شناسه خبر : 33941
سه شنبه 01 ارديبهشت 1394 , 13:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید صیاد شیرازی ارتش را متحول کرد

مراسم رونمایی از لوح فشرده «پایان انتظار» با محوریت زندگی‌نامه داستانی شهید صیاد شیرازی در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا،‌ در این مراسم امیر سرتیپ ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس ارتش‌، در سخنانی با اشاره به روز ارتش و دستاوردهای این نیرو گفت: ارتش اکنون به خودکفایی رسیده است، چرا که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ارتش و نیروهای مسلح ما را به گونه‌ای صیقل داد که توانستیم بدون هیچ وابستگی به شرق و غرب دشمن را شکست بدهیم.

 

وی افزود: اکنون نیز شاهد ارتشی اقتدارگرا‌ و ولایت‌مدار هستیم که در عرصه‌های مختلف دستاوردهای بومی را آفریده است. اکنون ارتش صاحب یک سبک دفاعی بر مبنای تاکتیک‌های مختلف است و متناسب با این تاکتیک‌ها سلاح‌های جدید را اختراع و استفاده می‌کند. در حوزه‌های علمی نیز توانسته است اقدام کننده عملی باشد.

 

امیر سرتیپ گلفام در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به موضوع انحلال ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: دشمنان و توطئه‌گران‌، خواصی که تحت تاثیر انقلاب قرار گرفته و گروهک‌هایی همچون منافقین،‌ چریک‌های خلق و حزب توده سه گروهی هستند که می‌خواستند ارتش منحل شود. در حققیت آنها به دنبال قطع بازوی دفاعی انقلاب بودند. اما امام (ره) با این مسأله مخالفت کرد. پس از آن نیز ارتش توانست پیش از آغاز جنگ تحمیلی در نخستین توطئه که در کردستان به وقوع پیوسته بود ایفای نقش کند و 525 شهید را پیش از آغاز جنگ تحمیلی تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بکند.

 

وی افزود: شهید صیاد شیرازی در منطقه کردستان حاضر شد و به سرکوب ضد انقلاب پرداخت، پس از آن بنی‌صدر به دلیل مشکلاتی که با شهید صیاد داشت او را برکنار کرد. اما این شهید بیکار ننشست و به سپاه رفت تا در ساختن این نیرو در کنار برادران پاسدار به انجام مسئولیت بپردازد. پس از آن با آغاز جنگ شهید صیاد از سال 60 تا 65 در مناطق عملیاتی حضور یافت او در این سال‌ها نیز علاوه‌بر اینکه فرماندهی نیروی زمینی ارتش را برعهده داشت‌، فرماندهی دانشگاه افسری امام علی (ع) را هم عهده‌دار بود.

 

امیر سرتیپ گلفام تاکید کرد: حضور شهید صیاد شیرازی در دانشگاه افسری تحولات علمی و نظامی خاصی را رقم زد و بسیاری از آموزه‌های عملی را جایگزین درس‌های آن زمان این دانشگاه کرد.

 

یکی از این کارها حضور دانشجویان کارورز در جبهه بود. علاوه‌بر این شهید صیاد در دوران جنگ تحمیلی توانست فعالیت‌های مشترکی با سپاه انجام دهد و بیش از 90 درصد از عملیات‌هایی که در نخستین سال‌های جنگ به صورت مشترک انجام شد مانند طریق القدس‌، فتح المبین‌ و الی بیت‌المقدس به پیروزی رسید.

 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در رابطه با لوح فشرده «پایان انتظار» توضیح داد: این لوح فشرده که روایتگر زندگی داستانی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی است پیش از این در سال 1381 با فرمت vcd رونمایی شده بود، اما اکنون با فرمت DVD برای بار دیگر منتشر و بازنشر داده خواهد شد.

 

وی افزود: لحظه موعود‌، بهشت کودکی، چیزی از جنس مادر‌، خدای کوچک‌، نیمه گمشده‌، در انتظار صبح‌، روزهای بی‌بازگشت‌ و راز هشت فصل لوح فشرده پایان انتظار هستند.

 

در بخش دیگر این مراسم، نرگس رحمانی از بخش رسانه‌ای موسسه انتشاراتی روایت فتح نیز گفت: لوح فشرده پایان انتظار نسبت به دیگر برنامه‌هایی که تاکنون در رابطه با شهید صیاد شیرازی تولید شده است متفاوت است. چرا که در این مجموعه داستان از زبان خود شهید صیاد شیرازی روایت شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: «چشم‌ها» و صد خاطره از شهید صیاد شیرازی از جمله کتاب‌هایی بودند که تا کنون موسسه انتشاراتی روایت فتح از این فرمانده شهید به چاپ رسانده است.

 

به گزارش ایسنا‌، در بخش پایانی این مراسم امیر سرتیپ ابراهیم گلفام و نرگس رحمانی از لوح فشرده پایان انتظار رونمایی کردند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi