شناسه خبر : 46993
سه شنبه 08 تير 1395 , 09:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مردم به مسئولین بی اعتماد شدند!

نقوی: پرداخت های نجومی در قالب فیش های حقوقی یک شوک اداری و سازمانی بود که گرچه قابل تصور نیست که چرا باید یک مدیر حقوقی بالغ بر 250میلیون تومان حقوق دریافت کند .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درمورد فیش های نجومی برخی مدیران گفت: پرداخت های نجومی در قالب فیش های حقوقی یک شوک اداری و سازمانی بود که گرچه قابل تصور نیست که چرا باید یک مدیر حقوقی بالغ بر 250میلیون تومان حقوق دریافت کند اما باعث شد که کمی به خودمان بیاییم و به سمت شفاف سازی قدم برداریم.

سید حسین نقوی در ادامه افزود: فسادهای اداری شفاف شده و لازم است مجلس ، دولت و مردم هر کدام به نوبه خود اقدامات لازم را انجام دهند . دولت از طریق مبارزه با فساد اداری و یا تنظیم آیین نامه ای که هیچ دریافتی خارج از چارچوب صورت نگیرد و نیز رسانه ها با اطلاع رسانی درست به مردم موضوعات را شفاف به مردم گزارش کنند .مجلس نیز هم در وضع قانون و هم در بخش نظارتی عملکرد مناسب داشته باشد.

وی گفت : به طور کل باید از افراط و تفریط پرهیز کنیم و به سمت اصلاح و نظام مند شدن قدم برداریم .

 

نارضایتی مردم درمورد حقوق های نجومی

نمایندهٔ اصولگرای حوزهٔ انتخابیهٔ ورامین در گفتگو با خبرنگار شما نیوز اظهار کرد: قطعا این فساد ، آثار نامطلوبی بر اعتماد مردم برجای گذاشته است .

وی با اشاره به اظهارات برخی از مردم درمورد این حقوق های نجومی گفت: بسیاری از مردم معتقدند وقتی یک مدیر 250میلیون از بیت المال برداشت می کند در اصل هزینه اشتغال 25 جوان تحصیل کرده را خرج کرده و 25 جوان را فاقد شغل می کند .
( دولت برای هر جوان دولت 10میلیون وام برای اشتغال زایی هزینه می کند) که این رقم در سال معادل 300 نفر می شود .

به عبارتی دیگر یک مدیر به ناحق درآمد اشتغال 300 جوان را به تنهایی دریافت می کند و آنها را از رسیدن به موفقیت بازمی دارد.

نقوی ضمن اشاره به یک مورد دیگر از آثار نامطلوب حقوق های مدیران بر مردم افزود: این رقم های نجومی به جای سرازیر شدن در جیب مدیران می توانست صرف نوسازی وسایل حمل و نقل شود تا آمار تصادفات جاده ای کمتر شود.

وی گفت: این رخداد موجب نارضایتی و عدم اعتماد مردم به مسئولین و نظام اداری کشور شده است که لازم است برای آن چاره اندیشی شود.

 

چه کسانی مقصر هستند؟

عضو فراکسیون رهروان ولایت،رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: ما به اندازه کافی قانون داریم اما شفافیت در اجرای قانون نداریم.

دستگاه های نظارتی کشور باید در این زمینه پاسخگو باشند ؛ مگر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کارشان رسیدگی به همین دریافت و پرداختی های نیست؟ مگر این سازمان ها گزارش هزینه کرد سازمانها و مدیران را نباید به دولت ارائه کنند؟ اگر از این حقوق ها اطلاعی ندارند که وای بر حال ما !ً!!! و اگر هم خبر دارند چرا تا به حالا این موضوع مسکوت مانده است ؟

 

راهکارهای موجود

سید حسین نقوی حسینی در پایان خاطر نشان کرد: 3 راهکار در این زمینه می توان انجام داد:

1- ارجاع حقوقی های به ناحق دریافت شده به بیت المال

2-برخورد با متخلفین

3- تنظیم و عمل به یک نظام نامه پرداخت و دریافت شفاف

اینستاگرام
دوستان گرامی کسی که توانسته درطول این سالهاماهانه250ملیون تومان حقوق دریافت کند.ازاین ببعدش راهم برای دریافت حقوق ازراهکارهای دیگرحقوقش رادریافت میکند%%%%%%%%%%%%%یک وقتی بعضی ازدوستان مثل بنده فکرمیکنیم همین امروزکسانیکه حقوقهای ملیونی گرفتندراسریعاتوبیخ وبه دادگاه میفرستندنه عزیزم اینطورنیست ونخواهدهم شدچراچون پایه واساس ایراددارد.اگراینطوربودکه درطول این38سال کارهایی ازاین طریق تاحالا تمام شده بودوکشورکشورامام زمانی{ع} شده بود.خداوندبه تمامی رزمندگانی که همچومن ناراحتی اعصاب وشیمیایی وغیره دارندراهرچه زودترشفایی بدهدچون دولت هیچ بفکررزمندگان دردمن نیست ونبوده که باگذشت28سال ازپایان جنگ رزمندگان هنوزدرپله اول سیرمیکنن.........یاعلی مدد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi