شناسه خبر : 36437
دوشنبه 12 مرداد 1394 , 14:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بی صدا رفتیم و بی دست و پا برگشتیم!

اگر پدران و مادران یک، دو، سه، چهار و حتی پنج فرزند خود را ابراهیم وار به مسلخ و قربانگاه دفاع از حق روانه نمی کردند...

م.ر. ک.جانباز - بیصدا رفتیم ؛ بی هیاهو و بی ادعا رفتیم؛ بی دست و پا برگشتیم؛ روح وجسم خود را نثار وطن دوستیمان کردیم؛ بی روح؛ و از سر منت با ما برخورد کردند. شاهدان زنده را اینگونه به دست یادش بخیرها سپردید!!! با شهدای جوار الهی چه کردید؟؟؟
اگر دلاور مردی اینان نبود و در آن هنگامه، غیرتمندانه در مقابل دشمن متجاوز سینه سپر نمی کردند، اگر این شیرمردان عرصه جهاد و شهادت آنچنان باورمندانه و آنچنان مردانه پا به میدان دفاع از کیان دین و میهن نمی گذاشتند، اگر آن مردان پولادین اراده آنچنان جوانمردانه به صحنه کارزار دفاع از ناموس و وطن وارد نمی شدند، اگر آن خداباوران شهادت باور جان خود را سر و دست نمی گرفتند و پا به عرصه دفاع از قرآن و عترت و انقلاب نمی گذاشتند.

  اگر آن بزرگ مردانی که مرگ را به بازی گرفته بودند و جز خدا از هیچ کس و هیچ چیز واهمه ای به دل راه ندادند، پا به عرصه جنگ نابرابر نمی گذاشتند، اگر آن هایی که نور چشم هایشان را به ترکش و گلوله دشمن، قربانی آینده روشن ایران اسلامی کردند پا به میدان غیرت نمی گذاشتند، آن روزها عاشقانه به یاری و نصرت اسلام نمی شتافتند، اگر آن غیورمردان در میدان نبرد حق و باطل حاضر نمی شدند، ودر عنفوان جوانی دل های نازک و پرعاطفه شان را از پدر و مادر و خواهر و برادر، بریدند، عاشقانه در رکاب حسین زمان به آوردگاه دفاع از دین قدم نمی گذاردند، اگر آن مردان عاشق و دلداده و بریده از همه تعلقات دنیا پا به عرصه جهاد گذاشتند آن روزها نبودند، اگر آن بزرگوار پدران و مادران مخلص و دین باور که خود با رضایت لباس دفاع از دین و میهن بر تن نوجوانان و جوانان رشید خود می کردند آن روزها مهر جگر گوشه هایشان را بر رضای خدا و نصرت الهی مقدم می داشتند و میدان نبرد مقابله با دشمن متجاوز را از این برومند جوانان خالی می گذاشتند، اگر پدران و مادرانشان یک، دو، سه، چهار و حتی پنج فرزند خود را ابراهیم وار به مسلخ و قربانگاه دفاع از حق روانه نمی کردند، اگر آن ارتشیان و بسیجیان و سپاهیان و عشایر و مرزنشینان غیور و دلاور آنچنان خداباورانه و شجاعانه و ایثارگرانه بازار دفاع از حق و حقیقت و استقلال و عزت ملک و میهن و بازار عزتمندی و غیرتمداری را گرم نمی کردند، آیا امروز ما صاحب پاره های عزیز تن ایران زمین، خرمشهر و اهواز و آبادان و سوسنگرد و خوزستان بودیم؟ و آیا اساساً ما امروز شاهد وجود ایران در نقشه جهان بودیم یا از پس آن جنگ نابرابر اگر آن دلاورمردی ها نمی بود ایرانی باقی نمی ماند و شاید ایرانستانی مقهور و ذلیل و خوار و خفیف در گوشه ای از نقشه جهان باقی می ماند.

اگر آن رشادت ها و ایثارها و شهادت ها و تا عرش خدا پرکشیدن های آن مردان خدا نبود، آیا چیزی از عزت و استقلال و دین و میهن باقی می ماند؟
امروز به لطف خداوند و به برکت آن ایثارگری ها نه تنها امنیت بی بدیل در سراسر ایران زمین برقرار است بلکه ایران قدرتمند به امن ترین، مهم ترین، مقتدرترین و اثرگذارترین کشور در معادلات منطقه ای و حتی فرامنطقه ای تبدیل شده است. امروز نه تنها دشمن و حامیان جهانی و پرتعداد و قدرتمند و زورمدارش نتوانستند اراده مردم ایران زمین را در هم بشکنند و میهن مان را تکه تکه کنند و انقلاب و نظام اسلامی را نابود کنند بلکه به لطف خداوند و به برکت آن شهادت ها و ایثارها و جوانمردی ها و اراده های مستحکم و خداباور، ملت و مملکت ایران به چنان قدرت تدافعی دست یافته است که نه تنها هیچ قدرت منطقه ای بلکه فرامنطقه ای جرأت تجاوز به حریم ایران را به خود نمی دهد.

هر که شد محرم دل در حرم یار بماند
وان که این کار ندانست در انکار بماند

  اما با وجود این همه واقعیت های انکار ناپذیر و بدیهی نمی دانم چرا بعضی ها این قدر زود و نامهربانانه و قدرناشناسانه یاد آن ۸ سال دفاع مقدس از دین و میهن را به تندباد نسیان و تاریکی فراموشخانه های اذهان غافل و ناروشن خود سپرده اند و برخی و بلکه بسیاری نه تنها از مرام و مسلک و سبک زندگی جوانمردانه و ایثارگرانه آن دوران پاک و مقدس بسیار فاصله گرفته اند گویا برخی حتی نام و یاد آن حماسه آفرینان و پیشکسوتان جهاد و شهادت که نزد خداوند و عرشیان بسیار معروف و عزیز و شناخته شده و عند ربهم یرزقون اند را فراموش کرده اند و برخی از مسئولین و برخی مردم قدرناشناسانه گویا حتی جانبازان و آزادگان و جوانمردانی که در آن برهه سخت تاریخی و سرنوشت ساز لباس پرافتخار دفاع از دین و میهن به تن کردند و در آوردگاه حق و باطل جوانمردانه رزم کردند و امروز مدال رزمندگی و حضور در آن روزهای سخت و بحرانی را بر سینه دارند و یادگاران پرافتخار آن سال های سرنوشت ساز و تاریخ ساز ایران زمین هستند را فراموش کرده اند.

  چرا این گونه شده است؟! آخر غفلت و قدرناشناسی حدی دارد! اگر کسانی این درد نوشته های حقیر  را قبول ندارند به خانه های این یادگاران پرافتخار دوران دفاع مقدس و یادگاران گرانقدر آن روزهای سخت و سرنوشت ساز سری بزنند تا باور کنند هستند کسانی از آن رزمندگان و دلاورمردان و جانبازان و آزادگان که برخی از مسئولان و حتی بیشتر  مردم آنان را فراموش کرده اند! والسلام .

اینستاگرام
چرا مسؤلین خود را به بی تفاوتی زده اند؟ دلیل این همه اعتراض ایثارگران زیاده خواهی نیست بی توجهی مسؤلین به قوانینی است که روزی خودشان آن را نوشتند و رأی دادند حالا چرا پشیمان شده اند؟

...

در عوض :

اگر چه ما گشنه ماندیم ؟!

جنگ ندیده ها دستمان را از اموال دور کردند ؛

و برای خودشان قبضه کردند ؟!

و می گویند ما وظیفه داشتیم که به جبهه رفتیم و جنگیدیم و برای مال دنیا نرفتیم ؟!

و اگر گشنه و درمانده ایم ؟!

به دیگران مرتبط نیست ؟!

استدلال از این کور کورانه تر ، ؟!

ساخته خود پرداخته نا اهلان و نادانان و کوته بینان است ؟!

مظلوم جبهه و جنگ و دفاع مقدس با رزمندگان جانبازان مظلومترش .

بالاخص5 % که حقوق و معیشت هم ندارند ؟!.

و غریب شهدایش ؟!

و ماندگاران شهدایش ؟!

ای روزگار ؟!

روزگار غریبیست برادر ؟!

اشک در چشم روان .

خون دل خوردن ز دست ظلم های بیکران .

صبرم آرزوست ؟!


...






به به ... جانباز سرافراز جناب خاکپور ...
چی شد سری به بیت الغربا زدی دلاور . کم دیده میشی !!! سعی کن بیشتر ببینیمت ...

...

جانباز عزیز م. ر. ک .جانباز . دلاور

من که در فاش نیوز لحاف تشک پهن کردم .

به وفا بگو که رفته بر نگشته .

خوب می نویسی بیشتر بنویس .

حقوق و معیشت که نمی دهند .به جانبازان . 5 % .

اقلاً بنویسیم که مملکت امن بماند . ؟!

آمین .

سلامتی و خوشبختی برایت آرزومندم .

و برای همه رزمندگان جانبازان جبهه و جنگ آرزومندم .

موفق باشی عزیز دلاور .

...

سلام .گلم ........ اولش یه چیز بگم از سعادت بزرگی که نصیبت شده ..بعد بازم خدمت می رسم ....
مرحوم کافی نقل می کرد که شبی خواب بودم که نیمه های شب صدای در خانه ام بلند شد از پنجره طبقه دوم از مردی که آمده بود به در خانه ام پرسیدم که چه میخواهد؛ گفت که فردا چکی دارد و آبرویش در خطر است. میخواست کمکش کنم.
لباس مناسب پوشیدم و به سمت در خانه رفتم، در حین پایین آمدن از پله ها فقط در ذهن خودم گفتم: با خودت چکار کردی؟ نه آسایش داری و نه خواب و خوراک؛ همین.
رفتم با روی خوش با آن مرد حرف زدم و کارش را هم راه انداختم و آمدم خوابیم.
همان شب حضرت حجه بن الحسن (عج) را خواب دیدم. فرمود: شیخ احمد حالا دیگر غر میزنی؛ اگر ناراحتی حواله کنیم مردم بروند سراغ شخص دیگری؟
آنجا بود که فهمیدم که خداوند و امام زمان چه لطف و محبت و عنایتی به من دارند.

وقتی در دعاهایت از خدا توفیق کار خیر خواسته باشی، وقتی از حجت زمان طلب کرده باشی که حوائجش بدست تو برآورده و برطرف گردد و این را خالصانه و از روی صفای باطن خواسته باشی؛ خدا هم توفیق عمل می دهد ، هرجا که باشی گره ای باز میکنی؛
ولو به جواب دادن سوال رهگذری.. اصلًا انگار روزیت میشود، خودت میفهمی که از بین آن همه آدم چرا تو انتخاب شده ای.............
چقدر سعادتمندی سعادتمندی که خدا قدرت بیان درد دل ایثارگران را به تو داده ... و بی شک مورد توجه آقا یی.... التماس دعا نظر کرده
قربان شما قنبر
م.ر.ک عزیزقلمت زیباست از زمانی که وصیت شهدا را فراموش کردیم اشرافیگری در جامعه حاکم شد دروغ محترم شمرده شد برای رسیدن به هدف دست به هرکاری زدن ارزش شد رانتخواری ارزش شد اختلاس وحیف ومیل بیت المال را چشم پوشیدیم برای فرزندان مان از اسلام رحمانی گفتیم وچهره خشن اسلام خودساخته مان را نشانشان دادیم نسبت به هم نوع بی رحم شدیم فقر را در جامعه گسترش دادیم اقایان مسئول قرار ما وشهدا وایثارگران با شما این نبود
لطفاً مستند 33 سال سکوت را ببینید کاش میشد در تلویزیون دریک برنامه پر مخاطب مثل خندوانه پخش میشد تا مردم بدانند بر سر ایثارگران و جانبازان چه آمده تا دم به دقیقه نگن مملکت مال شماست و همه امکانات برای شماست. با دیدن این مستند برای مسؤلین واقعاً متأسف شدم که با ولینعمتان مملکت چه کردند که آنها 33 سال زندگی در قربت را به زندگی در این مملکت پر از دروغ ترجیح دادند.
ووووووووی .... فاش نیوز ...! این برخورد و این کارا از شما خوب نیستا ....
گفته باشم من و جانباز م ر ک گوشت همو می خوریم اما استخون همو دور نمی اندازیم ... !!
پ چرا نظر منو سانسور کردید .. ها .....ها ......ها ؟؟
ببین به خدا من یه جوری به بعضیا می رسم که طرفم خودش مات و متحیر می مونه ... حالا بزودی یه چیز تعریف می کنم براتون ... شما هم متحیر میشید ... اما خداییش ما دیگه دلمون نمی خواد به جانباز م ر ک برسیم ... فقط می خوام با کمک اون از طریق فضای مجازی ببینم می تونم یه کار درست برای ایثارگران انجام بدم یا نه ؟
حالا که همه خانواده اونو مثل یکی از اعضا قبول دارن هی می پرسن از جانبازت چه خبر ... شما می خواهید بین ما جدایی بندازید ؟
من التماسش کردم .... به امام حسین قسمش دادم که هنوز داره براتون می نویسه ؟
نکنید .... آقا جان نکنید ؟
یا اون نظرمو پاک کن یا این نظرمو هم بذار ببینه ... !
ببین.... گفته باشم شکایتتونو به مدیرتون می کنما ... باتون برخورد کرد ناراحت نشید ... !!
فاش نیوز یادته زیر لب زمزمه می کردیم شعر مرحوم آغاسی رو که می گفت ...آقا جان مگه بدا دل ندارن ... حالا منم بهتون می گم نگا نکن که قنبرم .... !!
همین قدر بگم نون و پنیر اوردیم .... مدیرتونو بردیم ........والله !
یه وضیعیه که آدم گیج میشه تو این سایت ...، هی از این به اون شکایت می کنم ...میگم تمام شد بازم فردا روز از نو روزی از نو ...!
...

به این سایت عزیز احترام بزار .

به م. ر. ک .جانباز عزیز هم احترام بزار .

گیجی تو از جای دیکست .

اینهمه دیگران یکبار هم قنبر جای گله نداره
مرتضی آقا مرتضی تو هم !!! من گیجم ! من ... کدوم گیجی رو دی که تا حالا ... نه انگار این زبون منو متوجه نمی شید ... پس ببین !!!
هر که تو را دید زمین گیر شد

سخت به جوش آمدو تبخیر شد

درد بزرگ سرطانی من

کهنه ترین زخم جوانی من

با تو ام ای شعر به من گوش کن

نقشه نکش حرف نزن گوش کن........
.......
.....
20 درصد جان تو دیگه چی میگی گلم ؟؟؟؟.. کاشکی اولش یه کم یه گشتی تو سایت می زدید بعد دهان مبارکتونو باز می کردید با این جملات زر فشان .. !!!
ما هدف داریم ... ببین چند بار می خواستیم بریم از این سایت.... بازم وسط راه یه جورایی برگشتیم خداییش چند وقت دندون به جگر بگیرید ببینیم چی میشه ...
گفته باشم من که می دونم دلتون از کجا می سوزه ... همون که گفتم ...
روزی صدبار اینو که می گمتون بنویسید همچی کاری می کنه یک کم درد
حضور منو بیشتر تحمل کنید ...بنویس
چه خوش به حالمون شد ... مدیر از خودمون شد ...
اینم داشته باشی بد نیست ....
لطف مدیر یار ماست .... با خبر از حال ماست ....

..............................................
دست کسی نیست زمین گیری ام

عاشق این آدم زنجیری ام

شعله بکش بر شب تکراری ام

مرده ی این گونه خود آزاری ام

من قلم از خوب و بدم خواستم

جرم کسی نیست ، خودم خواستم

شیشه ای ام سنگ ترت را بزن

تهمت پر رنگ ترت را بزن

سارق شبهای طلاکوب من

میشکنم میشکنم خوب من

منتظر یک شب طوفانی ام

در به در ساعت ویرانی ام

پای خودم داغ پشیمانی ام...... پای خودم داغ پشیمانی ام ... !!!!!!
چقدر این قنبر با نمکه ... والله !


فانی وزیر محترم!!!!! آموزش و پرورش در ادامه درباره برقراری حق نوار مرزی و تبعیض میان مناطق گفت: این قانون برای همه مناطق اجرا نشده و ما تابع وزارت کشور هستیم و هر منطقه‌ای که این وزارتخانه به ما اعلام کند، حق نوار مرزی را پرداخت می‌کنیم. سال گذشته سیستان و بلوچستان مشمول این قانون شد و 40 میلیارد تومان بار مالی آن بود و این حق برای مابقی استان‌ها از اول فروردین ماه 94 پرداخت می‌شود.
یک مسلمانی در آموزش و پرروش پیدا نمیشود در مورد عدم اجرا ی ماده 51 ایثارگری توضیح دهد؟ یعنی فرهنگیانی که حق نوار مرزی می گیرند تعدادشان از 25000 نفر کمتر است که آموزش و پرروش به دلیل تعداد زیاد ایثارگران این قانون را اجرا نمی کند؟ واقعاً این یک ننگ برای آموزش و پرورش است که با ایثارگران چنین برخورد می کند واقعاً برای چنین مسؤلینی از ته دل نفرین می کنیم......باز هم نظر منو ثبت نکن ممنون.
جانباز محترم م . ر . ک . دست مریزاد ..........
دستا نت پر توان و پایدار . قلمت همیشه پر جوهر . عمرت طولانی . عزتت زیاد . سلامتیت ارزوی من و ما انشا الله....................
فاش نیوز تشکر
بار دگر قلم بر پوستین رقعه کوفت ؛ هان ؛ مرا دریاب ؛ درخورش نگرفتم ؛ بضربت کوفت ؛ آنچنان که جزیه گیران بر کلون دربها میکوفتند ؛؛؛ گفتمش ؛ خردم در نزد ساقی پیمانه کش همچو جهل سرفکنده را ماند ؛؛؛ گفتا ::ساقی نیک نظرت کند ؛ قدحت پر کنداز الوان سیرت نیک نظران ؛ ؛ حجب دشتاشه اش با دستار در هم کشید و شتاب بر خروجش گرفت ؛ گفتمش ؛ ز چه پی شوی ؟؟؟ گفتا ؛ همرهی خرد و حجب در جوف یک آستر نگنجد ،؛ خرد همی بانگ بر آورد ؛ بنگار ؛ قرنین سبابه و شستک و انگشتری را نشانه دوخت ؛ تا قلم به ید یمین آمد و بر پو ستین رقعه دوات ؛؛؛ بدرود الا ساقی ؛ بدرود ای رجل آرام روزهای نا آرام ؛ بدرود ؛ بناگه ؛ مرواریدی شورین ؛ بغلتید بر رخ تربت ؛ بدرود ای قافیه داران عزت ؛ ای نام آوران عرصه همت ؛ ای دلاوران بی نشان جرئت ؛ ای کشته شدگان در ره غیرت ؛ ای همجواران کوی امامت ؛ ای سبکبالان نیک صفت ؛ ملامت کشان دهر بی سیرت ؛ بدرود ای مردان ؛ مرد ؛ با مروت ؛ ای پایه گذران فتوت ؛ ای مام پرستان آرش صفت ؛ بدرودتان گفتم و رخصت ؛؛؛ ای کیارشان ،؛ ساقی به عدد باشد و ساقی مسلکان چه بسیارند ؛؛؛ ساقی خود وا مگذارید ... که تنها اوست خرابات نشین بادهٔ شما ... والسلام .
کجایی یادت بخیر ؟
تو که خودت بودی ... ولی منم بدجور حالتو جا اوردم نه ؟؟
خو بابا هی می گم. زمین و زمان دارن دروغ میگن.... یه دروغ سنج می خوام ... هی منو می پیچونید ... همه رو از دورم کیش و مات کردید ؟
خیال کردید چی ؟ چی در مورد من فکر کردید ... ؟؟ ..
یادت بخیر ... هیچو قت یادم نمی ره که با غرور ازت حرف زدم انگار صد سال می شناسمت ... خداییش منم زده بودم به سیم آخر ... ؟؟
هی میگم حق با منه هی باورنمی کنید ؟ حالا کجا رفتی گلم ... ؟
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش ... آمین
م ر .
قلمت شیواست. در وادی عرفان خوب می نویسی.
امیدم ان که نشر قلمت را کند نسازی .
ودر حاشیه تمام نوشتها. یادی از قلمت را ببینیم. زنده نوش شراب صبوعی باشی !
البته ما جیره خوار .معجزه سایت فاش نیوزیم.
که جانانه در این شبکه جهانی می تازد.
خدایا این نشریه را استوار و صاحبانش را بر در د.هیج مخاه.امین یا رباعاشقین.
همیشه منتظر دلنوشته های بعدی شما هستم چون هیچ وقت از خواندن انها سیر نمی شوم .... ارزوی سلامتی برایتان دارم جانباز سرفراز م . ر . ک
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi