شناسه خبر : 40683
یکشنبه 06 دي 1394 , 09:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بودجه فرهنگی در ترویج فرهنگ ایثار

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با اشاره به این‌که طبق قانون 20 درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود، اظهار کرد: با همین 20 درصد می‌توانیم عمده منابع این حوزه را تأمین کنیم.

مراد روشنی روز شنبه، 5 دی‌ماه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان، گفت: حدود یک سال است که مسئولیت شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بنیاد رسیده است و دستورالعمل آن مهرماه 94 تصویب و به استانها ابلاغ شده است.
وی با اشاره به این‌که وظایف این شورا در سه محور تعریف شده است، عنوان کرد: ما چند موضوع را به‌عنوان محور در برنامه کاری خود در نظر داریم که یکی از آن‌ها روز شهید است.
روشنی عنوان کرد: ما الان 107 دانشجو و 907 دانش‌آموز شهید داریم که آثار این شهدا بر پیشانی دانشگاه‌ها باید نمود پیدا کند، در این راستا کارهایی انجام شده است به‎عنوان مثال دانشگاه آزاد پارک شهید را تأسیس کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند کمیته‌های علمی و پژوهشی تحت عنوان موضوعات مورد نظر خود تشکیل دهند که تحقیقات این کمیته‌ها به‌سمت فرهنگ ایثار و شهادت باشد.
وی پایان‌نامه‌های دانشجویی را یکی از موضوعات مهم برای این نهاد دانست و افزود: در حال حاضر دو واحد دفاع مقدس در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که با ارزش است اما برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید باید کارهای بیشتری را انجام داد.
روشنی ادامه داد: یکی از کمیته‌های این شورا کمیته علمی ـ پژوهشی با محوریت دانشگاه‌ها و بخش‌هایی است که در این رابطه مسئولیت دارند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان عنوان کرد: کمیته هم‌افزایی و ایجاد رقابت بین دستگاه‌های اجرایی را نیز داریم که تنها استانی که این‌کار را انجام داده است، لرستان بود.
وی افزود: یک هم‌افزایی و هم‌پوشانی در رابطه با اقدامات دستگاه‌های اجرایی کشور باید صورت بگیرد که می‌تواند افق و چشم‌انداز خوبی در این زمینه برای ما ایجاد کند.
روشنی با اشاره به این‌که طبق قانون 20 درصد بودجه فرهنگی دستگاه‌ها باید در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هزینه شود، اظهار کرد: با همین 20 درصد می‌توانیم عمده منابع این حوزه را تأمین کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان با اشاره به این‌که از وصیت‌نامه چهار هزار و 900 شهید جبهه و جنگ هزار و 622  وصیت‌نامه شهید را ویراستاری کردیم، عنوان کرد: چاپ این وصیت‌نامه‌ها که 14 تا 15 جلد است زیاد بوده و ما هنوز نتوانسته‌ایم آن‌ها را چاپ کنیم.
وی افزود: اگر سبک زندگی شهدا در زندگی امروزه پیاده شود قطعاً ما مشکلات کمتری خواهیم داشت.
روشنی با اشاره به اجرای طرح سپاس در استان، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی در این طرح تلاش زیادی کردند و از ابتدای سال 94 تاکنون تنها در بنیاد هشت هزار دیدار انجام شده است و دستگاه‌های دیگر استان مانند سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و ... نیز با خانواده‌های شهدا دیدار داشته‌اند، که این دیدارها باید نظام‌مند و تعریف شده باشد که ما بتوانیم در طول سال از 100 درصد جامعه هدف خود دیدار کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان ادامه داد: در ماه رمضان و در قالب طرح رمضان با 4 هزار و 550 خانواده شهید دیدار داشتیم که در کشور نظیر نداشت.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi