شناسه خبر : 39995
چهارشنبه 18 آذر 1394 , 11:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تاکید آیت الله نوری همدانی بر مطالعه وصیت‌نامه شهدا

  

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر سه‌شنبه در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: مردم ما این نظام را نظامی ولایی می‌دانند. هر اندازه دشمنان اسلام، آمریکا، صهیونیست، داعش و بوکو حرام علیه اسلام توطئه می‌کنند باز هم اسلام مردم با دید ولایی به نظام نگاه می‌کنند و گوش به فرمان ولی فقیه خود هستند.

 
وی عنوان کرد: با وجود دشمنان فراوان نظام جمهوری اسلام استوار است و امنیتی که در این مملکت وجود دارد در هیچ جای دنیا نیست.
 
استاد سطوح عالی حوزه عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید انسان‌ها برای سعادت دنیا و آخرت خود با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارند، سرمایه گذاری کنند تا پاداش نصیبشان شود.
 
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با سرمایه گذاری‌های شهدا و ایثارگران ایجاد شد و به موجب آن ایران از استبداد و استکبار ۲ هزار و ۵۰۰ ساله نجات یافت.
 
آیت الله نوری همدانی بیان داشت: رژیم سلطنتی و حکومت‌های پیشین در ایران برخلاف اسلام بودند. آن‌ها عده‌ای کاخ نشین بودند که بر مسلمانان تسلط داشتند و اسلام اجازه این اعمال را نمی‌دهد.
 
استکبار و استبداد یکی از مشکلات مردم در زمان طاغوت بود
 
وی با بیان اینکه اسلام سرنوشت مسلمانان را به دست مستکبران نمی‌دهد، افزود: استکبار و استبداد یکی از مشکلات مردم در آن زمان بود و برای مبارزه با این مشکلات باید سرمایه گذاری می‌شد و آن جهاد و شهادت بود.
 
مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) ۱۳ سال در مکه انسان‌ها را از درون ساختند و پس از آن ۱۰ سال در مدینه ۶۴ جنگ انجام دادند که از این تعداد در ۳۵ جنگ خودشان حضور داشتند.
 
وی تصریح کرد: ۳۵ دولت در زمان جنگ تحمیلی به صدام کمک می‌کردند و در این زمان امام راحل توانستند آن بحران را پشت سر گذاشته و انقلاب اسلامی را ایجاد کنند.
 
آیت الله نوری همدانی بیان داشت: خداوند کسانی را که همچون دژ فولادین صف می‌کشند و جهاد می‌کنند را دوست می‌دارد.
 
اولین گام برای رسیدن به سعادت ایمان به خدا و پیامبر گرامی اسلام است
 
وی اظهار کرد: اولین گام برای رسیدن به سعادت ایمان به خداوند و پیامبر گرامی اسلام(ص) است. ایمان به انسان شجاعت و شهامت می‌دهد.
 
این مفسر قرآن کریم ادامه داد: انسان با جهاد در راه خدا جان و مال خود را انفاق می‌کند و خداوند در نتیجه این سرمایه گذاری تمام گناهان او را می‌بخشد و بهشت نصیبش می‌کند.
 
لزوم مطالعه وصیت‌نامه شهدا
 
وی با بیان اینکه برخی وصیت نامه‌های شهدا واقعا بسیار عجیب است، عنوان کرد: ما باید وصیت نامه شهدا را مطالعه کنیم و بدانیم آنها چه توصیه‌هایی داشته‌اند.
 
آیت الله نوری همدانی ادامه داد: عده‌ای از رزمندگان عنوان می‌کردند به پدر و مادر ما بگویید در مصیبت ما ناله نکنند و بر روی سنگ قبرمان جوان ناکام ننویسند زیرا ما با خداوند معامله می‌کنیم و خط شکن هستیم.
 

منبع: مهر

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi