شناسه خبر : 35846
سه شنبه 16 تير 1394 , 12:04
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کرج میزبان یکی از شهدای غواص

پیکر مطهر خط شکن شهید کربلای 4، «سید جلیل میری ورکی» که هویت پیکرش به تازگی شناسایی شده است، پنج شنبه 18 تیرماه 94 تشییع می‌شود. مراسم تشییع در کرج و از ساعت 10 صبح آغاز خواهد شد. پیکر این شهید تازه تفحص شده از میدان شهدا به سمت میدان سپاه با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مردم و مسئولان استان البرز تشییع و در گلزار شهدای امامزاده طاهر(ع) به خاک سپرده خواهد شد.

همچنین مراسم یادبود این شهید خط شکن که بعد از گذشت 29 سال در یک گور دسته جمعی با دستان بسته پیدا شد، با حضور خانواده او در روز شنبه 20 تیرماه 94  از ساعت 17 الی 19در حسینیه انصار الامام رزمندگان کرج واقع در میدان والفجر نرسیده به میدان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

شهید «سید جلیل میری ورکی» فرزند سید قاسم یکی از خط‌شکنان عملیات کربلای 4 بود که در منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسیده است. او متولد ششم فروردین ماه سال 1338 از شهرستان تنکابن در استان مازندران است. شهید میری اعزامی لشکر 25 کربلا بود که در جبهه به‌عنوان یک تک‌تیرانداز فعال بود و به‌عنوان خط‌شکن کربلای 4 در این عملیات به شهادت رسید. حالا بعد از گذشت 29 سال از شهادتش هویت پیکر مطهر او شناسایی شده است.

چندی پیش پیکر مطهر 270 شهید دفاع مقدس، که طی عملیات اخیر تفحص کشف شده‌اند از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند. این شهدا با تلاش کمیته جستجوی مفقودین در عملیات تفحص در جنوب عراق فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شدند. پیکر 175 شهید از این 270 شهید تازه تفحص شده، جمعی از غواصان شهید عملیات کربلای4 بودند که با دستان بسته در یک گور دسته‌جمعی منطقه ابوفلوس کشف شدند. پیکر مطهر این شهدا در 26 خرداد ماه با استقبال بی‌نظیر مردم تشییع شد. این مراسم تشییع بیش از 5 ساعت به طول انجامید.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi