شناسه خبر : 43800
چهارشنبه 04 فروردين 1395 , 12:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه بنیاد حفظ آثار به مناسبت سالروز عملیات فتح المبین

با احترام، بیانیه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به مناسبت سالروز عملیات افتخارآمیز فتح المبین جهت انعکاس در آن رسانه به حضورتان ارسال می گردد. م/ 580.74

 بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامی داشت دوم فروردین سالروز عملیات فتح المبین، این عملیات را نقطه اوج گیری پیروزی‌های سرنوشت ساز، مهم، تعیین کننده و غرور آفرین رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد و دفاع در مقابل صدام و نظام سلطه و استکبار دانست.

به گزارش معاونت روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخشی از این بیانیه آمده است:

پس از حذف بنی صدر از صحنه معادلات و مقدرات کشور و تحولات شگرف در عرصه جنگ و دفاع مقدس و طرح‌ریزی‌های هوش مندانه و رهگشای فرماندهان برای اجرای زنجیره‌ای از عملیات‌های بزرگ و سرنوشت ساز، پس از عملیات پیروزمندانه طریق القدس در آذرماه سال 60، عملیات فتح المبین در بامداد دوم فروردین ماه سال 61 با رمز مقدس «یا زهرا (سلام الله علیها) » آغاز و بخش‌های وسیعی از سرزمین‌های اشغالی کشورمان در خوزستان و در جبهه جنوبی منطقه شوش و دزفول از لوث وجود نظامیان بعثی پاکسازی شد.

این بیانیه می افزاید:

این عملیات، به عنوان یک نقطه عطف، مسیر روشنی برای طراحی عملیات‌های بزرگ در مدتی اندک را فراهم ساخت، به گونه‌ای که تنها پس از حدود یک ماه، عملیات معجزگون بیت المقدس «آزادسازی خرمشهر» را در سوم خرداد سال 61 رقم زد و موازنه جنگ را به نفع رزمندگان اسلام تغییر داد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به دستاوردها و پیامدهای عملیات غرورانگیز فتح المبین تصریح شده است:

در پی این عملیات که بوسه پدرانه و مهربانانه حضرت امام خمینی حمة الله علیه) بر بازوان رزمندگان اسلام بر تارک آن می‌درخشد، رؤیای نیروهای متجاوز بعثی در نابودی نظام اسلامی را باطل و جبهه متحد حامیان ارتش صدام را نیز به شدت نگران نمود و این تأثیرگذاری به حدی بود که آنان را به اندیشه پیرامون احتمال شکست راهبرد جنگ تحمیلی و تجاوز به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی مجبور ساخت.

این بیانیه در ادامه، دفاع مقدس ملت ایران را عاملی برای عمق بخشیدن به انقلاب اسلامی قلمداد و تصریح کرده است:

جنگ تحمیلی هشت ساله در حالی که موجب کندی در برخی روندهای تکاملی انقلاب اسلامی شد، اما در عین حال زمینه را برای نهادینه سازی بسیاری از خواسته‌های تحولی نظام و ملت ایران فراهم ساخت که مهم ترین آن تبلور مأموریت‌های جهانی انقلاب اسلامی و عینی سازی لایه‌های قدرت نرم نظام مقدس جمهوری اسلامی با الهام از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله و سلم)، مفاهیم کربلا و عاشورا را در پیش چشم جهانیان نمایان ساخت.

در پایان این بیانیه با تجلیل از حماسه آفرینی‌های شهیدان و رزمندگان اسلام در عملیات بزرگ و الهام بخش فتح المبین و تجدید عهد با امام راحل حمة الله علیه) و شهدای هشت سال دفاع مقدس و بیعت دوباره با مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) تأکید شده است:

عملیات فتح المبین نمایش قطعه‌ای از یک دفاع فراگیر و مقدس مردمی بود که با تبعیت و پیروی از ولایت فقیه، اتکا به ایمان، ابتکار و تدبیر همراه با سلحشوری و ایثارگری رزمندگان اسلام و تربیت یافتگان مکتب انقلاب اسلامی موجبات درخشش جهانی ملت  ایران را فراهم ساخت و آنان را الگوی بی بدیل مقاومت و ایستادگی برابر نظام سلطه و صهیونیسم بینالمللی قرار داد. واقعیتی انکارناپذیر که هم اکنون در جغرافیای مقاومت اسلامی برابر فتنه تروریسم تکفیری و جنگ‌های نیابتی استکبار جهانی خودنمایی می‌کند.

 

معاون روابط عمومی، تبلیغات و امور بین الملل

سید مجید هاشمی دانا

 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi