرماه آغاز شد و در این زمان جشنواره ورزشی شهدای دانشجو با رقابت 3 هزار نفر، یادواره شهدای دانشجوی دانشکده علوم تربیتی، مراسم بزرگداشت سالروز تدفین شهدای گمنام در دانشگاه، یادوره شهدای دانشگاه​های مختلف استان در شهرستان​ها و شهر اهواز برگزار شد. این کنگره با همکاری تمام دانشگاه​های خوزستان برپا شده است.

 

رعایایی اظهارکرد:​ هدف یادآوری ارزش​های انسانی و دینی و پای فشردن بر این ارزش‌ها، درس آموختن از پایداری، مقاومت، صبر، استقامت و ایستادگی نسلی است که به تمام قدرتمندان جهان "نه" گفتند و بر آن پای فشردند و جان خود را نثار کردند تا به ما و آیندگان این پیام را بدهند که طوری زندگی کنید که آیندگان به شما افتخار کنند، طوری بمانید که ماندگار مانید و طوری بروید که جاودانه مانید.

 

وی ادامه‌ داد: اکنون با پاسداشت خون شهدا، بذر صداقت، شجاعت و همت را در جان و روح نسل جوان دانشجو بیافشانیم تا قوتی الهی به جان آن بخشیم و جوانانی را پرورش دهیم که همچون نسل دفاع مقدس از این راه،​عزت و شرف کشورمان را بیمه کرده و ماندگاری انقلاب و شریعت​مان را نیز تضمین کنیم.

 

 

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: قدمت تاریخی دانشگاه به 1700 سال و قدمت جدید دانشگاه شهید چمران به 60 سال پیش می‌رسد؛ این دانشگاه کانون علم و فرهنگ و خاستگاه و جایگاه این شهدای بزرگوار است و باید حرمت دانشگاه حفظ شود.

 

رعایایی خاطرنشان‌کرد: حرمت دانشگاه شهید چمران در کشور و استان باید حفظ شود و برای حفظ این حرمت از مسئولان و عامه مردم خواستار کمک هستیم تا دیگر شاهد تعرض متعدد برخی افراد به یک محیط علمی و تخریب دیوار دانشگاه نباشیم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi