شناسه خبر : 32649
یکشنبه 17 اسفند 1393 , 12:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشییع دو شهید گمنام در شیراز

فرمانده سپاه فجر استان فارس با تاکید براینکه شهدا، حلقه‌های اتصال تمام گروه‌ها و اقشار مختلف مردم با سلایق و علایق مختلف بشمار می‌روند، گفت: همه مردم با هر عقیده‌ای وقتی به شهدا می‌رسند، در مقابل آنان متواضعانه و با احترام عمل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سردار سرتیپ غلامحسین غیب‌پرور شنبه 16 اسفند در مراسم تشییع و تدفین پیکرهای دو شهید گمنام در شیراز، گفت: مردم ایران اسلامی زمانی که اسم شهدا به میان می‌آید، با هر نگرش و سلیقه، کنار هم قرار می‌گیرند و پای ارزش‌های اسلام و شهدا تا آخر می‌ایستند.

 

وی با اشاره به برگزاری یادواره‌های شهدا، گفت: این دو شهید گمنام، در جزیره مجنون و منطقه زبیدات تفحص شده‌اند. منطقه زبیدات در دوران دفاع مقدس تحت اختیار رزمندگان استان فارس بود و رزمندگان این استان ماه‌های متمادی در آنجا جنگیدند، جزیزه مجنون را نیز همه می‌شناسند و مطلع هستند که چه شرایط سخت و دشواری داشت.

 

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: بحث این نیست که بگوییم زبیدات، جزیره مجنون و یا شلمچه کجاست بلکه غرض این است که رزمندگان ما پشت سر امام(ره) حرکت کردند و از اقصی نقاط این مملکت به ندای امام خود لبیک گفتند و رفتند مظلومانه دفاع کردند تا اسلام بماند.با نگاهی به وصیت‌نامه شهدا به خوبی می‌توانیم مشاهده کنیم که در تمام آن‌ها سخن از امام حسین(ع)، نماز، حجاب و حمایت از رهبر آمده است و تمام وصیت‌نامه‌های شهدای ما این‌گونه است.

 

غیب‌پرور با یادآوری اینکه اکثر شهدای دفاع مقدس، جوان بودند، افزود: این شهدا و جوانان، چرا به جبهه رفتند؟ مگر این‌ها آرزو نداشتند و دلشان نمی‌خواست در این دنیا بمانند و از لذایذ دنیا بهره‌مند شوند، مسلماً می‌خواستند اما یک چیز بزرگتر را ترجیح دادند و آن اسلام بود.

 

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه امروز خداوند دو امامزاده عشق را به مردم و ساکنان منطقه معالی‌آباد در شیراز عطا کرد، گفت: مردم این منطقه می‌توانند به وسیله توسل و تمسک به این شهدا، مشکلات خود را حل کنند، و اولین دعای ما باید این باشد که به اسلام خود پایبند باشیم که بحمد الهی هستیم.

 

غیب‌پرور با تصریح اینکه دوران دفاع مقدس، دفاع منحصر به یک قشر نبود، گرچه عمده مطلب متوجه مردم و آحاد بسیجیان بود، گفت: چه کسی می‌تواند نقش ارتش قهرمان ما را در آن دوران نادیده بگیرد و پاسداران قهرمان سبزپوش ما که هنوز در صحنه و پا در رکاب ولایت هستند.

 

پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس، در بوستان امام رضا(ع) در محله معالی‌آباد شیراز، به خاک سپرده شد و قرار است در آینده به همت سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، نماد شهدای گمنام نیز در این بوستان ایجاد شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi