شناسه خبر : 37872
دوشنبه 06 مهر 1394 , 09:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پهلوانِ «فتح‌المبین» شهیدِ «بیت‌المقدس»

پهلوانان آسمانی شهر گنبدهای فیروزه‌ای بسیارند، به بهانه یادآوری آغازین روزهای رشادت آنها یادنامه‌ای بسیار مختصر پیش روی شماست، آنچه که تصویرگر چهره جوانان مومن و غیرتمندی است که هر یک در عرصه ورزشی خاص صاحب نام بوده‌اند. آنهایی که در عین شادابی جسم و جوانی و شهرت آگاهانه دست از جان شسته و عازم جبهه‌ها شدند و با بذل جان خود به لقاء الله پیوستند تا ورزشکاران امروز بدانند جوانمردی است که می‌ماند.
شهید عباس طحانی/ فاتح خرمشهر
 

شهید عباس طحانی
تاریخ تولد: ۱۳۴۰
محل تولد: خوراسگان اصفهان
تاریخ شهادت: اردیبهشت ۱۳۶۱
نحوه شهادت: اصابت گلوله خمپاره
محل شهادت: خرمشهر
محل دفن: گلستان شهدای اصفهان
عملیات: بیت المقدس


مختصری از زندگی نامه شهید:
شهید «عباس طحانی» فرزند علی در سال ۱۳۴۰ در خانواده ای مذهبی در شهر خوراسگان متولد شد. وی پس از گذراندن دوران کودکی در سن ۷ سالگی برای کمک به امرار معاش خانواده اش در کوره پزخانه ای به کار مشغول شد و پس از آن در ۹ سالگی در کارخانه آذر اصفهان شروع به کار کرد. شهید طحانی علاوه بر کار و امرار معاش برای خانواده اش، شب ها به تحصیل نیز می پرداخت و توانست با تمام مشکلات موجود تا کلاس ششم ابتدایی ادامه تحصیل دهد.

وی در سال ۵۶ به ورزش رزمی روی آورد و با استعداد خاصی که داشت توانست به زودی سه بار در اصفهان مقام اول را کسب نماید. در سال ۱۳۶۰ نیز با داشتن کمربند قهوه ای در مسابقات مشهد توانست مقام سوم کشور را کسب کند. عباس طحانی در سال ۱۳۵۸ به آموزش جوانان و علاقه مندان در شهر خوراسگان پرداخت که تعدادی از شاگردان این شهید بزرگوار نیز همچون او در جبهه های نبرد به شهادت رسیدند.

وی پس از مدتی مربی بسیج کارخانه آذر اصفهان شد و در سال ۶۱ از طرف بسیج شهید مطهری اصفهان به کربلای خونین ایران شتافت.

شهید طحانی در تیپ رزمی ۱۷ قم در جبهه شوش مبارزه با نیروهای دشمن بعثی را آغاز کرد و پس از آن در لشکر ۳۰ زرهی قم به ادامه نبرد پرداخت. او در عملیات فتح المبین حماسه ها آفرید که هیچگاه از یاد نخواهد رفت. سرانجام این مربی دلسوز و دلاور در اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ در خرمشهر و در عملیات بیت المقدس بر اثر اصابت گلوله خمپاره شهد شهادت را نوشید. 


*ایمنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi