شناسه خبر : 35440
سه شنبه 02 تير 1394 , 11:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

معاون رئیس جمهوربا عصبانیت مجلس را ترک کرد

 
معاون پارلمانی رئیس جمهور پس از آنکه رئیس مجلس اجازه نداد در مخالفت با طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای صحبت کند و طرح به تصویب رسید، با عصبانیت مجلس را ترک کرد.
عصبانیت مجید انصاری و ترک صحن علنی مجلس
به گزارش مهر، جلسه روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی به صورت غیرعلنی آغاز شد.

در جلسه غیرعلنی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گزارشی از مسائل منطقه ای و سیاست های کلان نظام که باید در اظهارنظرهای نمایندگان مدنظر قرار گیرد، ارائه داد.

علاوه بر این در این جلسه لاریجانی از نمایندگان خواست در بررسی و تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای پیشنهادی ارائه نداده و اجازه دهند طرح به همین صورت به تصویب رسد، زیرا ارائه پیشنهاد موجب طرح مباحثی در مجلس می شود که به صلاح نیست.

پس از آنکه جلسه حدود ساعت ۹ علنی شد، ماده واحده طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای قرائت شد.

پیش از رای گیری، انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور در جایگاه هیات رئیسه حاضر شد و خواستار سخنرانی در جلسه علنی پیرامون مخالفت دولت در خصوص این طرح شد، اما لاریجانی با این اقدام مخالفت کرد و گفت: ما دوساعت داریم صحبت می کنیم که مشکل کشور حل شود، آقای انصاری اصرار دارد که نکته‌اش را بگوید، دولت مخالف این طرح است.

پس از آن، طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته ای با ۲۱۳ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

پس از تصویب طرح در صحن علنی، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور با حالت عصبانیت از جایگاه هیئت رئیسه پائین آمده و مجلس را ترک کرد.

 

اینستاگرام
به درك كه ترك كرد
واقعآکه شعورتان زیرصفراست ودرک مسائل راهم ندارید.
وقتی خودمان به جان هم افتاده ایم و نمیتوانیم سر مذاکرات هسته ای با هم کنار بیاییم چه انتظاری از گروه 5+1داریم.مجلس ما صدای خود را می نوازد و دولت هم در شیپور خود می دمد و هیچ تعامی بر سر راهکار آن ارایه نمیشود.لجاجت سیاسی و گروگان کشی به حد اعلا رسیده است و تو این جریان تنها ضرر آن متوجه ملت است.مجلسی به سهم خود از این رانت استفاده می کند و دولتیان و سیاسیون هم بهمین شکل.سرمایه دار و کارخانه دار و بازرگان و تجار و همه وهمه خیلی خشنود از شرایط حادث شده هستد و بد به حال ملت بالاخص قشر میانی و ضعیف جامعه که دارند مرگ تدریجی را دنبال می کنند.
ضیافت افطاری روحانی را تحریم کنید
تحریم این افطاری ها، اولا این پیام را برای دولت دارد که صرفه جویی در هزینه ها را در اولویت قرار دهد و در ثانی، اعتراض به خط کشی دولت میان سیاسیون آن هم در سال همدلی و همزبانی و سال برگزاری انتخابات است.
گروه سیاسی صراط - حسن روحانی رییس جمهور مراسم افطاری جداگانه خود برای اصلاح طلبان و اصولگرایان را امسال هم برگزار خواهد کرد.

به گزارش گروه سیاسی صراط، دعوتنامه مربوط به اصولگرایان از سوی دفتر رییس جمهور برای برخی نمایندگان و شخصیت های حزبی و سیاسی اصولگرا ارسال شده و قرار است این مراسم روز چهارشنبه به میزبانی نهاد ریاست جمهوری برگزار شود.

احتمالا مراسم مشابهی نیز برای شخصیت های سیاسی اصلاح طلب در نظر گرفته خواهد شد.

افطاری های روحانی در حالی مانند سال گذشته برگزار خواهد شد که مجلس شورای اسلامی امسال بیش از هر سال دیگری بر حذف ضیافت های اینچنینی توسط دولت تاکید داشته و حتی افطاری سالانه مجلس برای خانواده های نمایندگان هم لغو شد.

با این وجود ظاهرا این صرفه جویی تنها به لغو همان یک مهمانی محدود شده چراکه خود نمایندگان نیز تمایلی برای عدم حضور در افطاری های دولتی – به ویژه در سال برگزاری انتخابات مجلس دهم - نشان نمی دهند!

فارغ از بی توجهی دولت به مسئله حذف افطاری های غیرضروری، برگزاری جداگانه ضیافت اصولگرایان و اصلاح طلبان در سالی که اولا از سوی رهبر انقلاب "همدلی و همزبانی دولت و ملت" نامیده شده و در ثانی قرار است انتخابات مجلس دهم در آن برگزار شود کمی عجیب به نظر می رسد.

سوال واضح این است که آیا جدا کردن اصولگرایان و اصلاح طلبان توسط دولت که در موارد متعددی در خصوص برخی شخصیت ها، مرز میان آنها مشخص نیست در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت اقدام صحیحی است؟!

آیا این اقدام به نوعی رسمیت دادن به این تقسیم بندی، و خط کشی کردن شخصیت های سیاسی آن هم توسط دولت محسوب نمی شود؟

سال گذشته قریب به اتفاق شخصیت های سیاسی مدعو در مراسم افطاری روحانی شرکت کردند، اما آیا تحریم این مراسم توسط سیاسیون به نوعی، پافشاری بر دو موضوع یادشده نیست؟

به نظر می رسد تحریم این افطاری ها، اولا این پیام را برای دولت خواهد داشت که صرفه جویی در هزینه ها را در اولویت خود قرار دهد و در ثانی، نوعی اعتراض به خط کشی دولت میان سیاسیون آن هم در سال همدلی و همزبانی و سال برگزاری انتخابات مجلس است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi