شناسه خبر : 41219
شنبه 19 دي 1394 , 09:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پایان جشنواره عمار با تجلیل از خانواده‌ شهدای مدافع حرم

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، پنج‌شنبه گذشته با تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم و معرفی برگزیده‌های بخش‌های مختلف این جشنواره در تالار حجاب برگزار شد.
آغازگر این آئین، قرائت قرآن توسط  فاطمه صدرزاده، دختر هفت ساله شهید مدافع حرم و رزمنده جبهه مقاومت، شهید مصطفی صدر‌زاده بود.
در این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم و فاطمیون، ابوحامد، رضایی، نوروزی، صدرزاده، بختی، توسلی، عزیزی، تقوی و ملازهی تجلیل شد.
همسر شهید صدرزاده به نمایندگی از طرف خانواده شهدای مدافع حرم سخنرانی کرد و گفت: جشنواره عمار به معنای حقیقی کلمه جشنواره‌ای گرانقدر و با‌ارزش است. وی با اشاره به اینکه جناب عمار، در تاریخ نقش‌های اثرگذار بسیاری را ایفا کرد، گفت: یکی از این نقش‌ها بصیرت‌گرایی و تبیین حق و حقیقت بود؛ مسئله‌ای که نیاز هر روزه جامعه اسلامی است. همسر شهید صدرزاده با بیان اینکه روشنگری‌های حضرت زینب پس از هزار و 400 سال همچنان مسیر حق را برای جویندگان حقیقت روشن می‌کند، اظهار داشت: تاریخ انقلاب و میهن عزیز جمهوری اسلامی به عمارهای بسیاری نیاز دارد چرا که این عمارها وظیفه روشنگری را بر دوش دارند.
همسر شهید صدرزاده با بیان اینکه در برهه کنونی خون شهدای مدافع حرم و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران نیاز به عمارهای زمانه دارد گفت: این عمارها با عملکرد خود باید بصیرت بخشی را به وظیفه تبدیل کنند.
در ادامه، میثم مطیعی به مرثیه‌خوانی به یاد شهدای مدافع حرم پرداخت. پس از آن حاج صادق آهنگران، نیز به او پیوست و همخوانی دو مداح از دو نسل متفاوت، شور و حال متفاوتی را به مراسم بخشیدند. در این مراسم‌، جایزه ویژه فانوس ششمین جشنواره فیلم عمار به فرج‌الله سلحشور به خاطر پرورش نیرو‌های انقلابی و تهیه‌کنندگی مجموعه آثار داستانی «قصه‌های تبیان» اعطا شد. جمال شورجه، کارگردان سینما که به نمایندگی از طرف سلحشور این جایزه را دریافت کرده بود، درباره وی گفت: سلحشور علمدار سینمای ایران است و همیشه با وضو برای ساخت فیلم‌ها حاضر می‌شد.
از اتفاقات قابل توجه مراسم پایانی ششمین جشنواره عمار این بود که وقتی صدری‌نیا، مجری مراسم از حمله موشکی آل سعود به سفارت ایران در یمن خبر داد، حاضران در مراسم شعار «مرگ بر آل سعود» سر دادند. در آیین اختتامیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، جایزه ویژه جدید جشنواره مردمی فیلم عمار با عنوان جایزه ویژه موزائیک «مرگ بر آمریکا» رونمایی شد.
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان نیز با بیان اینکه جشنواره‌های دیگر که در سراسر جهان برگزار می‌شوند به جای اینکه مردمی باشند مردم فریب‌اند تصریح کرد: جشنواره عمار باید کلمه «مردمی» را در معنا توسعه داده و تثبیت بخشد.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر جشنواره عمار تشریفاتی و شاکله مردمی بودن خود را از دست دهد همانند دیگر جشنواره‌ها خواهد شد.
پناهیان با بیان اینکه جشنواره عمار را می‌توان جشنواره‌ای جهانی دانست اظهار داشت: این جشنواره نشان داده که دغدغه همه مردم جهان را دارد.
در این مراسم همچنین حاضران با نان کُوک(شیرینی‌های محلی) پخته شده توسط بانوان جهادگر ملاردی (که در دوران جنگ برای رزمنده‌ها نان می‌پختند) پذیرایی شدند.
در مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره مردمی عمار همچنین برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی و تقدیر شدند. در بخش «مدافعان حرم» حمید عبداله‌زاده برای کارگردانی اثر «ایرانی‌های مرتد»‌، در بخش داستانی بلند پروانه مرزبان برای تهیه‌کنندگی فیلم «تا آمدن احمد»، در بخش داستانی نیمه بلند امیر داسارگر برای کارگردانی فیلم «هنگامه» و حسین ریگی برای کارگردانی فیلم «جاده مرزی» (جایزه ویژه گرفت)، در بخش داستانی کوتاه علی دلکاری برای فیلم «هوادار»، در بخش «برنامه تلویزیونی»محمد براتی برای تهیه‌کنندگی دو برنامه تلویزیونی «سوگ در قفس» و «چشمان پُرتوان»، در بخش «موشن گرافیک و موشن کُمیک» محمدرضا رضائیان و شعیب حسینی برای کارگردانی اثر «آنچه دادیم آنچه گرفتیم» و سیدحامد قاسمی و علی رهجو برای کارگردانی اثر «پول در صدر اسلام»، در بخش «پویانمایی» محمد خیراندیش دولابی برای کارگردانی اثر «دم جُنبونک‌ها»، رسول آذرگون برای کارگردانی اثر «بچرخ تا بچرخیم» و عبدالامیر سبیعی برای کارگردانی اثر «دو نفر بر فراز یک منبر»، در بخش «جبهه فرهنگی» محمد حبیبی منصور برای کارگردانی مستند «معلم» و محمدحسن یادگاری برای کارگردانی مستند «بار دیگر مردی که دوست می‌داشتیم» (جایزه ویژه گرفت)، در بخش «اقتصاد مقاومتی» فاطمه مرزبان برای کارگردانی اثر «عروس وامنان» و علیرضا بوالی برای کارگردانی اثر «نزدیک‌تر از نیویورک»، در بخش «ایران و آمریکا» علی شیرزادیان برای کارگردانی مستند «عدالت آمریکایی»، محمد رخشانی‌صابر برای کارگردانی مستند «نسل سوم» و آقای علیرضا بوالی برای کارگردانی مستند «شطرنج با گرگ‌ها»، در بخش «بیداری اسلامی و جهانی» محسن اسلام‌زاده برای کارگردانی مستند «تنها میان طالبان» برگزیده فانوس ششمین جشنواره فیلم عمار شدند.

به نقل ازکیهان

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi