شناسه خبر : 41378
دوشنبه 21 دي 1394 , 18:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گرامیداشت روز بسیج رسانه

یازدهمین همایش بسیج رسانه استان قزوین همراه با تجلیل از برترین‌های جشنواره رسانه‌ای ابوذر و خانواده شهدای رسانه در این استان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: یازدهمین همایش بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد


 

 یازدهمین همایش بسیج رسانه استان قزوین همزمان با سالروز شهادت خبرنگار بسیجی، غلامرضا رهبر و گرامیداشت روز بسیج رسانه (21 دی‌ماه) بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات قائم شهرداری قزوین برگزار شد.

در این همایش که عموم فعالان بسیج رسانه استان، اصحاب رسانه و خبرنگاران توانمند قزوین حضور داشتند، لزوم توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای و ارتقای بصیرت خبرنگاران مورد توجه قرار گرفت.

یازدهمین همایش بسیج و اصحاب رسانه با هدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ دفاع مقدس و شهدای گرانقدر و منش آن‌ها در به ثمر رساندن نهال انقلاب اسلامی، با حضور فرمانده‌ سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، معاون سابق وزارت امور خارجه، نماینده‌ ولی‌فقیه در استان، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین، جمعی از اصحاب رسانه و خانواده‌ی شهدا برگزار شد.

 
همچنین محمد شاهرخی، فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین، در این مراسم با اشاره به اینکه بی‌توجهی به دشمنان ممکن است ما را دچار مشکلات کند، اظهار کرد: در مسیر پاسداری از انقلاب اسلامی باید مواظب بود، چراکه در این مسیر موانع و انحراف‌هایی به نام نفوذ وجود دارد و این نفوذ ممکن است توسط مجموعه‌هایی که تصمیم‌ساز یا تصمیم گیر هستند ایجاد شود.
 
وی افزود: نام شهدا و انقلاب اسلامی باهم آمیخته‌شده است و شهدا می‌دانستند که در راه دفاع از انقلاب و آرمان‌های والای آن امکان از دست دادن جان شیرین که سرمایه‌ گرانقدر هر انسان است وجود دارد، ولی با این‌حال در صحنه‌های دفاع حاضر شدند و به شهادت رسیدند.
 
شاهرخی با اشاره وظیفه‌ کنونی همه‌ی افراد در مقابل شهدا و پاسداری از انقلاب اسلامی که هدف والای شهدا بوده است، عنوان کرد: مسئله‌ نفوذ دشمن، واژه‌ای است که امروز بیشتر به گوش می‌خورد و مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز هست و این مسئله بسیار جدی و خطرناک است.
 
فرمانده‌ی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: در عملیات کربلای 4 عامل نفوذی با ارائه‌ برنامه‌های سری به دشمن، باعث شکست، مجروح شدن و شهادت 8 هزار جوان ایرانی شد، که با بصیرت و آگاهی در عملیات کربلای 5 این عامل حذف شده و نتیجه‌ آن به اذعان خود کشورِ عراق شکستن کمر ارتش این کشور بود، این تجربه نشان می‌دهد در صورت حذف نفوذ و جاسوسی، می‌توان بسیار موفق ظاهر شد و از آرمان‌های بزرگ انقلاب اسلامی دفاع کرد.
 
وی با بیان اینکه نفوذ ممکن است توسط مجموعه‌هایی که تصمیم‌ساز یا تصمیم‌گیر هستند ایجاد شود، اظهار کرد: نگرانی نفوذ به‌جا است و اگر نفوذ صورت گیرد مانند عملیات کربلای 4 جبران‌ناپذیر خواهد بود و اهمیت دادن به این موضوع در جامعه‌ کنونی بسیار مهم است.
 
شاهرخی با اشاره به اینکه نفوذ امری است که امکان رخ دادن آن در همه‌ دوران وجود دارد، یادآور شد: نفوذ در سه قشر مردم عادی، حکومت و نخبگان، هدفِ دشمنان ما و در رأس آن آمریکا است.
 
فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و ایران تلاش ویژه‌‌ای برای نفوذ در قشر نخبگان دارد، چراکه بر این باور است، بانفوذ در قشر نخبه و فرهیخته که در آینده امکان به دست‌گیری مسئولیتی را دارد، می‌تواند برنامه‌های شوم خود را پیاده کند.
 
وی با اشاره به اینکه هدف دشمن در موضوع نفوذ تنها ایران نیست افزود: دشمن می‌خواهد به جهان اسلام و محور مقاومت نفوذ کند.
 
فرمانده‌ سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین انتخابات پیش رو را بسیار مهم خواند و تأکید کرد: در کشور ما روند جابجایی مسئولان به‌وسیله‌ خود مردم و با برگزاری انتخابات صورت می‌گیرد، ما در این راستا انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که حضور باشکوه در آن و انتخاب فرد مناسب، هم برای مجلس شورای اسلامی و هم برای مجلس خبرگان رهبری بسیار ضروری است.
 
شاهرخی در خاتمه گفت: دشمنان با عزم جدی به دنبال نفوذ در افکار مردم به‌ویژه جوانان و نخبگان هستند، نخبگانی که در آینده امکان تصمیم‌سازی یا تصمیم‌گیری با قبول مسئولیت در آن‌ها وجود دارد.

استان قزوین دارای 9 شهید در حوزه رسانه است که بخشی از یازدهمین همایش بسیج رسانه به تجلیل از خانواده‌های آن‌ها اختصاص یافت.

علاوه بر این، از افرادی که در سال 94 در فعالیت‌های بسیج رسانه استان قزوین حضور یافته و در برنامه‌های مختلف با این سازمان همراه کردند نیز مورد تقدیر قرار گرفتند؛ علیرضا ضرغامی، محمد مدرسی، محمد درویشوند و نرگس بهرامیان برخی از فعالان رسانه‌ای استان بودند که در این مراسم از آن‌ها تجلیل شد.

جشنواره رسانه‌ای ابوذر یکی از عرصه‌های برجسته مورد توجه اصحاب رسانه در چند روز اخیر بوده است که در پنج حوزه خبر، گزارش، یادداشت، عکس و تیتر صفحه نخست نیروهای فعال در امور رسانه‌ای به رقابت با یکدیگر پرداختند.

150 اثر به جشنواره رسانه‌ای ابوذر امسال قزوین راه یافت

مطابق اظهارات مسئولان برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مرحله استانی این جشنواره در سال جاری بیش از 150 اثر در عرصه‌های گوناگون از سوی خبرنگاران ارائه شده بود که با یکدیگر مقایسه و بررسی شدند.

خبرنگاران فعال استان قزوین، آثار خود را در عرصه‌های مختلف از طریق تارنمای اینترنتی سازمان بسیج رسانه قزوین به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند تا برای شرکت در جشنواره مورد بررسی قرار گیرد.

کسب رتبه نخست در دو عرصه خبر و عکس از سوی خبرگزاری فارس

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر، خبرگزاری فارس در دو عرصه خبر و عکاسی، رتبه نخست را کسب کرد.

با اهدای لوح از آثار برگزیده خبرنگاران فارس از جمله حدیثه امین‌زاد در حوزه خبر و میثم ملکی‌قزوینی در عرصه عکس خبری که رتبه‌های نخست جشنواره رسانه‌ای ابوذر را کسب کردند، تجلیل به عمل آمد.

این جشنواره در مرحله استانی سال جاری پایان یافته است و علاقه‌مندان می‌توانند همچنان، آثار برگزیده خود را از طریق تارنمای اینترنتی www.basijmedia.ir به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند تا برای حضور در مرحله کشوری جشنواره رسانه‌ای ابوذر به رقابت بپردازند.

علاوه بر اخبار ارسالی جدید به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ابوذر در روزهای آینده، تمامی آثار مرحله استانی نیز به مرحله کشوری راه می‌یابند.

 ایکنا و فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi