شناسه خبر : 45141
شنبه 18 ارديبهشت 1395 , 10:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مظلومترین، محرومترین و فراموش شده ترین ها

شاید کسی باور نکند که علیرغم همه ادعاها و بوق‌ها و تبلیغات، ایثارگران از جمله مظلوم‌ترین، محروم‌ترین و فراموش شده‌ ترین اقشار جامعه در دولت های مختلف خصوصا" دردولت محترم فعلی هستند!

سیدرسول - شاید کسی باور نکند که علیرغم همه ادعاها و بوق‌ها و تبلیغات، ایثارگران از جمله مظلوم‌ترین، محروم‌ترین و فراموش شده‌ ترین اقشار جامعه در دولت های مختلف خصوصا" دردولت محترم فعلی هستند! دلیل محکم براین ادعاکه نشان از بی توجهی دولت های گذشته وفعلی است، تحلیل وافشاگری های صریح افرادی چون جانبازعزیزآقای یوسف مجتهد و خود عزیزان زحمتکش فاش نیوز درخصوص عدم اجرای صحیح قوانین ایثارگران، خصوصا" دل نوشته ها، ناله و فریادهای بی صدای جانبازان عزیزکه تنهاملجاو مأمنشان همین سایت مقدس می باشد. باهدف احقاق ساده‌ترین و بدیهی‌ترین حقشان که به موجب قانون به این ولی‌نعمتان نظام تعلق گرفته! سال هاست ناله و فریادسرمی دهند تاشایدبه گوش ناشنوای مسئولین متکفل برسد.

اما متأسفانه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران و تمامی ارگان های ذیربط در سال های اخیر، نه دغدغه‌ای در خصوص ایثارگران داشته اند و نه نشانی از ایثارگری در کارنامه‌ شان! هنوز بسیاری از جانبازان باید به دنبال اثبات جانبازی خود باشند و این فرآیند آنچنان دشوار شده که اکثریت «جانبازان اثبات جانبازی نشده» شهادت غریبانه و تحمل درد را آسان‌تر از اثبات جانبازی خود در هزارتوی اداری بنیاد شهید دانسته و ترجیح می‌دهند تا قید بنیاد و درصد مجروحیت آن را بزنند و...!

هرچند شایعه و اخبار غلو‌آمیز درباره امکانات دریافتی و سهمیه‌ها و... درباره جانبازان و ایثارگران وخانواده هایشان درجامعه پپیچیده است، اما متأسفانه حقیقت امر چهره‌ای هولناک دارد! بگذریم از آن که بسیاری از این عزیزان جانباز و خانواده های محترمشان اگر جبر زمانه و ناتوانی‌های جسمی و معضلات اقتصادی و معیشتی ناشی از آن نبود، هرگز راضی به زیر پا نهادن غرور خود و مراجعه به بنیاد و سایرادارات دولتی نمی شدند.

متأسفانه عدم تصویب قوانین صریح وشفاف باضمانت اجرایی قوی ازسوی مجلس و دولت، همچنین نجابت و سکوت ایثارگران وخانواده های مظلومشان درمقابل بی عدالتی ها و بی مهری های مسئولان، باعث شده تا وضعیت نابسامان و آلامشان از نظر دولت های قبلی و فعلی و سازمان متکفل امورشان مخفی بماند. مظلومانی که تحقیر و زخم زبان و بی‌ احترامی و بی‌ اعتنایی و تنهایی جان های نحیفشان را بیشتر از ترکش و تیر و داغ یتیمی و ضربات شلاق و... آزرده و ناله و فریادشان از «آشنا» بلند است؛ اما به احترام نظام و اسلام این ناله و فریاد را هم فروخورده و صبر و سکوت را پیشه خود کرده و در نتیجه روز به روز شاهد خاموشی شمع وجودشان هستیم! دیر یا زود زمانی خواهد رسید که اکثریت ایثارگران به تاریخ خواهند پیوست و در جوار پروردگارشان به آرامش ابدی دست خواهند یافت، اما بی‌توجهی به ایثارگران آن هم در ایران اسلامی مایه شرمساری تاریخی خواهد بود!

کد خبرنگار: 21
اینستاگرام
هجدهم شهریور ۱۳۹۲
شرمساري تاريخي
هرچند شايعه و اخبار غلو‌آميز درباره امکانات دريافتي و سهميه‌ها و... درباره جانبازان و ايثارگران آنچنان پراکنده شده که برخي گمان مي‌کنند جانبازان روي پول غلت مي‌زنند و با بنز اين سو و آن سو مي‌روند اما حقيقت امر چهره‌اي هولناک دارد!
۱- شايد کسي باور نکند که عليرغم همه ادعاها و بوق‌ها و تبليغات، ايثارگران از جمله مظلوم‌ترين، محروم‌ترين و فراموش شده‌ترين اقشار جامعه در دولتهاي مختلف بوده‌اند! کوچکترين دليل بر اين ادعاي بزرگ، تجمع پي در پي ايثارگران (آزادگان، جانبازان، خانواده‌هاي شهدا و...) در چند سال اخير در برابر مجلس، رياست جمهوري و...) باهدف احقاق ساده‌ترين و بديهي‌ترين حقوقي است که به موجب قانون به اين ولي‌نعمتان نظام تعلق گرفته است!

۲- مديريت بنياد شهيد و امور ايثارگران در سالهاي اخير نه دغدغه‌اي در خصوص ايثارگري داشته و نه نشاني از ايثارگري در کارنامه‌اش و هم از اين روست که ايثارگران در چند سال اخير مجبور به مطالبه از بنياد شهيد شده‌اند! آن هم درباره ابتدايي‌ترين حقوقي که براي يک ايثارگر قائليم!

۳- تنفس حق اوليه هر موجود زنده است! حقي که هزاران جانباز شيميايي آرزوي برخورداري از آن را دارند و اين حق جز با هزينه‌هاي گزاف درماني محقق نمي‌شود! معالجه، درمان و حداقل کاهش درد، امري نيست که جانباز يا بستگان او آن را با مراجعه مکرر به بنياد مطالبه کنند! در اين سالها بخش عمده‌اي از جانبازان مملکت با مشکلي به نام درمان مواجه بوده‌اند! و البته به جز اخمو، تحقير با پاسخ‌هايي چون بودجه نداريم و تعلق نمي‌گيرد و... رو به رو شده‌اند!

۴- هرچند شايعه و اخبار غلو‌آميز درباره امکانات دريافتي و سهميه‌ها و... درباره جانبازان و ايثارگران آنچنان پراکنده شده که برخي گمان مي‌کنند جانبازان روي پول غلت مي‌زنند و با بنز اين سو و آن سو مي‌روند اما حقيقت امر چهره‌اي هولناک دارد!

حق و حقوق مادي آزادگان، رزمندگان، خانواده‌هاي شهدا و... را (اگر در بالاترين حد ممکن قانوني هم در نظر بگيريم) اگر محاسبه کنيم مشخص مي‌شود جلب رضايت اين اقشار قانع بسيار ساده‌تر از جلب رضايت اعضاي هيئت مديره شرکت‌هاي دولتي است!
بگذريم از آن که بسياري از اين عزيزان اگر جبر زمانه و ناتواني‌هاي جسمي و معضلات اقتصادي و معيشتي ناشي از آن نبود هزگر راضي به زير پا نهادن غرور خود و مراجعه به بنياد و يا تجمع در برابر رياست جمهوري، مجلس و... نمي‌شدند!

۵- متاسفانه وضعيت نابسامان ايثارگران با تداوم مديريت فعلي (و به تبع آن بلاتکليفي در راس مديريتي بنياد) رو به افزايش است و نجابت و سکوت ايثارگران باعث شده که سازمان متکفل کاهش آلام ايثارگران از تيررس نگاه دولت يازدهم مخفي بماند!

اگر رئيس دولتهاي نهم و دهم چندان از حقايق دفاع مقدس آگاه نبود، موقعيت و مسئوليت‌هاي رئيس جمهور کنوني ايجاب مي‌کند که ايشان بيشتر از روساي جمهور ۱۶ سال اخير متوجه حساسيت‌هاي حوزه ايثارگران بوده و با انتخاب مديري آشنا و دغدغه‌مند در خصوص مسائل و معضلات ايثارگران مرهمي (هر چندن پس از مرگ سهراب) بر زخم‌هاي عميق و دردناک اين مظلوم‌ترين قشر جامعه باشند!

مظلوماني که تحقير و زخم زبان و بي‌احترامي و بي‌اعتنايي و تنهايي جانهاي نحيفشان را بيشتر از ترکش و تير و داغ يتيمي و ضربات شلاق و... آزرده و ناله و فريادشان از «آشنا» بلند است، اما به احترام نظام و اسلام اين ناله و فرياد را هم فروخورده و صبر و سکوت را پيشه خود کرده و در نتيجه روز به روز شاهد خاموشي شمع وجودشان هستيم!

ادامه مطلب
نوشته شده توسط کمیته فرهنگی در
هجدهم شهریور ۱۳۹۲وبلاگ رسمی آزادگان یازده تکریت .
دوست عزیز اگربی زحمت درهمان وبلاک 11تکریت برروی ( ادامه مطلب) کلیک کنید منبع این نوشته راخواهید دید . ضمنا منظورتان ازکپی کردن دوباره این مقاله
چیست 1؟ آیا مشکلی بااصل مطالب که ندارید؟
قصد همه ما نشر و باز نشر متنهای وجیه است.. و اگر کار برای خدا باشد برای بازنشر کننده دعای خیر می کنیم.
گله شما آنهم در ذیل مطلب فقط شاید معرفی وبلاگ شما باشد.
رب اشرح لی صدری...
خداوند به این برادر گرامی منتشر کننده مطلب پاداش نیکو عنایت فرماید.
و شما عزیزان 11تکیت موید و موفقتر باشید.
برادر گرامی سید رسول متشکریم.
وقتی سپاه پاسداران که حامی مستضعفان است نسبت به اجرای قانون و پرداخت ذخیره مرخصی شهدا تعلل می نماید مظلومیت شهید و ایثارگر بیشتر به چشم می آید.
کد پاسداری شهید 31793514
کد ملی 5639837020
به نام خدا
جانباز ۲۵٪ هستم روزگاری که ما جلوی‌بزرگترین‌ قدرت های جهان سینه سپر کرده بودیم مدیران امروز خارج از کشور صفا میکردند کسی به فکر ما نیست و ما هم به التماس از مدیران افتاده ایم بدون اینکه جرات گرفتن حقمان را داشته باشیم نگاه کنید شهدای مدافع حرم فرزندان کی هستند یک نفر اگر از فرزندان مدیران جرات این را داشته باشند پایشان را به سوریه یا عراق بگذارند چرا؟؟؟بررسی کنید ۸۰٪ فرزندانشان در اروپا زندگی میکنند و با خرج دولت تحصیل میکنند و فرزندان ما بعد از فارغ التحصیل شدن باید افسرده شوند و ور دل ما بنشینند دوران جنگ به میدان مین میزدیم باید به میدان مین بزنیم تا به فکر ما بیوفتند روز جانباز جلوی اداره کل بنیاد هر شهرستان تحصن کنیم و به هیچ مراسمی نرویم یا علی....
سلام.شرکت درروزجانبازفقط به نفع بعضی ازمدیران است که بوق وکرنامیکنندومیزندتوسرهمه....بیاییدهمه باهم شرکت نکنیم وازاین طریق اعتراض خودرااعلام نماییم...
رمزموفقعیت اتحادوهمه باهم یک صداباشیم.باهم فریادبزنیم تاشاهدبدادمان رسیدند...
اگر روز جانباز گرفتند شما هم شركت نكنييييييد ببينيد اصلا ميگيرند كه شما در اعتراض شركت بكنيد يا نكنيد !!!!؟؟؟؟
.سپاه پاسدران عزیز...
.. و نیز ذخیره مرخصی شهید علی اکبر عابدی را پس از 34 سال هنوز پرداخت نمی کنند.
البته از سرهنگان و سرتیپانشان را بلافاصله پرداخت می کنند.
زیرا آنان"" شهدای عزیز "" و جانبازان با لباس خاکی در خون خویش دست و پا زدند ..... ولی اینان سرههههنگانی والا تبار و سر تیپپپپانی بلندمدتبه اند!!!!!
---------
شهید علی اکبر عابدی - ش پ6119712 -- کدپاسداری 31793514
کدملی5639837020
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi