شناسه خبر : 43310
سه شنبه 18 اسفند 1394 , 15:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماندگاری درباره جایگاه و حقوق خانواده شهدا می گوید

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در برنامه سمت خدا درباره جایگاه و حقوق خانواده شهدا و ایثارگران گفت

فاش نیوز- حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در برنامه سمت خدا درباره حقوق خانواده شهدا و ایثارگران گفت و اینکه آیا ایثارگران و جانبازان نسبت به بقیه مردم حق تقدم دارند؟  و حق سهم خواهی دارند یا خیر؟ و چه پاداش و ارزشی باید در برابر ایثارشان برای آنها در نظر گرفت.

ما شهیدان جنون بودیم از اهل قدیم

سنگ قبر ماست دریا نقش سنگ ما نسیم

شهر ما آن سوی آبی هاست دور از دسترس

شهر ابراهیم آدم شهر لقمان حکیم

اندکی بالاتر از آبادی تسلیم محض

صاف می آیی سر کوی صراط المستقیم

خاک آن عرشی ست گل هایش زیارتنامه خوان

سنگ هایش آسمانش بال های یاکریم

شهر ما آبادی عشق است اما راز عشق

عشق یعنی واژه های رمز قرآن کریم

عشق یعنی قاف و لام قل هو الله احد

عشق یعنی بای بسم الله ارحمن الرحیم

سوال – چرا ایثارگران و جانبازان حق تقدم دارند؟ پس ثواب خدا برای خالصانه به رفتن به جنگ چه می شود ؟ آقای ماندگاری از سیستم گزینش کشور خیلی بی خبر هستند . آیا ایشان در خارج از کشور سکونت دارند ؟ خانواده ی شهدا و جانبازان و ایثارگران حق دارند که امتیاز بگیرند ولی آیا حق دارند که با سهمیه به دانشگاه بروند مگر نباید هر کس به اندازه ی تلاش و علمی که دارد باید به دانشگاه برود. آیا شهید راضی است که ما ناراضی باشیم ؟ اگر بناست که شهدا و ایثارگران بخاطر کارهایشان اجری بگیرند پس حضرت زینب با هفتاد و دو تن شهید باید دنیا را صاحب می شدند . من با بعضی از رزمنده ها که به جبهه رفته اند صحبت کرده ام و فهمیدم که بعضی از انها بخاطر جوانی و ماجراجویی شان به جبهه رفته اند و بحث ایثار و فداکاریها نبوده است . راهنمایی بفرمایید.

پاسخ – پیام ها خیلی زیاد بوده است و از میان آنها این تعداد انتخاب شده است . اگر ما خودمان باشیم و بخواهیم صبحت بکنیم از ما بی عرضه تر وجود ندارد ولی به عنایت الهی اگر قرار باشد که از دین حرف بزنیم که خدا خوشش بیاید از ما با عرضه تر پیدا نخواهد شد . چون خدا کننده ی کار است . و ما رمیت اذ رمیت ولیکن الله رما . اگر قرار باشد که در جنگ خدا تیرهای سربی را به هدف برساند در منطق خدا ، ارزش تیر کلام خیلی بیشتر است . الرحمن ، علم القرآن ، علمه لبیان . ما امیدواریم که خدا به ما کمک کند آنچه که خیر مردم برنامه و جامعه است به زبان ما جاری بشود . خدایا همچنان که شهدا را توفیق دادی که واسطه ی نصرت و هدایت دین مردم شدند ، به ما دست اندکاران صدا و سیما بخصوص برنامه های معارفی توفیق بده که واسطه ی نصرت و هدایت دین مردم بشویم . هیچ کس پارتی بازی را تایید نمی کند و همه آنرا محکوم می کنند . کار راه اندازی طبق قانون کارش پارتی بازی نیست . نکاتی که دوستان د رمورد فضای گزینش گفته اند کمی با عینک دودی است. یعنی تمام کسانیکه در این مملکت در این سی و سه سال گزینش شده اند همه پارتی داشته اند و از خانواده ی شهیدان بوده اند ؟ ما هم دعا می کنیم که سیستم گزینیش ما بهتر بشود . مردم فکر می کنند که وقتی یک نفر بخاطر رضای خدا به جبهه رفته است یا برای رضای خدا یک کاری را انجام داد نباید به اوپاداش بدهیم . مثلا من وشما می خواهیم در خانه ی خودمان را رنگ بزنیم . با آقای نقاش هم در مورد دستمزد صحبتی نکردیم و این آقا هم بخاطر نیت الهی در خانه ی ما را رنگ کرده است . ممکن است که با هم قرار هم گذاشته باشیم ولی با هم اختلاف پیدا کرده ایم . حالا او اجرتش را می خواهد وپولی را که ما می خواهیم به او بدهیم نمی گیرد. آیا او را رها می کنیم که برود ؟ ما باید ببینیم که نرخ در بازار چقدر است و نرخ در بازار را اجرت المثل می گویند و به او پرداخت کنیم . مثلا من پنج میلیون تومان گم کرده ام و علامتی هم ندارد . آقایی آنرا پیدا کرده و چون دین داشت از طریق اطلاعیه ی من به من رساند و گفت که بخاطر رضای خدا این کار را کرده است . یا اینکه اصلا برای شهرت آنرا آورده که جلوی دوربین صدا و سیما برود. آیا ما به او لگد می زنیم و بیرونش می کنیم ؟ این فرد چه برای رضای خدا ، چه برای دوربین آمده باشد به او می گوییم که خدا پدرت را بیامرزد که پول من را برگرداندی و پنجاه هزار تومان به او می دهیم . بقول دوستان شاید عده ای بخاطر ماجراجویی و خودنمایی به جبهه رفته اند که بعدا پول بگیرند یا اصلا به جبهه رفتند که امتیاز بگیرند . ببینید در دنیا نرخ کسی که جانش را کف دستش گذاشته و به جبهه رفته است چقدر است ؟ شما به روسیه سری بزنید . من به آنجا رفته ام . فردی که در جبهه پایش قطع شده است ببینید که در ادارات و جامع چگونه با او برخورد می کنند ؟ شاید او اجباری او را جنگ برده اند ولی در دنیا این کار نرخ معینی دارد . عده ای رفتند و ما به نیت آنها کار نداریم اما رفتار آنها و حفاظت از این مملکت من را بدهکار آنها کرده است . آیا این را باورداریم ؟ یک فرد مسلمان اگر کمی دین داشته باشد بدهکار آنها حساب می شود . مثل فردی که پنج میلیون را آورد و من خودم را بدهکار او می دانم . فردی که در منزل من را رنگ زده و من خودم را بدهکار او می دانم . مثلا من سوار یک ماشین شده ام و سر اجرت کرایه با راننده دعوا شده است ، من مسلمان خودم را بدهکار می دانم . عده ای برای ماجراجویی ، شهرت طلبی و مسائل دنیایی به جبهه رفتند و ما به نیت آنها کاری نداریم و به همه ی آنها شهید ، جانبار و آزاده می گوییم . حضرت زهرا وقتی بدن امام حسین (ع) را در دست گرفت گفت : خدایا این هدیه ناقابل است . امام خمینی فرمود که ما مدیون سیدالشهدا هستیم . همه ی عالم برای زینب کبری است . همه ی عالم برای حسین است . همه ی عالم برای اباالفضل است.همه ی عالم برای امام رضا (ع) و امام زمان (ع) است زیرا عالم به وجود اینها استحکام پیدا کرده است . شما می توانید به آلمان یا شوروی سابق بروید . برای یک بازمانده ی جنگ تمام وسایل نقلیه ی عمومی مجانی است ، هر مدرسه یا اداره یکه به این افراد خدمات بدهد یک امتیازی از دولت می گیرد که من به یک رزمنده یزمان جنگ احترام گذاشتم . در مسکو یک میدانی بنام سرباز گمنام هست و کسی هم در آنجا دفن نشده است و آنجا فقط یک یاد بود گذاشته اند . مردم دائما در آنجا می روند و ادب می کنند و خودشان را بدهکار می دانند . چون امنیت امروز و سلامتی مملکت را مدیون آنها می دانند احساس می کنم که باید امتیاز بدهم . در حالیکه امتیازی هم که داده می شود سر و صدایش خیلی بیشتر از واقعیت آن است . من در خارج از کشور زندگی نمی کنم .

سوال – افرادی که با نیت خالص و بخاطر خدا به جبهه رفته اند ، آیا باید به آنها هم پاداش بدهیم ؟

پاسخ – آیا قرار ما این نیست که صفات ما شبیه صفات خدا بشود ؟ و اذ قال ملائکته انی جاعل فی الارض خلیفه . خلیفه یعنی شبیه او و جانشین او بشویم . اگر قرار است که ما شبیه خدا بشویم ببینیم که خدا چطور به بنده های خالصش پاداش می دهد . ما می توانیم کمی مثل خدا بشویم .در آیه 261 سوره بقرهداریم که خدا برای یک قدم کار خیر هفت صد برابر پاداش می دهد . ما می خواهیم شبیه خدا بشویم چند برابر پاداش بدهیم ؟ کارهای خدایی پاداش دنیوی ندارد ؟ تبدیل زندگی به بندگی معنایش تعطیل کردن زندگی نیست . اگر من هرقدمی را در راه خدا برداشتم زندگی ام باید رونق قشنگ تری از نظر باطنی پیدا بکند . اگر یک نفر یک لیوان آب بخاطر خدا به دست من داد ، آیا من باید بگویم که خدا اجر شما را بدهد ؟ خدا برای این یک لیوان هفت صد حسنه گذاشته است . من حداقل هفت تا تشکر از شما بکنم . خدا در مقابل حسنه خودش را بدهکار می کند پس من هم خودم را در مقابل کار دیگران برار رضای خدا بدهکار بکنم . شهید زین الدین هم تقاضا از دانشگاه فرانسه داشت و هم تقاضا از دانشگاه جبهه . او به جبهه می رود . پیامبر به مردم گفت که ما پیامبران برای رسالت مان از شما اجری نمی خواهیم . در قرآن داریم که پیامبر مایه ی حیات شماست . پزشکی مادر من را بخاطر خدا از مرگ نجات داد . حالا اگر من به او پاداشی بدهم ، این پاداش دادن با رضایت خدا منافاتی دارد ؟ دستورات خدا دو طرفی است . به من و شما می گوید که برای رضایت خدا کار کنید و به توهم می گوید که تکلیف خودت را در مقابل آنها انجام بده . به میهمان گفته اند که توقع زیاد از صاحبخانه نداشته باش . به صاحبخانه گفته اند که هر چه داری جلوی میهمان بگذار . حالا من بگویم که جلوی میهمان یک لیوان آب و یک تکه نان می گذارم و او نباید توقع داشته باشد و شما هم فکر کنی که چرا صاحبخانه هر چه در خانه دارد جلوی شما نیاورده است ؟ نقش های مان جابجا بشود . رزمنده بخاطر خدا و تکلیفش به جبهه رفت . حالا تکلیف من چیست ؟ من در مقابل او تکلیف دارم . خدا به پیامبر فرمود که به مردم بگو من از شما اجر و مزدی نمی خواهم مگر دوستی با خاندان من و اینکه می گویم خاندان من را دوست داشته باشید به نفع خودتان است . اگر بخاطر رضای خدا پنج میلیون تومان من را پیدا کردند و اگر من بخاطر رضای خدا پانصد هزارتومان به طرف دادم. این به نفع من است و پانصد هزارتومان خیرات برای من نوشته شد . اگر فردا موتور من گم بشود همه دنبال موتور من می گردند . اگر من به طرف بگویم که تو بخاطر رضای خدا کار انجام داده ای و من به تو چیزی نمی دهم ، اگر ماشین یا موتور من گم بشود هیچ کس کوچکترین زحمتی به خودش نمی دهد . چون پیامبر و شهدا برای رضای خدا رفتند و هیچی تقاضا نکردند ما احساس می کنیم که اگر همه ی زندگی مان را هم برای شهدا بدهیم ، باز هم کم است. ما باید باور کنیم که بدهکار هر کسی هستیم که به ما خدمت کرده چه خالصانه چه غیر خالصانه . اگر غیر خالصانه است اجرت المثل آنرا به او بدهیم و اگر خالصانه بوده است او توقع اجرت ندارد ولی من تکلیف اجرت دارم .

سوال – سوره ابراهیم آیات 43 تا 52 را توضیح بدهید .

پاسخ – در آیه آخر سوره داریم که بعضی از محتواها برای هدایت خلق شده است . می فرماید : این کتاب برای هدایت خلق شده است . خود انبیاء و اولیاء برای هدایت خلق شده اند . بعضی مکان ها برای هدایت است . مسجد مکان هدایت است . شب و روز اعتکاف و عرفه ، ماه رجب و شعبان زمان هدایت است . هدایت در دل زمان ها ، مکان ها ، انسانها و سخن ها است . امام رضا (ع) فرمودند : اگر مردم زیبایی و کلام ما را بشنوند ،از ما تبعیت می کنند. کلام آنها کلام هدایت است . کلامکم نور وامرکم رشد . حالا این بستر فراهم شده و سیر جوانان ما به سمت مساجد برای اعتکاف می آیند و به این مکان هدایت و غزلت نشینی هجوم می آورند . همانطور که یک مجرم اگر خودش را معرفی کند به او تخفیف می دهند ، من گناهکار هم در این سه روز اعتکاف خودم را به خدا معرفی می کنم . قد اتیتک یا الهی بعد تقصیری و اسرافی علی نفسی . من آمده ام که جرم خودم را اعتراف کنم و تو مرا ببخشی . روحانیون و مبلغین بزرگوار برمنو شما فرض است ، حالا که جوان با پای خودش آمده است تا در خانه ی خدا قرآن بشنود ، اگر من و شما کوتاهی کنیم شاید این جفا باشد . جوانان در این سه روز باید اعتکاف شیرینی انس با قرآن و عترت را بچشند . هر کارشناسی می تواند بلاغ ، مبشر و منذر باشد .

سوال – بعد از اعتکاف قرار است که چه اتفاقی برای جوانان بیفتد ؟

پاسخ - بهترین اتفاق این است که مزه ی دینداری و آشتی کردن با خدا دین روحانیت را بچشد و یک عهد ببندد که رابطه اش را با دین و روحانیت قطع نکند . خدا به پیامبر گفت که تو به مردم بگو من از تو اجر و پاداش برای کار رسالتم نمی خواهم ، خدا به امام حسین (ع) گفت که خون علی اصغرت را به سمت آسمان پرتاب کن و خودت را طلبکار نکن ، زینب تو با این همه مصیبت ها خودت را طلبکار ندان ، شهدا ، ایثارگران و جانبازان خودتان را طلبکار ندانید ولی از آن طرف به همه ی عالم گفت که شما بدهکار پیامبر هستید. اگر من طلبه بخاطر رضای خدا حرف می زنم و گره باز می کنم ، خودم را طلبکار ندانم ولی همه ی مردم بدانند هر کس که آنها را با دین آشنا کرده بدهکار او هستند و بدهی قابل پرداختی نیست. چون از جنس معنوی است. جنس معنوی را نمی توان با جنس مادی قیمت گذاشت .آیا ما می توانیم بگوییم قیمت خون امام حسین (ع) چقدر است ؟ می توانیم قیمت سیلی های حضرت زینب را بگوییم؟ حضرت زینب خودش را طلبکار نمی داند. آیا شما می توانید قیمت یک دست قطع شده و یک حلقوم بریده شده یک قنداقه ی پرخون را بگویید؟ امام حسین (ع) حق ندارد که خودش را طلبکار بداند ولی عالم خودشان را مدیون حسین می دانند ، این قدر مدیون او هستند که دیوانه ی حسین هستند . آیا امام رضا (ع) به مردم گفته که به من پول بدهید؟ آنها یک لحظه خودشان را طلبکار نمی دانند . اعتکاف خیلی زیباست . آنهایی که می خواهند خادم معنوی خدا ،پیامبر و ائمه باشند ، هزینه ی ده نفر معتکف را بپردازند و بانی بشوند . زیرا اعتکاف هزینه هایی دارد که همه کس نمی تواند آنرا بپردازد . البته بعدا منت نگذارم . لا تبتلوا صدقات بالمن واذی . با منت آن را خراب نکنم. معتکف باید خودش را مدیون او بداند .

سوال – آن موقع عرصه ی رفتن به جبهه برای جوانان فراهم بود ولی الان این عرصه برای جوانان ما وجود ندارد . شاید این خودش یک نوع بی عدالتی را القاء بکند . نظر شما چیست ؟

پاسخ – اگر ما جهاد را منحصر به جنگ کردیم این ذهنیت و غبطه جا دارد ولی جهاد منحصر به جنگ نیست . جهاد یعنی شناخت تکلیف ، تحمل سختی های تکلیف ، استقامت روی تکلیف و انجام دادن آن است . بعضی ها می گویند که اگر الان ما می خواهیم یک قدم علمی یا صنعتی برداریم چوب لای چرخ ما می گذارند و برای ما مشکلات درست می کنند، ما از کار خیر هم می گذریم . یادتان باشد که بچه های ما زمانی به جبهه رفتنند که فرمانده کل قوای ما بنی صدر بود. تمام کارشکنی ها می شد که ما نتوانیم در جبهه خوب کار کنیم . بعد معلوم شد که بنی صدر خائن و جاسوس بود. کارشکنی ها و سنگ اندازی ها شد ولی بچه ها باز به جبهه رفتند و از سختی ها فرار نکردند . امروز بعضی ها تا می بینند که سختی و کارشکنی است فرار می کنند و دیروز هم عده ای فرار کردند . یک دانشجوی مبتکر و یک صنعتگر با تمام سختی ها و مشکلات مقاومت کند ، ان تنصروا الله ینصرکم و نو آوری و تولید علم خودش و تهذیب را جلو ببرد و زود فرار نکند زیرا از طرف خارج هم چراغ سبز زیاد است . تا یک دانشجویی در المیپاد برنده می شود و امتیاز ی می آورند سریع از امریکا و اروپا پذیرش با خانواده می شوند . آن روز بچه ها با تمام کارشکنی ها پای تکلیف شان در جبهه ایستادند .اگر شما می خواهید اجر مجاهد فی سبیل الله و اجر شهید را ببرید امروز پای تکلیف تان بایستید و فرار نکنید . از کارشکنی نترسید. زمان پیامبر و حضرت علی (ع) هم کارشکنی بوده است . بعضی مواقع در گوشه ای می نشست و از دست کارشکنی های بعضی ها گریه می کرد . نباید بترسیم و میدان را خالی کنیم . امروز جنگ نظامی نداریم ولی جنگ سیاسی ، علمی و اقتصادی داریم .همین جنبش نرم افزاری که آقای خامنه ای فرمودند یعنی جنگی است که ما می خواهیم بگوییم که در علم و صنایع دفاعی محتاج شما نیستیم . کسانی که در عرصه ی این جبهه فعالیت می کنند ، ارزششان اگر از شهدای جنگ بالاتر نباشد ، پایین تر نیست . ما می گوییم در جنگ مستقیم حس جهاد بیشتر است بخاطر همین می گویند که جهاد غیر مستقیم ارزشش بیشتر است و به جهاد کبیر معنی کرده اند و جهاداکبر مبارزه با نفس اماره است .

سوال – اگر ما برای هر کدام از خانواده ی شهدا ،ایثارگران وآزادگان سهمیه ای در نظر بگیریم بالاخره یک عده در جامعه صدایشان درمی آید . راهنمایی بفرمایید.

پاسخ – باور کنیم که خانواده ی شهدا، جانبازان و ایثارگران خودشان را طلبکار نمی دانند. من مادری را سراغ دارم که دوازده تن از اعضای خانواده اش شهیدشده است و الان در خانه ی خرابه زندگی می کند و توقعی ندارد. مادری که پنج جانباز دارد در خانه ی مستاجری زندگی می کند. آنها خودشان را طلبکار نمی دانند. همه ی ما که الان هستیم بدهکار آنها هستیم. اگر ما و نظام بخواهیم ذره ای از بدهی های مان را به آنها بپردازیم، یک عده معترض هم داریم. مثلا امروز شما یک پولی گیرتان آمده است. با بچه ها قرار گذاشته اید که به خرید بروید. از طرفی شما دویست هزار تومان هم بدهکار هستید. خانواده را قانع می کنید یا طلبکار را قانع می کند؟ باید ببینیم که تکلیف الهی ما کدام است. اول بدهکار. فرزند، پدر و مادر شهید هم نباید خودش را طلبکار بداند. اگر امتیازی برای فرزند شهید می گذارند برای او مسئولیت است. لایکلف الله نفسا الا ما اتی ها. همه ی اینها مسئولیت است و تکلیف دارد. امام صادق (ع) می فرمایند : کسی که به خانه ی ما رفت و آمد می کند این یک مسئولیت است. ای کسانی که در زندگی امام صادق (ع) رفت و آمد می کنی و منسب به او هستی، ای کسی که منتسب به شهید هستی یا منتسب به روحانیت هستی، کار خوب از شما خوبتراست بخاطر انتساب شما و کار بد از شما بدتر است بخاطر انتساب شما. همه ی ماباید حواسمان به بدهکاری مان باشد. و آنها هم نباید حواسشان به طلبکاری شان باشد.
امیدواریم که خداوند فضلیت شهادت را هم نصیب ما بگرداند.

 

منبع: سایت یامجیر
اینستاگرام
سلام آقاي ماندگار همسرمن جانباز اعصاب وروان است وكارمند آموزش وپرورش ديروز به وزارت آموزش وپرورش مراجعه كردم براي تغيير شغل ايشان چون بإرها به خاطر شغلش دربيمارستان بستري شده وپزشك وي گفته است بايد شغلش عوض كند وگرنه ريه ازدست ميدهد ولي باتمام تلاشي كردم اين مسىول. گفتتند نمي شود طبق مصوبه مجلسي برايش ازبنيادنامه بردم قبول نكرد اينها ازخدابيخبرها فكر ميكنند چه كسي هستن به آنقدر بي احترامي ميكنند آقاي فاني همسربنده PTSD است ميداني يعني چه اين مسئول بي لياقت شما چه ميداند خدمت به فردي كه مشكل دارد يعني چه بعد مي گويند ماجانبازان همه چيز مال ما هست ولي اين طور نيست حتي ازكوچكترين درخواست دريغ كردن خداوند جواب آقاي سعيدي كه مسئول حقوق مزايا رابدهد من همسرجانباز حلالش نميكنم حالا جواب مارا بدهيد لطفا
راه قانوني اين مشكل نظريه كميسيون پزشكي بنياد است . بهتر است از اين طريق اقدام كنيد اگر كميسيون پزشكي نظر دهد دستگاههاي اجرايي ملكف به تامين آن نظر هستند
سلام ، بنظر میرسد برخی عوامل نفوذی حکومت قصد دارند با طرح شبهات و خیالاتی که به مردم نسبت میدهند از زیر بار مالی و مسئولیت دینی و مذهبی که در قبال خدمت و جبران آسیبهای دفاع مقدس به مجاهدین فی سبیل الله وارد شده فرار کنند. دیالوگهای گروگانهای فیلم آزانس شیشه ای که مثلا از قول مردم بیان شد شاهد است در حالیکه مردم همیشه قدردان و موافق احترام و خدمت به ایثارگران هستند زیرا اکثریت مردم جزو ایثارگران میباشند چطور مردم عاشق فرهنگ عاشورا مخالف خدمت رسانی و انجام تکلیف دینی و مذهبی حاکمیت باشند. مثل اینست که بگویند مردم نسبت به برگزاری نماز جمعه تهران معترض هستند تا برای رعایت عدالت شهرشتانها از تکالیف دینی حذف شود یا تشکیک ایجاد گردد که بسیار بیجا و بوی شیطنت استکباری به مشام میرسد.
ابتدا باید بگوییم تکالیف جامانده و مغفول حاکمیت اسلامی شیعه در مقابل ایثار و صدمات مادی و معنوی وارده به ایثارگران در دفاع مقدس چیست و تلاش کند تا کامل انجام دهد نه از زیر مسئولیت دینی و مذهبی بگریزد؟
دوم افراد خیالی که معترض انجام تکلیف حاکمیت و امتیاز دهی به ایثارگر هستند خودشان که در دوران دفاع مقدس چه کردند؟ آیا فرزندشان را در پستو پنهان کردند و پس از دفاع مقدس با یک میلیون تومن کارت پایان خدمت گرفتند آیا آنان در امور دینی و مذهبی حق اظهار نظر و تعیین تکلیف دارند؟
سوم در ایران اسلامی نمایندگان منتخب مجلس از طرف مردم قانون تصویب میکنند در این صورت اعتراض به قانون و قانون گذاری مورد قبول نیست.
ایثارگران محترم در خصوص سخنان نماینده محترم ولی فقیه و رییس کل بنیاد که با شجاعت و صراحت وجود ظلم و ستم به مجاهدین فی سبیل الله در بنیاد را تایید و برای رفع آنها تلاش میکند در کنار پیگیری تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد را جزو تاکتیک اعتراض در نظر داشته باشیم تا اولویت مطالبات دینی و مذهبی ایثارگران از حاکمیت بعنوان نقشه راه رفع مشکلات قانونی و حقوقی قرار گیرد زیرا اولین وظیفه شرعی ایثارگران درخواست تطهیر و پاکسازی حکومت اسلامی از ضدیت با ایثارگران معزز و فساد و افراد مفسد باند باز است.

سلام حاج مگرکارتبلیغ جهت اسلام ومداحی جهت امام حسین برای اسلام وصواب هست پس چراخودشماهامجانی روضه ومصیبت برای امامان نمیخوانیدیاکدام مسول کشوریاکارمندیاکارگربابت اضافه کاریش پولی دریافت نمی کندکدامیک ازاقایان مسول این کشوردون امتیازدرمجلس یادولت هستندیکی وابسته به فلان حاج اقا طرف بایک ورزشکاراسراییلی مواجه نمیشودهرچقدردولت به اوبدهداشکال نداردطرف فوتبال باز میکنددرخارج عشق وحال وخریدوفروش می کندبازادعامی کنندکه حق مارانداده انداقای مداح 10روزمحرم هرچقدردلش بخواهدمیگیردهرکسی دراین کشوربه نوای رسیده جالب هست که برای قشرازاده وجانباز وخانواده شهیدکه میرسدازدولت گرفته تامجلس وبعضی ازمردم هرچه دوست دارندمیگن بابابه پیربه پیغمبراقای ماندگاری فقط شعارهست برویددروستاهاتامتوجه بشویدچقدرخانواده شهداگمنام هستندمظلوم هستندبنده با8سال اسارت و55درصدجانبازی بامدرک دیپلم قبل ازجنگ وبعدازازادی ازاسارت دربانک مشغول شدم الان 50متراپارتمان درطبقه پنجم بدون اسانسورویک ماشین اردی بیشترندارم ایااین هم زیادهست یعنی اگرمن ازاول دراین کشوریک کارگرساده بودم 50متراپارتمان باقسط نداشتم اولاهمه ماکه فرزندپسرنداریم که ازسربازی معاف باشدیابعضی ازبچه های جبهه وجنگ ازداشتن فرزندمعذورهستندچقدرخانواده شهدادرجامعه بایدگوشه وکنایه بعضی هاراتحمل کنندباباامام حسین شهیدشدبرای عده ای خوب شدجنگ شدبرای فیلم سازان وبازیگران وووخوب شدانقللب شدبرای عده ای ازاقایان واقازاده هاخوب شدازهیچ قشری حرفی نیست قشراسیب دیده ازجنگ واقعادیواری کوتاه ترازاین قشردرکشورنیست طرف بانیم ساعت مداحی یاسخرانی یابازیگرسینمابابازی کردن نقش فلان شهیدیارزمنده هرچقدرکه بگویدبایبه اوبدهنداگرکسی شعورداشته باشدتمام دنیارابه حضرت زینب داده انداگرکمی فهم باشدایاازکاخ وقدرت یزدحرفی هست امااززینب کبراتادنیاهست ازشجاعت اوگفته میشودچه مالی چه ثروتی ازاین بهتراقای عزیزمگردرخودقران ایه ای نیست که کسانیکه به جنگ کفارمیروندنسبت به افرادی که نمیروندبایدفرقداشته باشدمگرامامان به افرادی که درجنگ هابودنندپست ومقام وغنایم جنگ نمیدادچرادراین کشورکارگردان فیلم ازشهیدخانواده شهدابرای خودش فیلم میسازدمیلیاردبه جیب میزندکسی معترض نیست بقول معروف هرچیزباارزش وقتی به راحت بدست دیگران میرسدقدرشناس نیستندوقتی اقای ده نمکی درفیلم اخراجی هانمایش میدهدفردی جهت بخاری وفرش به مسجدمیادبرای ثبت نام به جبهه بروداین میشوداخرکاربخداسال 60و61قبل ازاینکه من اسیربشوم حرفی ازاینکه فلان چیزرامیدهندبرویدجبهه من درعملیات محرم مجروح شدم بعدازچندروزدرپادگان ماندم خودم بااصراررفتم خط مقدم کسی اجباری نکردوقرارنبودامتیازی بدهندبرحسب علاقه بودیاوظیفه سال 62طی عملیات شناسایی درمنطقه مرزی مهران مجروح وبعدش اسیرشدم مااگرکاری کردیم وظیفه مابوده ولی حداقل اشه نخورده ودهان سوخته نشویم
آنهای که که همیشه بانیش وکنایه میگفتند ایکاش ما هم می رفتیم جیهه وبه نان ونوایی می رسدیم حالا بهترین موقع است بروند سوریه لبنان عراق تا بلکه توانستند لقب جانبازی بگیرند وکمتر حسرت بخورند
مردش نیستن
فقط حرف مفت،میزنن
باسلام به تمامی رزمندگانی که رفتندونگذاشتن دشمن ذره ای ازوطن عزیزمان راتصرف کند/این چه طرزحرف زدن یاسوال است چه کسی استکه نوشته جوانهاازسرماجراجویی به جنگ میرفتندایثاروایثارگری درکارنبود/پس چه کسی جلواین دشمن بعثی تادندان مسلح ایستاد؟اگرقرارباشدمنی که بخاطرهمین مردم وکشوررفتم جنگیدم وحال دردمندهستم یعنی این دردازجنگ بمن رسیده وقادربه کارنمی باشم یعنی تاالان کارکردم ازاین ببعددیگرنمیتوانم اعصاب امانم رابریده /چه کسی جزدولت بایدبدردمن رسیدگی کندقرارنیست منیکه بجنگ رفتم مسولین بگویندبرای خدابوده وماهم هیچ کمکی نمیتوانیم بکنیم اینکه قابل قبول هیچ کس نیست .اگرهم این چنین است وبعضی هامیگویندازسرماجراجویی بوده حال آنهاهم ازسرماجراجویی بیایندفقط دوسال درهرجایی که هستندکاربدون حقوق کنندآنهاهم برای خدااین کاررابکنندآنوقت ببینم سروصدای زن وبچه درماه اول که حقوق بخانه نیایددرخواهدآمدچون زندگی همش بخاطرخدابودن که نمیشودزندگی خرج داردبالا وپایین دارداگربنده برای خداهمیشه بجنگم ویادرراه اوگام بردارم آنوقت تکلیف زن وبچه من چی میشود؟آن وقت استکه خیلی چیزهای دیگرکه خداخوشش نمی آیدبروزکندوخودی نشان دهدمگرخداگفته بخاطرمن شمابایدشرمنده اهل وعیال باشیدکه مارزمندگان بعداز27سال بخاطرناراحتی اعصاب وروان که ازجنگ بمارسیده شرمنده زن وبچه شدیم /خداوندهیچ مردی راشرمنده زن ونورچشمش بچه نکندچون مارزمندگان این تجربه تلخ راپشت سرگذاشتیم وهنوزکه هنوزه داریم باخودیدک میکشیم تامسولین وقت رسیدگی کنند/نه اینکه مثل27سال پیش یامثل بعضی هابگویندبخاطرخداجنگیده//توروستای ماضرب المثال ترکی استکه میگویند.اسب پیغمبرهم کاه میخواست //خدانگدارهمه رزمندگان دردمندکه 27سال است دارندبااینهمه دردزجرمیکشندآنوقت حرف مردم ازدردخودش بیشترزجرمیدهد.خدایابه مارزمندگان یک سلامتی بده بلا نصبت دوستان وآقاین گرامی به یک عده خواص هم عقل که دارنداینگونه فکرمیکنندرزمنده ای که20سال بیشتراستکه دارم در24ساعت6تا9قرص اعصاب وروان مصرف میکنم دریغ ازیک کجایی وچه کارمیکنی ازطرف دولتمردان فعلی وقبلیها همه وهمه همه
سلام عليكم :فرزند جانباز شيمايي هستم كه بعنوان فرزند ارشد خانواده مسوليت درمان پدر و مادر پير و سالخورده ام بعهده ام بوده و وظيفه خود ميدانم در سال 91 از استان مازندران به استان سيستان و بلوچستان منتقل شدم عليرغم گزارشات متعدد و ارايه مدارك و استشهاد محلي تا نامه بنياد انتقالم منفك نشد بعد گذشت يكماه از انتقالم بواسطه عدم رسيدگي مشگلات پدر و مادرم و عدم امكانات و تجهيزات پزشكي مجهز و مشگلات مالي پدرم دچار حادثه ايست قلبي شده كه به كمك همسايگان به بيمارستان شهرستان و نهايتا با نظر پزشك به مركز استان اعزام شد ميبايست كه به جهت رسيدگي امورات درماني پدرم به شهرستان اعزام ميشدم كه مراتب را گزارش نمودم اما با گذشت يكهفته از تاريخ درخواست گزارشم حتي دستوري در خصوص موافقت يا عدم موافقت صادر نشد نهايتا پس از مراجعه حضوري با ريس يگان خدمتي ام و اعلام مشگلاتم با خنده وي مواجه شدم و اعلام داشته كه جانبازي و زندگي پدرت به تو ارتباطي ندارد او جانباز است و حقوق و مزايايش را ميگيرد به تو چه ربطي دارد بسيار ناراحت شدم در صورتي كه خدا ميداند پدرم ريالي حقوق از بنياد تاكنون نگرفته حتي در بستر بيماري بنياد هيچ كمكي حتي مسولي عيادت نيامد نهايتا از مقام ارشد شهرستان مرخصي گرفتم و انصافا بسيار همدردي نمود اما وقتي به شهرستان رفتم ميبايست براي جراحي قلب پول جور ميكردم به ناچار حدود 20ميليون قرض كردم به اميد اينكه با حقوق اداره ام ماهيانه قرض مردم را ميدهم اما شرايط طوري شد كه مادرم هم سخت بيمار شد نميتوانستم دو انسان بيمار و سالخورده را رها كنم مجبور شدم مدت 8ماه از انان مراقبت و نگهداري كنم و براي چكاب انان را به بيمارستان ببرم و بياورم پس از 8ماه غيبت كاري مرا اخراج كردند به دادسرا هم كه بخاطر تخلف غيبتم رفتم مبلغ300هزار تومان جريمه شدم اكنون خود دچار بيماري افسردگي و اضطراب شدم با اين بدهي و مخارج زندگي و 13سال سابقه كار اخراج شدم چه خاكي بر سر كنم متاهلم و مستاجر با اين همه مشگلات چرا هيچ مسول دلسوزي صداي ناله و اشك چشمهايم و حال و روزم را درك نميكند جانم به فداي اقايم مولايم همه افتخارم نوكري و سربازي تو بود اما حالا چ كنم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi