شناسه خبر : 41241
شنبه 19 دي 1394 , 13:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسداری که امام به جایش نگهبانی داد

به یاد سردار شهید"مهدی خندان"

پاسداری که امام به جایش نگهبانی داد

 شهید "مهدی خندان" در سال 1341 روز عاشورای حسینی در خانواده ای مذهبی در لواسان به دنیا آمد. او به مدت 6 ماه داوطلبانه در جبهه های غرب کشور بود و پس از چندی به عضویت سپاه  درآمد و مدت 4 ماه به عنوان محافظ بیت حضرت امام خمینی(ره) به خدمت مشغول شد .

او از بسیجی عادی به فرماندهی گردان و پس از آن به جانشینی تیپ ارتقاء یافت . در کردستان چنان رشادت و شهامتی از خود نشان داد که لقب"شیر کوهستان" را بر او نهادند به طوری که ضد انقلاب در کردستان برای سرش جایزه تعیین کرد.

شهید خندان فرمانده تیپ یک لشکر 27 محمدرسول الله (ص)، در طول حضور در جنگ تحمیلی بارها زخمی شد اما هیچگاه مجروحیت او را از حضور در جبهه ها باز نداشت و سرانجام در روز 28 آذرماه 1362 برابر با اربعین حسینی(ع)، در مرحله سوم عملیات "والفجر4" در ارتفاعات" کانیمانگا" هنگام عبور از میدان مین بطور حماسی مورد تیربار دشمن قرار گرفت وسالگی به فیض شهادت نائل شد.

 مادر مهدى مى‏گوید:..... یک شب مهدى به خانه آمد و با خوشحالى و شور و شعف عجیبى به من گفت: ننه، دیشب که بچه‏ها داشتند کشیک مى‏دادند، حضرت امام وارد حیاط منزل شد تا قدم بزند، بعد رفت سر وقت یکى از بچه‏ها و به او گفت: پسرم، مى‏شود اسلحه‏ات را به من بدهى تا به جاى تو نگهبانى بدهم؟

آن بنده خدا، تفنگ خودش را با احترام به امام داد. امام هم عباى خودش را داد دست آن برادر و بعد، دو ساعت تفنگ به دوش، به جاى او پاسدارى داد. بعد که نوبت کشیک آن بنده خدا داشت تمام مى‏شد، امام تفنگ را به او پس داد و عبایش را گرفت.

پدر مهدى مى‏گوید:..... چند سال بعد از شهادت مهدى، یک روز براى دیدن دوست‏هاى او به جماران رفتم. پاسدارها دورم حلقه زدند و گفتند: حاج آقا! آیا شما خبر داشتى امام به جاى پسرشما پاسدارى داده بود؟ بنده در این‏ باره اظهار بى‏اطلاعى کردم. بعد همان جوان‏ها به من گفتند: بعد از کشیک دادن امام به جاى مهدى ، ایشان تفنگ را به پسرتان پس داد، دست به شانه او گذاشت و فرمود: "جوان! ان‏شاءالله خداى تعالى عاقبت شما را ختم به خیر بفرماید و از زندگى‏ات خیر ببینی"

بخشی از وصیت نامه شهید : در ساختن خود و محل خودتان کوشا باشید، هرقدر که می‌توانید قرآن و دعا زیاد بخوانید و از نمازتان مراقبت نمائید...شما باید شمع باشید بسوزید و دیگران از روشنی شما استفاده کنند، برای رضای خدا.... و به قول امام عزیز نگوئید انقلاب برای ما چه کرده،‌ شما برای انقلاب چه کرده‌اید.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi