شناسه خبر : 41487
پنجشنبه 24 دي 1394 , 14:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استقبال با شکوه مردم ممسنی از شهدا

میزبانی ده روزه مردم استان فارس از 94 شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور مردم و مسئولان از شهرستان نورآباد ممسنی آغاز شد.

آیین استقبال از پیکر مطهر 94 شهید گمنام دوران دفاع مقدس دیروز  با حضور مردم نورآباد شهرستان ممسنی استان فارس برگزارشد.
به گزارش ایرنا، این شهدای گمنام از میدان آموزش و پرورش شهر نورآباد به سمت میدان مصلی تشییع شدند و مردم ولایتمدار نورآباد ممسنی با شاخه‌های گل به استقبال این شهدا رفتند.
پیکر مطهر94 شهید ولایتمدار دوران دفاع مقدس عصر سه شنبه بطور مستقیم از مرز شلمچه وارد ممسنی در استان فارس شده بود.
همزمان با این مراسم پیکر شهید مدافع حرم «مهرداد قاجاری» از اهالی شهر خومه زار ممسنی نیز تشییع و در گلزار شهدای نورآباد به خاک سپرده شد.
جواد قناعتی رئیس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس گفت: پیکر مطهر این شهدای گمنام  با عنوان کاروان شاهدان بصیر از 23 دی ماه به مدت 10 روز از طریق سه محور اصلی و سه محور فرعی مشخص شده در 60 نقطه استان فارس حرکت داده می‌شود.
قناعتی اظهارداشت: در محور شماره یک که از شمال استان فارس می‌گذرد تعداد 37 شهید و در دو محور دیگر نیز 57 شهید برای تجدید پیمان مردم با آنها حرکت و در مراسم‌های ویژه وداع با این شهدا شرکت داده می‌شود.
وی افزود: پیکر مطهر این 94 شهید سرافراز ایران اسلامی ساعت 8:30 صبح روز پنجشنبه یکم بهمن همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه(س) از مسیر دروازه قرآن وارد شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) شده و با استقبال رسمی مردم و مسئولان به سمت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) تشییع می‌شود.
پیکر مطهر این 94 شهید گمنام دفاع مقدس در مدت سه ماه اخیر توسط گروه تفحص کمیته مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح شناسایی شده‌اند.
گفتنی است پیش از این استاندار فارس با ارسال نامه‌ای به فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح با بیان احتمال عدم استقبال مردم استان فارس به دلیل اینکه این شهدا اهل این استان نیستند یا  احتمال بهره‌برداری سیاسی از این مراسم خواستار موکول شدن تشییع شهدا به بعد از ایام انتخابات شده بود که با ابراز تأسف و تأکید سردار باقرزاده بر انجام مراسم تشییع شهدای گمنام طبق زمان بندی قبلی روبرو شد.البته استاندار فارس پس از این ماجرا اقدام به دعوت از مردم این استان برای شرکت در مراسم استقبال و تشییع شهدای گمنام کرد و خود نیز دیروز در شهرستان نورآباد  شاهد پیوند عمیق مردم با شهدا و استقبال باشکوه آنان از این فرزندان ملت فارغ از هر رنگ و بوی سیاسی و قومی بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi