شناسه خبر : 47205
دوشنبه 14 تير 1395 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به من حقوق وظیفه تعلق میگیره؟

 
س -یکی ازاقوام حدودچهارده ماه بصورت سربازوظیفه درجبهه بوده وکارت ایثارهم دارد.وکارگرساده ساختمانی است حتی تشکلیل پرونده هم دادوحساب بانکی هم به گفته خوداو  بازکردولی باتوجه به معسربودنش ونداشتن هیچگونه سابقه بیمه ای ,متاسفانه هنوزحقوقی به ایشان نداده اند,لطفا راهنمایی کنید.
ج – مشکل اساسی و مانع اصلی برای اجرای کامل پرداخت مستمری به رزمندگان معسر کمبود منابع است . آنچه که در بودجه سنواتی برای این امر محقق می شود به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای رزمندگان معسر نیست و دولت و مجلس در تامین منابع آن باید تجدید نظر کنند.

 

 

س - من آزاده حالت اشتغال کارمندرسمی وزراتخانه ای هستم که چندروزاست بازنشسته شده ام. آیا اگر کمیسیون عالی سپاه بند ج بشوم به من حقوق وظیفه تعلق میگیره یاخیر؟‌ چون سپاه توی دستورالعملش که صادرکرده میگه به حالت اشتغال ادارات حقوقی نمیدهیم.لطفاراهنمایی کنید.

ج – اگر در اداره با شرایط عادی و تکمیل سنوات خدمتی بازنشسته شده باشید ، برابر قوانین پرداخت حقوق وظیفه جزو حقوق قانونی شماست و سپاه نمی تواند شما را از این حق قانونی محروم کند.

 

 

س – سلام  درخواست اعاده به خدمت برای جانبازبازنشسته پیش ازموعد بااستنادبه کدام قانون بایدبه دستگاه ذیربط تقدیم شود؟

ج -  برابر ماده۶۰ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و با رعایت تبصره آن شما می توانید تقاضای اعاده بخدمت داشته باشید. این ماده بیان می دارد :‌
دستگاههای موضوع ماده (۲) این قانون مکلفند حسب درخواست جانبازان و آزادگانی که قبل از تصویب این قانون در خدمت دستگاه بوده و قطع همکاری نموده‌اند صرفاً برای یک بار نسبت به اعاده به خدمت آنان اقدام نمایند.
تبصره ـ افرادی که به موجب رأی صادره از مراجع قضائی یا هیأتها ی رسیدگی به تخلفات اداری و یا سایر مراجع قانونی مربوط به دلیل محکومیت از کار بر کنار شده‌اند مشمول این ماده نخواهند بود .

 

 

س - سلام قبلا من از بنیاد حقوق می گرفتم گفتن قانون گفته کسانی که از جای دیگه حقوق میگیرند حقوق بنیاد قطع بشه ولی دوباره قانون تصحیح شد وقانون قبلی رو نقض کرد حالا چطوری میشه دوباره حقوق بنیاد رو بگیرم ؟ به دیوان هم شکایت کردم.

ج – با عنایت به اینکه مراجع ذیصلاح قانونی به کرات به پرداخت حقوق حالت اشتغال و حقوق وظیفه به عنوان حق ایثارگرای تاکید کرده اند و دریافت آن را همزمان با دریافت حقوق استخدامی بلا اشکال می دانند ولی بنیاد شهید همچنان مقاومت می کند. ایثارگران به صورت فردی وجمعی به نهادهای رسمی و قانونی مانند دیوان عدالت اداری ،‌کمیسیون اصل نود ، کمیسیون ماده 16 و . . . شکایت کنند و مدیران مسولین مرتبط با این موضوع را تحت فشار قرار دهند تا مشکل حل شود.

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi