شناسه خبر : 40272
شنبه 28 آذر 1394 , 08:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سالگرد شهادت آیت‌الله مفتح

سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مفتح عصر روز جمعه 27 آذرماه با حضور مقامات کشوری و لشکری در مسجد قبا برگزار شد.

با حضور جمعی از مقامات لشکری و کشوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مراسم سالگرد شهادت آیت الله دکتر مفتح برگزار شد. حاضرین با قرائت قرآن و فاتحه و ذکر صلوات به روح بلند آن شهید ادای احترام کردند و سپس یکی از مداحان اهل‌بیت (ع) در رثای امام حسین (ع) به مدیحه‌سرایی پرداخت.

سی و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح، استاد حوزه و دانشگاه، با حضور خانواده وی و جمعی از مسئولان و فرهیختگان در مسجد قبا برگزار شد.

همچنین در این مراسم متن یادداشت مقام معظم رهبری که درباره تجلیل از مقام شهید مفتح در دفتر یادبود این شهید درج شده است، قرائت شد.

شهید مفتح در سال 1307 در همدان دیده به جهان گشود. وی پیش از انقلاب، امامت مسجدی را پذیرفت و آن را مسجد قبا نامید و بدین طریق مسجد قبای دیگری در راستای مسجد قبا در صدر اسلام بنیاد نهاده شد. شهید مفتح این مسجد را به‌عنوان بزرگ‌ترین سنگر در جریان مبارزات انقلاب اسلامی درآورد. این استاد حوزه و دانشگاه عضو شورای انقلاب اسلامی، سرپرست دانشکده الهیات دانشگاه تهران و سرپرست کمیته منطقه 4 تهران بود. سرانجام این شهید بزرگوار در روز 27 آذر 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات،‌ توسط گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد. این روز به مناسبت فعالیت و مجاهدت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه، روز وحدت حوزه و دانشگاه نامیده شده است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi