شناسه خبر : 36831
سه شنبه 27 مرداد 1394 , 08:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اجازه آمریکایی ها از سردار سلیمانی برای خروج از عراق

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: آمریکایی‌ها قبل از خروج از عراق، نماینده‌ای نزد سردار قاسم سلیمانی فرستادند و به ایشان پیغام دادند که "اجازه دهید طی شش ماه از عراق خارج شویم".

 سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، صبح امروز در همایش «الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی» و شانزدهمین همایش سالانه بسیج اساتیدکه در مشهد در حال برگزاری است، با اشاره به خروج نظامیان آمریکایی از عراق اظهار داشت: آمریکایی‌ها قبل از خروج از عراق، نماینده‌ای نزد سردار قاسم سلیمانی فرستادند و به ایشان پیغام دادند که "اجازه دهید طی شش ماه از عراق خارج شویم"؛ این در حالی بود که آمریکایی‌ها آمده بودند تا در عراق بمانند و از بغداد به تهران دست یابند.

وی افزود: اگر قرار است جشن بگیریم باید برای زمانی که آمریکا از عراق خارج شد جشن بگیریم؛ چراکه آن‌ها مجبور شدند با وجود داشتن 300 هزار نفر نیروی نظامی در عراق از این کشور خارج شوند. این موفقیت نتیجه زحمات زیادی بود که سربازان گمنام نظام اسلامی متحمل شدند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه با اشاره به ترفند آمریکایی‌ها در ایجاد جنگ‌های نیابتی تصریح کرد: اگر دولت‌های ما در چند سال گذشته، به خوبی عمل می‌کردند، آمریکایی‌ها اکنون نمی‌توانستند جنگ نیابتی به راه بیاندازند.

صلاحی ادامه داد: سیاست‌های راهبردی نظام نباید با تغییر دولت‌ها عوض شود؛ بر این اساس اگر اقتصاد مقاومتی جزو سیاست‌های راهبردی کشور است، پس چرا سه سال است که دولت در این زمینه کاری نمی‌کند؟ به نحوی که شرکت‌های غربی به دنبال بازاری برای فروش محصولاتی که بر دست‌شان مانده هستند تا بازار ایران را تسخیر کنند و بر همین اساس، تولیدکنندگان داخلی کشورمان از این بابت نگران هستند که مبادا با مشکل مواجه شوند.

وی تأکید کرد: اگر دولت سیاست‌های راهبردی را اجرا نکرد، مجلس باید از دولت در این زمینه مطالبه کند.

 

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi