شناسه خبر : 39550
دوشنبه 02 آذر 1394 , 12:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بخشنامه عجیب هواپیمایی آسمان برای ایثارگران

بر اساس نامه 23 آبان ماه مدیرکل فروش مسافر هواپیمایی آسمان به همه نمایندگی های فروش این ایرلاین، با اعلام نرخ های پرواز این شرکت در مسیر مشهد- ایلام، بیان شده است که نرخ مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران، باید بر اساس نرخ Y کلاس محاسبه شود.

به گزارش صبحانه، بر اساس ماده 41 لایحه جامع خدمات رسانی به ایثارگران، جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و خانواده های شاهد و خانواده جانبازان 70درصد، در صورت مسافرت داخلی از طریق هر یک از شرکت‌ های دولتی یا خصوصی هواپیمایی، راه آهن و کشتیرانی با ارائه کارت ایثارگری و یا معرفی نامه بنیاد از پرداخت 50درصد هزینه بلیط مسافرت معاف می باشند.

این مصوبه دولت اگرچه در مقایسه با خدمات و زحماتی که این اقشار عزیز برای کشورمان متحمل شده اند، موضوع خاصی نیست اما می تواند نشان دهد در هر مصداق و موضوعی، می توان خدمات بهتر و کم هزینه تری را به این افراد ارائه داد.

هرچند برخی ایرلاین های خصوصی، به بهانه ها و دلایل مختلف، از ارائه این خدمات استنکاف ورزیده و یا شرایط آنرا طوری مهیا می کنند که ایثارگران و خانواده های آنها از خیر این موضوع بگذرند اما برخی دیگر از ایرلاین ها نیز، با ارائه برنامه های درست و قوانین مصوب، راه این موضوع را هموار کرده اند که در این میان می توان به دو ایرلاین دولتی هما و آسمان اشاره کرد.

اما در این میان، برخی ابلاغیه ها درباره شرایط استفاده از این تخفیف 50 درصد، به گونه ای است که با اطلاع از آن، برخی ابهامات و سوالات در ذهن پیرامون علت صدور چنین بخشنامه هایی شکل می گیرد. به عنوان مثال، بر اساس بخشنامه های جدید هواپیمایی آسمان، تخفیف ارائه شده به ایثارگران و خانواده های آنها به شکل خاصی، گران محاسبه می شود.

به عنوان مثال، بر اساس نامه 23 آبان ماه مدیرکل فروش مسافر هواپیمایی آسمان به همه نمایندگی های فروش این ایرلاین که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، با اعلام نرخ های پرواز این شرکت در مسیر مشهد- ایلام، بیان شده است که نرخ مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران، باید بر اساس نرخ Y کلاس محاسبه شود.


اما با نگاهی به جدول ذیل این بخشنامه که نرخ بلیت کلاس های مختلف بخش اکونومی این پرواز درج شده، مشخص می شود که کلاس مذکور، گرانترین کلاس پروازی این مسیر است، در حالی که کلاس های نرخی مانند H ،L و  N نیز وجود دارد که نسبت به کلاس Y تا 50 هزار تومان ارزان تر هستند و در حالی که کلاس محاسبه بلیت خانواده شهدا و ایثارگران، مجموعا رقم 241 هزار تومان را نشان می دهد، ارزانترین رقم بلیت، 187 هزار تومان است.

با این اوصاف، اگرچه هواپیمایی آسمان به مسافران ایثارگر خود، تخفیف 50 درصدی می دهد (که یک الزام قانونی است) اما آنرا در گرانترین کلاس پروازی بخش اکونوی محاسبه می کند که با ارقام فوق، در حالی که می شد یک بلیت پرواز ایلام به مشهد حدود 94 هزار تومان تمام شود (با فرض محاسبه ارزانترین کلاس پروازی)، این رقم 120 هزار تومان محاسبه می شود.


البته بخشنامه مذکور، صرفا مربوط به این مسیر خاص نبوده و به عنوان مثال، درباره پروازهای مسیر رامسر به مشهد نیز همین رویه، ابلاغ شده است که در آن مسیر نیز، اختلاف میان ارزانترین بلیت با محاسبه تخفیف 50 درصد با گرانترین کلاس، حدود 30 هزار تومان اختلاف خواهد داشت.

شاید این رقم اختلاف، خیلی مورد توجه و فاحش نباشد اما می شد با چشم پوشی از این مبلغ، این ایرلاین ایرانی حمایت بیشتری از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران داشته باشد.

اینستاگرام
باسلام این بخشنامه اقای مدیرکل درواقع نوعی غرض ورزی بابهترین فرزندان این ملت وخلاف قانون است وچنین مسولی صلاحیت چنین مسندی راندار وبرای مقام مافوق وی باید تاسف خورد
برای ابطال بخشنامه مدیرکل به دیوان عدالت اداری شکایت گردد تاهواس دیگران هم جمع شود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi