شناسه خبر : 38356
چهارشنبه 22 مهر 1394 , 09:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تمبر تندیس مقاومت در کرمان رونمایی شد

به گزارش دفاع مقدس، کنگره تندیس مقاومت گرامیداشت یاد و خاطره ۴۳۰شهید هنرمند عرصه هنرهای تجسمی کشور سه‌شنبه شب با حضور مسولان، خانواده معظم شهدا و هنرمندان در محل موزه دفاع مقدس کرمان برگزار شد.

سردار محمد مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارالله کرمان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و نقش مردم ولایتمدار کرمان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به واقعه آتش کشیدن مسجد جامع کرمان در ۲۴مهرماه ۵۷توسط عوامل رژیم ستمشاهی اظهار داشت: مردم انقلابی کرمان به مناسبت اربعین شهدا در مسجد جامع کرمان تجمع کرده بودند که رژیم طاغوت آنها را به خاک و خون کشاند.

مطهری با برشمردن پیام شهدا افزود: یکی از پیام‌های شهدا پشتیبانی از ولی فقیه است که با نثار جانشان حمایت خود را از کشور و رهبری اعلام کردند.

وی ادامه داد: ما نیز برای حفظ نظام، انقلاب و کشور باید گوش به فرمان ولی فقیه باشیم تا از هر آسیب و ضرری دور بمانیم.

همچنین رئیس سازمان بسیج هنرمندان در کنگره تندیس مقاومت  اظهار داشت: شهدای هنرمند در مقام عمل با هنر بی‌بدیل خود یعنی شهادت همه را به چگونه بودن، چگونه زیستن و چگونه رفتن دعوت کردند.

غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان بیان داشت: سازمان بسیج هنرمندان بر آن شد تا به قدر وسع خود به این فراخوان اجابت کند و هشت مرحله به شمارگان هشت سال دفاع مقدس که هر کدام گامی به سوی هدف مدنظر قلمداد شود.

منتظری افزود: پرچم‌های احیای نام شهدای هنرمند در جای‌جای کشور به اهتزاز در آمده و هر مرحله به یکی از شهدای هنری زینت داده شده‌است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به دستاوردهای برگزاری کنگره شهدای هنرمند گفت: آشنایی با معارف شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان فرهنگ عزت‌بخش در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و آشنایی با زندگی شهدا به عنوان یک الگو و تولید 70 اثر فرهنکی هنری و ادبی از دستاوردهای این همایش است.

منتظری ادامه داد: یکی از دستاوردهای برگزاری کنگره‌های شهدای هنرمند پاسخ روشن به گمانه‌هایی که هنرمندان را عنصری حاشیه‌نشین در دفاع مقدس و عرصه جهاد و شهادت می‌دانستند.

 در این مراسم از تمبر تندیس مقاومت به یاد همه هنرمندان شهید عرصه هنرهای تجسمی کشور رونمایی شد

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi