شناسه خبر : 33715
سه شنبه 25 فروردين 1394 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقش زنان در دوران دفاع مقدس

معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نقش زنان در دوران دفاع مقدس می‌تواند ماندگار باشد و با انتقال آن به نسل‌های آینده، جامعه اسلامی و جهانی را متحول کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، سردار سید مسعود جزایری که در همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت» در سالن همایش‌های کتابخانه ملی سخن می‌گفت، با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی توضیح داد: آن‌ها حقیقتا نقش ویژه و برجسته‌ای داشته‌اند و چه بسا اگر زنان در انقلاب اسلامی حضور نداشتند، چنین انقلابی با چنین ویژگی‌هایی اتفاق نمی‌افتاد.

 

وی افزود: نقش زنان در دوران دفاع مقدس نیز همین‌طور است. داستان‌های بسیار زیاد و مفصلی از حضور حماسه‌ساز و پر برکت زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی به یادگار مانده است که این نقش‌ها می‌تواند ماندگار باشد و به نسل آینده منتقل شود. انتقال این نقش، جامعه اسلامی و جهانی را متحول خواهد کرد. به همین دلیل است که اکنون راهبردهای کلان دشمن و صهیونیسم بین‌المللی این است که می‌خواهد با ایجاد انحراف مقام او را تنزل دهد. آن‌ها سال‌های متمادی است که متکی بر این راهبرد به صورت لایه‌ای و عمیق جامعه بانوان ما را هدف گرفته‌اند. اما در این راستا ما شاهد شکوفایی بخشی از جامعه زنان هستیم.

 

سردار جزایری با اشاره به نقش زن در دوره انقلاب و طاغوت ادامه داد: وضعیت زنان در این دو دوره اصلا قابل مقایسه نیست، چرا که هم اکنون شاهدیم بانوان در عرصه‌های مختلف جامعه حضور فعال دارند. اما متأسفانه در این راستا شاهدیم که چشم یا دست بعضی‌ها که طرفدار حقوق زنان هستند به مجامع و کنوانسیون‌های بین‌المللی است. برای همین باید مراقب باشیم، چرا که آن‌ها در چارچوب لیبرال دموکراسی آمریکایی و انگلیسی حرکت می‌کنند. از همین رو نباید به بهانه‌های مختلف فقه و آموزه‌های اسلامی خود را دستکاری کنیم.

 

معاون بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر این مسئله که باید مراقب نگاه باطل غرب به زن باشیم، گفت: باید در راستای حفظ منزلت زن فعالیت کنیم و این فقط با برگزاری میزگرد یا همایش‌ها صورت نمی‌گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، زن مسلمان ایرانی و انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی وظیفه و رسالتی سنگین بر عهده دارد و باید نگاه باطلی که به زن در جهان می‌شود را با آموزه‌های اسلامی ناب اصلاح کند و نباید نسبت به آن غفلت صورت بگیرد. در همین راستا باید به دنبال نهضت‌سازی در عرصه‌های مختلف که زنان آن‌ها را اداره می‌کنند، باشیم.

 

سردار جزایری یادآور شد: در رابطه با نهضت‌سازی در حوزه زنان، زنان دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی می‌توانند بهترین الگو باشند که متأسفانه در این راستا کمتر کار شده است. اکنون آموزه‌های اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی به سختی مورد هجمه دشمن قرار دارد و دشمن به دنبال این است که سبک زندگی غربی را جایگزین سبک زندگی اسلامی بکند. در همین راستا نیز باید برنامه داشته باشیم.

 

این فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان سخنانش یادآور شد: در رابطه با فعالیت‌ زنان که مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و انقلاب اسلامی است، افراد زیادی باید فعال باشند و آن‌ها با فعالیت‌های ساماندهی شده می‌توانند صدای خود را به بانوان جهان برسانند. بنابراین اگر بخواهیم صدای خودمان را به جامعه جهانی برسانیم این اندازه کم است و باید بیشتر فعال باشیم.

 

در بخش دیگر همایش اسوه‌های صبر و مقاومت از آلبوم موسیقی «هشت سال‌های من» با هنرمندی امید معنوی رونمایی شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi