شناسه خبر : 32840
شنبه 23 اسفند 1393 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره ۱۲۲ شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که مهم‌ترین اثر خون شهیدان تبیین نقش ولایت در زندگی مردم بوده است، اظهار کرد: شهدا ولایت‌پذیری را به ما یاد دادند و به ما آموختند که مکتب شهادت، مکتب ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در یادواره سرداران و 122 شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان که در سالن همایش‌های جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد، گفت: برخی از رزمندگان بودند که در دوران دفاع مقدس کمتر در مورد آن‌ها سخن به میان می‌آمد این در حالی بود که بار سنگین جنگ بر دوش آن‌ها بود و بعد از سهادت نیز کمتر نام آن‌ها آورده شده است.

 

وی با اشاره به این‌که خداوند زمانی‌که انسان را آفرید برای او مسیری را ترسیم کرد که مسیر حرکت انسان به سویب کمال و الی‌الله است، اظهار کرد: این مقصد خداست و هر انسانی که به دنیا می‌آید حرکت و مسیرش الی‌الله است و باید به مرحله‌ای برسد که بتواند مقام خلیفة‌الله را به خودش اختصاص دهد و به جلوه‌ای از کمال الهی تبدیل شود.

 

حجت‌الاسلام میرعمادی ادامه داد: به این معنا که اگر خداوند قادر، حکیم، رحیم، علیم، عظیم، بصیر، غفور و رحمان است جلوه‌ای از عزت، قدرت و علم الهی در وجود انسان تجلی پیدا کند که این همان هدف آفرینش است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان این‌که انسان برای حرکت در مسیر الهی و رسیدن به کمال راهنماهایی دارد، عنوان کرد: سؤال اینجاست که چه عواملی باعث می‌شود انسان به این حرکت سرعت ببخشد و زودتر به مقصد برسد؟ که دانشمندان برای این سؤال پاسخ‌های متعددی دارند و می‌گویند: علم‌آموزی، دانش و آگاهی انسان را به کمال می‌رساند که علم‌آموزی طریق الی‌الله است و دانش سرعت انسان را برای رسیدن به مقصد بیشتر می‌کند.

 

وی با اشاره به این‌که در روایات زیادی از معصومین(ع) آمده است که علم طریق الی‌الله است، تصریح کرد: برخی علم و معرفت را عاملی برای رسیدن به کمال می‌دانند و برخی دیگر زهد و عدم دلبستگی به دنیا و ترس از خدا و پیشه کردن تقوا را عامل رسیدن به کمال می‌دانند و برخی دیگر می‌گویند انسان‌های عارف مسیر کمال را طی می‌کنند چراکه میان عالم و عارف بحث شد که کدام یک زودتر به مقصد می‌رسد گفتند که عالم 70 سال و عارف یک شبه به مقصد می‌رسد.

 

حجت‌السلام میرعمادی با بیان این‌که اگر انسان اهل زهد، عرفان و تقوا باشد یک‌شبه به مقصد می‌رسد، خاطرنشان کرد: ما عارفان بالله داشتیم که الگوهایی برای طریق‌ الی‌الله بودند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان این‌که برخی دیگر معتقدند که مسیر صحیح رسیدن به کمال این است که انسان از راه عبودیت و بندگی به مقصد برسد، اظهار کرد: اگر انسان عبد شد آن زمان است که به رب می‌رسد و پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: انسان به‌وسیله نماز به معراج می‌رسد.

 

وی ایثار و شهادت را نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به کمال دانست و عنوان کرد: ایثار و شهادت انسان را به جایی می‌کشاند که خدایی می‌شود چراکه ایثار نردبان کمال است و فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگ ارتقاء به‌سوی خداست به طوری‌که در روایات آمده است که در روز قیامت به کسانی‌که قاری قرآن هستند و به دستورات آن عمل کرده‌اند گفته می‌شود بخوان و مسیر را طی کن اما به شهید گفته می‌شود؛ تو مسیر را طی کرده‌ای توقف کن تا دیگران به تو برسند به همبن جهت است که مقام شهیدان مورد قبطه دیگران قرار گرفته است.

 

حجت‌الاسلام میرعمادی، با بیان این‌که ایثارگری کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به قله کمال است، تصریح کرد: عبادت، زهد، عرفان و علم انسان را به کمال می‌رساند اما راه فرد طولانی می‌شود این درحالی است که ایثار، فداکاری و شهادت کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به قله کمال است به همین جهت است که شهادت آرزوی تمام پیامبران الهی بوده است چراکه شهادت ملاقات با خداوند است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که منزلت شهیدان منزلت «عند ربهم» است، خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم که خلیفه و جانشین خدا روی زمین باشیم اما شهدا به مقام و مرتبه بالاتری دست یافته‌اند و نزد خدای خودشان هستند و این جایگاه به خاطر اثربخشی است که داشته‌اند.

 

وی یکی از آثاری که شهیدان دارند را هموار کردن سرعت رسیدن به کمال برای بشریت دانست و افزود: شهدا ستارگان هدایت، معنویت و نورانیت هستند، ستاره‌ها علامت‌های ظاهری هدایت هستند اما اهل‌بیت(ع) و شهدا علامت‌های واقعی هدایت هستند و این درحالی است که شهدا صراط مستقیم را به مردم نشان می‌دهند و مسیر کمال و صراط مستقیم را برای دیگران هموار می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان این‌که شهدا فداکاران معبر الهی هستند، اذعان کرد: اگر امروز نام خداوند زنده است و مردم به سوی کمال، علم، عزت و پیشرفت رفته و صراط مستقیم برقرار است از آثار خون شهدا است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به این‌که خون شهدا هم عامل محرک و هم عامل بازدارنده است، بیان کرد: این خون انسان را تحریک می‌کند که حرکت و شتاب کند ومحرک به‌سوی خدا و فضیلت‌ها و کمالات است و در عین حال همین خون شهدا بازدارنده است و از دین و کشور صیانت می‌کند و به برکت خون شهدا است که پرچم اسلام در دنیا به اهتزاز درآمده است.

 

وی با بیان این‌که در زمان‌های گذشته بالاترین افتخار ملیت بود این درحالی است که در حال حاضر بالاترین افتخار اسلام است، تصریح کرد: امروز مسلمانان دنیا امیدوار و سربلند هستند و اسلام را به‌عنوان دین برتر می‌دانند چراکه امروز اسلام رودرروی غرب و استکبار جهانی قرار گرفته است به‌طوری‌که روزی شرق و غرب بود اما امروز مقابله بین اسلام و کفر است که به برکت خون شهیدان است که امروز پرچم اسلام در دنیا بلند شده است.

 

حجت‌الاسلام میر‌عمادی با اشاره به این‌که اسلام‌خواهی یکی دیگر از آثار خون شهیدان است، اظهار کرد: امروز محققین زمانی‌که شروع به مطالعه می‌کنند به سمت اسلام گرایش پیدا کرده و از اسلام نیز مکتب اهل‌بیت(ع) را انتخاب می‌کنند که این اسلام‌خواهی دنیا به برکت خون شهیدان اسلام است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان عزت، پیشرفت، اقتدار و امنیت را از دیگر آثار خون شهیدان دانست و ادامه داد: قبل از انقلاب هیچ کشوری نبود که زیر سلطه غرب نباشد این درحالی است که امروز خبری از سلطه نیست که به برکت خون همین شهیدان بود که نظام سلطه متزلزل شد، ما باید بدانیمکه برسفره شهدا که پاک‌ترین انسان‌ها بر روی زمین هستند و به برکت خون آن‌ها آمریکا به نهایت ضعفو زبونی خود رسیده است نشسته‌ایم.

 

وی با بیان این‌که قدرت ما این است که امروز جمهوری اسلامی ایران در برابر شش قدرت مالی دنیا قرار گرفته است و آن‌ها حرفی برای گفتند ندارند، خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران استقلال خودش را حفظ کرده و با تمام افتخار در تمام صحنه‌های بین‌المللی حاضراست به طوری‌که تمام دنیا ملت ایران را ملتی قدرتمند می‌دانند که این‌ها همه به برکت خون شهداست.

 

حجت‌الاسلام میرعمادی با اشاره به این‌که پیشرفت، آسایش و امنیت ایران همه به برکت خون شهداست، تأکید کرد: امروز قدرتی به نام مقاومت اسلامی در دنیا عرض اندام می‌کند که این شکل‌گیری الگوی مقاومت اسلامی به برکت خون شهیدان است که در هشت سال دفاع مقدس، خودش را در ایران نشان داد و در لبنان در جنگ‌های 22 و 33 روزه و در فلسطین، حماس و عراق نیز خودش را نشان داده که آزادسازی مناطق تحت تصرف داعش در عراق به‌وسیله الگوی مقاومت اسلامی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با بیان این‌که مهم‌ترین اثرخون شهیدان تبیین نقش ولایت در زندگی مردم بوده است، اظهار کرد: شهدا ولایت‌پذیری را به ما یاد دادند و به ما آموختند که مکتب شهادت، مکتب ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری است، آن‌هاییکه به فرمان امام(ره) رفتند به ما یاد دادند که هرچه رهبر می‌گوید بگوییم چشم.

 

وی تأکید کرد: شهدا باعث شدند جایگاه و نقش ولایت در زندگی مردم آشکار شود و مردم بفهمند قدرت ولایت چیست که این خود یک فتح و اثر بزرگ است این درحالی است که ملت کسی را که کوچک‌ترین زاویه‌ای با ولایت داشته باشد را کنار می‌زند.

 

حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان این‌که وظیفه ما این است که صراط مستقیم را مسیر راه خود قرار داده و از آن منحرف نشویم، تصریح کرد: خداوند بالاترین پاداش را برای شهدا قرار داده است پس ما باید تلاش کنیم مسیری را که شهدا هموار کرده‌اند از یاد نبریم چراکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا وظیفه دینی، شرعی و انقلابی ماست.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، با اشاره به این‌که شهدا الگوهای همیشه جاوید تاریخ هستند و راهنمای مطمئن رسیدن به کمال هستند، خاطرنشان کرد: یادواره شهدا وسیله‌ای برای تقرب به خداست و باعث نورانیت دل می‌شود و ما اگر می‌خواهیم رستگاران شویم و رستگاری عظیم پیدا کنیم باید شهدا را الگوی خودمان قرار دهیم.

 

مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) هم در این یادواره گفت: مردم‌سالاری دینی، ساختن انسان تراز دین، امنیت پایدار، ترویج گفتمان مقاومت از جمله دستاوردهایی است که شهدا برای کشور داشتند.

 

وی همچنین اظهارکرد: قدمت لجستیک و تدارکات در جنگ همپا و پابه‌پای تاریخ بشریت و جنگ‌هاست.در دوران‌های گذشته وقتی فردی می‌خواست به جنگ برود تدارکات جنگ شامل غذا و اسلحه(سنگ یا گرز) را با خود حمل می‌کرد اما با گذشت زمان وقتی جنگ‌ها شکل جمعی به خود گرفت آن‌ها متوجه شدند نیاز است یک عده فقط کار تدارکات جنگ را عهده‌دار باشند و امروز نیز آماد و پشتیبانی و تدارکات یکی از ارکان و اصول جنگ است که در تصمیم‌گیری برای جنگ بسیار حائز اهمیت است.

 

کشکولی با اشاره به حمایت‌هایی که غربی‌ها و عرب‌ها در جنگ عراق و ایران از صدام داشتند اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این کمک‌های تدارکاتی و لوجستیکی که آن‌ها از صدام داشتند سعی می‌کردند در این زمینه بخش تدارکات جنگ در ایران را تضعیف کنند تا بدین وسیله پیروزی را برای عراق رقم بزنند.

 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) افزود: دشمنان ایران آن‌قدر در این جنگ کمک‌های تدارکاتی و لوجستیکی به عراق داشتند که بعد از جنگ ایران و عراق و با حمله عراق به کویت آن‌ها به وحشت افتادند و با به راه انداختن جنگ علیه عراق سعی کردند این کشور را از نظر تدارکات جنگی ضعیف کنند.

 

وی با یادآوری این‌که لجستیک و تدارکات به‌تنهایی می‌تواند باعث شکست یک کشور در جنگ شود اما نمی‌تواند به تنهایی پیروزی را برای یک کشور رقم بزند، گفت: آماد و پشتیبانی و تدارکات در جنگ نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند نباید تدارکات را فقط در رساندن آب و غذا و امکانات به رزمندگان خلاصه کرد.

 

کشکولی اضافه کرد: بی‌شک همه بر این واقف هستند که سرعت نزدیک شدن به دشمن و نقل و انتقال نیرو و تجهیزات در بالا بردن و تقویت روحیه و کاهش احتمال شکست چه‌قدر مؤثر است.

 

وی با اشاره به این‌که حضور ناوهای دشمن در منطقه این است که استکبار به‌دنبال سیطره بر لوجستیک است، خاطرنشان کرد: از جمله دستاوردهایی که شهدا برای کشور داشتند می‌توان به مردم‌سالاری دینی، امنیت پایدار، ترویج گفتمان مقاومت اشاره کرد.

 

فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان ادامه داد: امروز شاهد هستیم گفتمان انقلاب و مقاومت به خارج از مرزهای ایران اسلامی کشیده شده است تا کنون در چهار کشور منطقه این گفتمان جواب داده و این کشورها از زیر سلطه غرب درآمده و به قلمرو انقلاب اسلامی درآمده است و این یکی از مهمترین دستاوردهای شهداست.

 

کشکولی گفت: ساختن انسان تراز دین نیز دیگر دستاورد شهیدان است امروز ما دیگر از گفتمان نظام اسلامی عبور کرده و مشغول دولت‌سازی هستیم این دولت نیازمند دولتمردانی اسلامی و حزب‌الهی است که ملاحظه خون شهدا را بکنند.

 

وی افزود: در بُعد خارجی نیز خون شهدا دستاوردهای عظیمی داشته است این‌که امروز دشمن نمی‌تواند از طریق نظامی به ما حمله کند و متوسل به جنگ نرم شده از دستاوردهای خون شهدا است.

 

فرمانده سپاه لرستان ادامه داد: دشمن در بُعد اقتصادی نیز نتوانسته ما را شکست دهد با وجود تمام تحریم‌هایی که بر کشور ایران وارد شده این کشور هر روز در حال پیشرفت است.

 

وی در ادامه به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: جنگ فرهنگی یک جنگ سخت است این جنگ مرز ندارد و نگاه، هوش، فکر و ادراک را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد در این بخش باید بسیار هوشمندانه عمل کنیم تا توانسته باشیم از خون شهدا حفاظت کنیم.

 

در این یادواره شهدا پیام علی‌اصغر نوروزی، فرمانده آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به یادواره شهدای آماد و پشتیبانی قرائت شد.

 

در بخشی از این پیام آمده است: شهدای آماد و پشتیبانی اسوه‌هایی از ایثار و مقاومت هستند که در دوران دفاع مقدس از چشمه عشق به امام و امت و انقلاب وضو ساختند و جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

 

یادآور می‌شود، در دوران دفاع مقدس چهار هزار شهید در بخش آماد و پشتیبانی تقدیم انقلاب شد که از این تعداد، 122 شهید متعلق به سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi