شناسه خبر : 32730
سه شنبه 19 اسفند 1393 , 10:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فوت بیش از 50% والدین شهدا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: برای تدوین نقش استان کرمان و انجام پروژه‌ها 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و هیچ کس توجه نمی‌کند.

از قریب به 12 هزار والدین شهدای استان کرمان 50 درصد آنها فوت کرده‌اند و پیش‌بینی شده تا پنج سال آینده پنج درصد والدین شهدا در قید حیات باشند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، سرهنگ"محمدمهدی ابوالحسنی" صبح امروز دوشنبه 18 اسفندماه در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان اظهار کرد: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در سال 80 آغاز به کار کرده است.در استان کرمان چند کار مهم را در دست انجام داریم که یکی از این کارها تدوین نقش استان در دفاع مقدس است و 150 پروژه تحقیقاتی در این زمینه تعریف شده که چنانچه کار به انجام برسد نقش استان مشخص می‌شود. نقش اقشار، شهرستان‌ها، یگان‌های نظامی و انتظامی در جنگ را بررسی می‌کنیم و تاکنون 30 پروژه انجام شده و بزرگترین حوزه مربوط به یگان‌هاست و یکی از مهمترین یگان‌ها لشکر 41 ثارالله است و چند مورد از عملیات‌های لشکر را تاکنون نوشته‌ایم. 10 سال است که تلاش می‌کنیم. هیچ استانی در حوزه تاریخ جنگ به اندازه استان کرمان کار نکرده و این حرکت به خاطر حمایت‌های سردار سلیمانی است.باید همه مدیران استان برای نتیجه گرفتن این طرح همکاری کنند. اگر همه همت کنند، 150 عنوان کتاب باید منتشر شود و آن موقع نقش کرمان در دفاع مقدس مشخص می‌شود.باید برای هر شهرستان باید یک کتاب بنویسیم و شاید بزرگترین پروژه تاریخ کشور ماست که اگر این 150 جلد کتاب نوشته شود، بزرگترین کار تاریخی در کشور خواهد بود و استان کرمان این نگاه را دارد.

 

ابوالحسنی با بیان اینکه 500هزار سند جنگ را جمع‌آوری کرده‌ایم و 120 هزار رزمنده در استان کرمان شناسایی شده است،اظهار کرد: برای تدوین نقش استان کرمان و انجام پروژه‌ها 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و هیچ کس توجه نمی‌کند و به دلیل عدم همکاری، جمع زیادی از افراد مرتبط با جنگ را از دست داده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته در قالب موسسه حماسه ثارالله با همه والدین شهدای استان مصاحبه کرده‌ایم،افزود: از نمایندگان می‌خواهیم در زمینه جمع‌آوری مصاحبه‌های رزمندگان در زمینه اعتباری و سایر موارد با ما همکاری کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi