شناسه خبر : 37883
دوشنبه 06 مهر 1394 , 13:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطرات دفاع مقدسی یک شیرزن گیلانغربی

«فرنگیس»

آیین رونمایی از کتاب فرنگیس شیرزن گیلانغربی عصر روز شنبه با حضور محمد حمزه زاده قائم مقام حوزه هنری کشور در کرمانشاه برگزار شد.

در این آیین که در حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد حمزه زاده گفت: در حدود 25 سال گذشته و آن زمان که جنگ تحمیلی به ماه های پایانی نزدیک می شد نقل خاطرات و انتقال ادبیات پایداری اهمیتی چندانی نداشت.
وی با بیان اینکه گذشت زمان به ضرر تاریخ شفاهی و ادبیات مقاومت است ادامه داد: در آن زمان نگارش خاطرات جنگ چندان مورد استقبال ناشران قرار نمی گرفت و نگاهی بازاری بر آن حکمفرما بود.
وی اظهار کرد: بنابرعقیده برخی انتشارات آن زمان چاپ چنین کتاب هایی تنها در نسخه و تیراژی محدود و تنها برای حفظ این خاطرات در گوشه ای از کتابخانه و مراکز اسناد کشور کفایت می کرد.
قائم مقام حوزه هنری کشور با اشاره به حمایت های مقام معظم رهبری برای نگارش خاطرات رزمندگان گفت: در آن زمان مقام معظم رهبری فرمودند که ما معطل مشتری نبوده و به کار خود ادامه دهیم و ایشان بارها تاکید کردند که این محتوا مشتری و خواهان دارد.
به گفته حمزه زاده در سال های اخیر دو مدال از سوی مقام معظم رهبری به دفتر ادبیات و مقاومت داده شد و از سوی ایشان تاکید شد تا زمانی که زنده ایم در این کار باقی بمانیم.
وی تصریح کرد: اکنون کتاب های جنگ و ادبیات پایداری از پرمخاطب ترین کتاب ها در کشور قلمداد می شود و زمینه و سرمایه برای نشر و گسترش چنین کتاب های با ارزشی فراهم است.
این کتاب در تیراژ 2500 جلد اردیبهشت ماه توسط مهناز فتاحی به نگارش درآمده و توانست در خرداد ماه امسال در جمع پرفروش ترین کتاب های کشور قرار گیرد.
کتاب فرنگیس راوی خاطرات فرنگیس حیدرپور از زمان کودکی تا دوران جنگ است و حتی خاطرات او در دوران پس از جنگ و دیدار او با مقام معظم رهبری در سال 1390 نیز در این کتاب آورده شده است.
فرنگیس سال 1359 که روستای آنها در شهرستان گیلانغرب توسط دشمنان بعثی به اشغال درآمده بود توانست یک سربازعراقی را کشته و سرباز دیگر را به اسارت بگیرد.

منبع: خبرآنلاین
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi