شناسه خبر : 34445
دوشنبه 21 ارديبهشت 1394 , 13:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مسئولین منتظرند جانبازان شهید شوند؟!

همانطور که می دانید قریب 90 درصد جانبازانی که طی پنج سال گذشته به شهادت رسیده اند از وضع نابسامان درمانشان شکایت داشتند

 

فاضل شایسته -  همانطور که می دانید قریب 90 درصد جانبازانی که طی پنج سال گذشته به شهادت رسیده اند از وضع نابسامان درمانشان شکایت داشتند و اعتراض خودشان را به طرق مختلف به گوش مسئولین رساندند! چرا اقدام اساسی و عاجل در جهت رفع مشکلاتشان انجام نشد؟

2_ چرا بعد ازگذشت 36 سال که از سیر نابسامان درمان جانبازان می گذرد، هنوز کادر پرستاری و درمان بیمارستان های ساسان و خاتم الانبیاء وبسیاری دیگر از بیمارستان ها با نحوه درمان جانبازان نخاعی ناآشنا هستند!

3 _ چرا هنوز مشکل دارو و تجهیزات پزشکی جانبازان نخاعی به طور ناقص و غیرکارشناسی انجام می گیرد. ...؟!

4 _ چرا هنوز برای انتقال جانباز نخاعی ار منزل به بیمارستان با نبود آمبولانس و یا با تأخیر چندساعته آمبولانس مواجه هستیم!

5 _ چرا و به چه دلیل جانباز نخاعی باید سه روز روی تخت چوبی اورژانس بیمارستان بستری باشد و برای بستری در بخش در نوبت قرار گیرد..! بعد هم همانجا شهید گردد!!!

6 _ چرا هنوز مشکل همراه جانباز (پرستار خصوصی) بطور رسمی در بیمارستان ها حل نشده و باید همسر جانباز کلی دوندگی کند و ازین ساختمان به آن ساختمان برود و خواهش و تمنا کند و خانه و زندگی اش را ول کند وبیفتد دنبال این کارها و بعد از دو سه روز این ور و آن ور رفتن، آیا موافقت بشود یا خیر ؟!!

7 _ چرا بعد از اینهمه سال که از خدمات درمانی می گذرد هنوز در بیمارستان ها با جانبازان با بی اعتنایی برخورد می کنند !! و البته چند مورد هم توهین و اهانت ؟!!

8 _ هنوز بعد از گذشت 36 سال که از درمان ناقص جانباران می گذرد سهمیه لوازم مصرفی و بهداشتی با تاخیر سه الی پنج ماهه می رسد، چرا ؟؟؟؟ یک نفر را خود شاهد بودم که در بیمارستان بخاطر نبود سوند و کیسه ادرار کافی و تأخیر چند ساعته در سونداژ ، دچار عفونت کلیه و مثانه شد و هشت روز بستری گردید!

9 _ چرا هنوز برای دوران بستری ضروری و اورژانسی کوتاه مدت جانبازان در آسایشگاه ها فکر اساسی صورت نگرفته است ؟

10 _ چرا جانبازان نخاعی شهرستانی که برای کار اداری به تهران یا دیگر مراکز استان ها مراجعه می کنند، به دلیل عدم پذیرش بسیاری هتل ها ( به هر دلیل) باید شب تا صبح را در خودرو بگذرانند !!!!

11 _ هنوز که هنوز است جانبازان بسیاری نمی دانند که برای یک بیماری خاص نزد کدام پزشک حاذق مراجعه کنند و می بایست از چندین جانباز دیگر پرس و جو کنند و آیا موفق به پیدا کردن دکتر ماهر بشوند یا خیر.
چرا ؟؟؟؟و ،،،،، بسیاری چراهایی دیگر که پاسخی برایشان نیست !

خب با این حساب می خواهید طی این 5 سال گذشته 60 جانباز نخاعی به شهادت نرسند !!!
البته با سهل انگاری و بی خیالی مسئولین، نبایستی زیاد تعجب کرد !!

با این حساب ؛ پس انگار باید منتظر شهادتشان باشیم و برایشان مراسم تجلیل برگزار شود !!
شاید نغمه { شهداء ما شرمنده ایم } پرسوزتر گردد!!!!

بایستی گفت زهی خیال باطل ! اگر فکر کنیم می توانیم با برگزاری چنین مراسماتی از زیر دینی که قصور و کوتاهی نمودیم خلاص شویم !

اینستاگرام
حناب شایسته عزیز ممنون از دردنامه ای که مرقوم فرموده اید.
البته من خودم بارها با مشکلاتی که اشاره شد از نزدیک لمس کرده ام خیالتان راحت برادر. از این حرفها هرچقدرکه میخواهید بزنید و بزنیم!!!! اما مسئولین توجهی نمی کنند. مطمئن باش.
البته در مورد تعداد شهدای جانبازی70%نخاعی که طی این یکی دوسال براثر سهل انگاری (تاحدودی عمدی) به شهادت رسیده اند بالاتر از یکصد(100) مورد است که قابل تامل میباشد.!!!!
باسمه تعالي
با سلام و احترام
مگر اكشالي داره كه بنياد بخواهد هزينه‌هاي مربوط را كاهش بدهد اينم يك راه حل و ابتكار
اصلاً بايد به اين مسئولين كه ابتكار به خرج مي‌دهند و با اين راه حل‌ها بتوانند هزينه‌هاي سرسام آور بنياد كمي كاهش بدهند بايد جايزه داد نه اصلاً كل كاهش هزينه را به حساب آنها واريز كنند!.
پيشنهاد اول:
به هريك از افرادي كه طرحي ارايه نمايند كه بنياد را از دست جانبازان و هزينه‌هاي مترتب بر آن راحت كند و آسايشگاه‌ها را نيز بتواند ظرف مدت معيني تخليه و آماده واگذاري به ... نمايند؛ يك فروند قرارداد منعقد نمايند و طبق آن پاداش كلاني پرادخت نمايند تا از هر گونه شائبه‌ي انجام كار غير قانوني هم دور شوند.

پيشنهاد دوم:
بنياد را تعطيل و معادل حقوق و مزاياي پرداختي به يك معاون مديركل (حقوق و مزايا+175 ساعت اضافه بيكاري+ دو پاداش كار نكردن+رفاهيات ماهانه و مناسبتي+پاداش 217 قانون ماليات‌هاي ...+پاداش اين و اونو و اين يكي و آن يكي+...) وزارتخانه‌ها را به جانبازان و خانواده‌ها بدهند و تمام خدمات را نيز قطع كنند و ما تعهد مي‌كنيم كه همه هزينه‌ها را خودمان تقبل و نق نزنيم كه به اين ترتيب با يك محاسبه سر انگشتي به استفاده از رايانه مي‌بينم هزينه‌هاي بنياد مي‌شه يك پنجم شايد دست بالا گرفتم و يه كم مضيق و نه موسع محاسبه بشود، مي‌شود يك ششم. باري كلا خوشم آمد حالا اين جماعت بيكار كه تعداد آنها بيش از تعداد جانبازان و خانواده‌ها است را چه كار كنيم.
ب ب خ ش ي د براي اين قسمت راه حل ندارم و فقط مي‌دونم بخش عمده هزينه‌هاي بنياد مربوط به هزينه‌هاي خودشان است و اگر چيزي ماند شايد بشود با آن ...
خسته شدم از بس كه فسفر سوزوندم اصلاً به من چه هر كه مي‌خواهد راه حل بدهد.
من‌صور باشيد.

درود بر جانباز فاضل شایسته . گل گفتی جانباز گرامی ..... / کامنت خوبی هم در سایت گذاشتی - از طرف هزاران نفر ، تاییدت می کنیم . ( ایثارگران ) و بخصوص جانبازان قطع نخاع و قطع عضو و غیره .
این برنامه ( یادواره جانبازان شهید)ا صلا کار بنیاد شهید نبود
فقط همت خود جانبازان بود و ایده اولیه اش را هم خود جانبازان دادند
با سلام جانباز 70% درصد اگر اينطور كه شما ميگوييد يادواره جانبازان شهيد به همت خود جانبازان برگذار شده. اشتباه كرديد كه همان اول كه اطاعيه داديد اعلام نكرديد. چونكه با پيامكهايى كه بنياد براى شركت در اين مراسم به جانبازان و خانواده شهدا داده. همه فكر ميكنند كه اين كار و ايده كار بنياد بوده.
شب عاشورا
امام حسین ع به یارانش فرمود:هرکس از شما حق الناسی به گردن دارد برود ....

او به جهانیان فهماند که حتی
کشته شدن در کربلا هم
از بین برنده حق الناس نیست....

درعجبم از کسانی که
هزاران گناه و حق الناس میکنند و معتقدند
یک قطره اشک بر حسین
ضامن بهشت انهاست....

« شهید دکتر چمران »
جانباز !

غمگین مباش که یک جانباز هستی

خوشحال باش

می دانی چرا ؟!

چون بالهایت هنوز سر جایشان هستند ///////////////

روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز گرامیباد .
یک روزی ریس اداره مان کسالت داشت ودر بیمارستانی بستری بود بناچار مجبورشدیم بریم ملاقاقتش ولی واقعا تماشای بود باور کنید نصف بیمارستان دراختیارش گداشته بودند آنهم با کادر پزشکی مجزا وپرستار های شبانه روزی هیچکس حق نداشت ورود پیدا بکند وحالا جانبازان نخایی چقدر غریبند واقعا جای تاسف دارد
چراش معلومه به خاطر اینکه آب از سرچشمه گل آلوده. از رئیس جمهور و رئیس بنیاد بگیر تا این رده پائینی ها همگی فقط به فکر خودشون و فک و فامیلشونن . باید تاسف خورد بر کشوری که ادعاش دنیا رو کشته به خدا هیتلر هم اگر زنده بود با اسراش این رفتار و نمیکرد که شما با هموطنای خودتون کردید .
ای مسئولینی که هردقیقه و ساعت ادعا میکنید که برای جانبازان چنین کرده اید و می کنید این درد نامه را بخوانید و خجالت بکشید . شهدای جانباز هیچ وقت شما را نخواهند بخشید و هم در این دنیا و هم در اخرت باید جوابگو باشید.
به امید انروز
آقای شایسته شما واقعا" برخوردخودتان با دوستان جانبازتان چطوراست. فکرنمی کنید احترام امامزاده با متولی آن است. ما اول یک سوزن باید به خودمان بزنیم و یک جوالدوز به دیگری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اهاى مسئولين چرا جانبازان تا وقتيكه زنده هستند بهشان اهميت نميديد؟ و برايشان ارزش قائل نميشويد؟ ولى وقتيكه جانبازان ميميرند عزيز ميشوند؟ اهاى مسئولين غير از اين است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همه منتظرند جانبازان بمیرند .. حتی تو !!!!!!...چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ماهی به آب گفتا ، من عاشق تو هستم ..
از لذت حضورت ، می را نخورده مستم ..
آیا تو میپذیری ، عشق خدائیم را ؟..
تا این که بر نتابی ، دیگر جدائیم را؟..
آب روان به ماهی ، گفتا که باشد اما ..
لطفا بده مجالی ، تا صبح روز فردا ..
باید که خلوتی با ، افکار خود نمایم ..
اینجا بمان که فردا ، با پاسخت میایم ..
ماهی قبول کرد و ، آب روان گذر کرد ..
تنها برای یک شب ، از پیش او سفر کرد ..
وقتی که آمدش باز ، تا این که گوید آری ..
یک حجله دید و عکسی ، بر آن به یادگاری ..
خود را ز پیش ماهی ، دیشب که برده بودش ..
آن شاه ماهی عشق ، بی آب مرده بودش ..
نالید و یادش افتاد ، از ماهی آن صدایی ..
وقتی که گفت با عشق ، "می میرم از جدایی" ..
جانبازان ، یادگاران روزهای عشق و حماسه اند . خاطرات مجسم سالهایی که درهای آسمان به روی عاشقان باز بود و فرشتگان در آسمانِ زمین گرم گلچینی بودند ...

جانبازان : روزتان گرامی // گلم : روزت گرامی ...

از طرف مادر شهید ...
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi