شناسه خبر : 43808
پنجشنبه 05 فروردين 1395 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رکاب زنی از هوم تا هور

روایت رکاب‌زن اصفهانی زائر شلمچه:

«از هوم تا هور» سفری به محل شهادت پدر / باران شدید هم جلوی راهم را نگرفت

خبرگزاری فارس: «از هوم تا هور» سفری به محل شهادت پدر / باران شدید هم جلوی راهم را نگرفت

یک ورزشکار و فرزند شهید اصفهانی به‌ منظور حضور در محل شهادت پدرش از نایین تا شلمچه با طی بیش از 900 کیلومتر راه خود را به این منطقه رساند.

حمزه اکبری فیض‌آبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر با بیان اینکه من در سال 65 در شهرستان نایین استان اصفهان متولد شدم، اظهار کرد: پدرم غلامرضا اکبری از شهدای 8 سال دفاع مقدس است که چند ماه پس از تولدم در اسفند سال 65 در دفاع از میهن اسلامی ایران به شهادت رسید.

این دوچرخه‌سوار گفت: به‌همین دلیل تصمیم گرفتم که از شهرنایین و از کنار مزار پدرم تا خرمشهر و در محل شهادت وی که در شلمچه بود، رکاب بزنم.

اکبری فیض‌آبادی عنوان سفر خود را «از هوم تا هور» خواند و گفت: انگیزه سفر من بیشتر عاطفی و سبزی طبیعت بود، که از هوم که نام دیگر شهر آیین است به منطقه حور که در جنوب کشور است سفر کردم.

وی بیان کرد: در این سفر طولانی که 15 روز به‌طول انجامید، 900 کیلومتر را رکاب زدم.

این ورزشکار با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، روحیه و انگیزه بالایی را در طول سفر در من تداعی کرد.

اکبری فیض‌آبادی اظهار کرد: در طول سفر کارهای فرهنگی زیادی از جمله کاشتن درخت، هدیه دادن کبوترهای صلح به کودکان و... انجام گرفت.

وی با اشاره به کاشت درخت گفت: تصمیم گرفتم در روزهای پایانی سال و مشخصا در روز 15 اسفند با کاشت دو درخت سرو به نشان آزادگی و ایستادگی و یک درخت زیتون به نشان صلح و دوستی، ثابت کنم که شهیدانی که در راه حفظ وطن به شهادت رسیده‌اند بزرگترین و والاترین سفیران صلح، دوستی و آزادگی هستند.

اکبری فیض‌آبادی با اشاره به اینکه با وجود اینکه تعدادی از نزدیکان و آشنایان من را از این سفر منع می‌کردند، اما با عشق به این سرزمین‌های پاک و مقدس آمدم، تصریح کرد: در هنگام سفر با باران تندی در ایذه رو به‌رو شدیم، اما نه تنها از شور و اشتیاق ما نکاست بلکه آن را افزایش داد.

این رکاب زن در رابطه با حال و هوای لحظه سال تحویل در یادمان عملیاتی شلمچه عنوان کرد: یکی از لحظات زیبا و فراموش نشدنی حضور در هنگام سال تحویل در یادمان دفاع مقدس شلمچه بود، از آن جهت که این مکان محل شهادت پدر من است، بر حال و هوای وصف نشدنی من افزوده بود.

وی گفت: ما از هیچ ارگانی حمایت نمی‌شویم ولی سازمان بنیاد شهید کمک‌هایی می‌کند که البته اغلب کمک‌های معنوی است.

اکبری فیض‌آبادی با اشاره به روحیات مردم خوزستان گفت: مردم خوزستان و خرمشهر مردی مهربان و خوبی هستند، البته تمام مردم ایران از این صفت برخوردارند و به‌همین دلیل است که بدون هیچ مشکلی در کنار همدیگر زندگی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: من سفرهای زیادی در جاهای مختلف ایران داشتم، اما سفر به مشهد مقدس جهت پابوسی امام رضا (ع) و سفر به یادمان‌های دفاع مقدس در خوزستان از بهترین سفرهای من به‌شمار می‌آیند که واقعا حس و حال وصف نشدنی و بی‌نظیری داشتند و سختی‌ها را به آسانی تبدیل کرده بود.

انتهای پیام/72026/ط

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi