شناسه خبر : 47220
دوشنبه 14 تير 1395 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سخت کوشی از صفات شهید فارسی بود

قمر عشقی روز دوشنبه افزود: پسر شهیدم بسیار پر تلاش بود و از بیکاری و گذراندن بیهوده وقت متنفر بود به طوری که در روزهای تعطیل و تابستان با کار و تلاش هزینه تحصیل خود را فراهم می کرد.
وی ادامه داد: پسرم در تابستان با کار درکارگاه موزائیک سازی، کوره آجر پزی و حتی دست فروشی همه هزینه تحصیل خود را فراهم می کرد و هیچ گاه برای هزینه تحصیل از خانواده اش تقاضای پول نمی کرد.
وی بیان کرد: آن شهید با وجودی که خسته از سر کار به خانه بر می گشت اما بسیار مهربان بود و نمی شد خستگی کار را در چهره خندانش دید .
مادر این شهید بزرگوار گفت: فرزند شهیدم چندین بار در جبهه حق علیه باطل مجروح شد اما برای اینکه خانواده اش ناراحت و نگران نشوند نمی گذاشت خبری از این بابت به ما برسد.
وی بیان کرد: چندین بار از پسرم خواستم که با وجود مجروحیت دیگر به جبهه نرود اما م جواب می داد من از یاران امام حسین (ع) هستم و افتخار می کنم که در این راه پای بگذارم و حتی شهید شوم.
مادر این شهید بزرگوار افزود: اگر چه بهترین فرزندم را در جبهه حق علیه باطل از دست دادم اما راضی به رضای خدا هستم و می دانم راهی که پسرم انتخاب کرد بهترین راه بود.
برادر این شهید بزرگوار نیز گفت: آخرین افطاری ماه مبارک رمضان بود که بر سر سفره افطاری دو رزمنده که یکی از آنها همسایه ما بود خبر شهادت برادرمان را آوردند و هر ساله در ماه رمضان یاد و خاطره برادرم زنده می شود 
اکبر فارسی افزود: نماز اول وقت، روزه و خستگی ناپذیری از کار و تلاش از ویژگی های منحصر به فرد برادرم بود و خاطرات آن روزهای گرم تابستان و تلاش برادرم برای کسب روزی حلال هیچ گاه از یادم نمی رود.
وی اظهار کرد: برادرم از اواخر سال 1355 به صف مبارزان علیه طاغوت و رژیم ستم شاهی پیوست و با اوج گیری نهضت شکوهمند اسلامی در سال 56 در اکثر تظاهرات شرکت می کرد و اعلامیه های امام (ره) را دست به دست توزیع می کرد.
وی گفت: او با شروع جنگ حق علیه باطل، به صف رزمندگان بسیجی پیوست و در عملیاتهای بسیاری شرکت کرد در طول حضور در جبهه دو بار مجروح شد تا این که در عملیات رمضان پاسگاه زید به دیدار معشوق شتافت.
شهید حسین فارسی در وصیت نامه خود نوشته برادران و خواهران از شما می خواهم مدافع حق و پشتیبان ولایت فقیه باشید.
این شهید بزرگوار در وصیت نامه خود نوشته است: ملت مسلمان و معتقد به قرآن، همه ما پیرو حضرت علی(ع) هستیم ،امامی که با آن همه عظمت در دل شب به بیابان می رفت و در مقابل خداوند از روی خضوع و خشوع گریه می کرد .
شهید فارسی در وصیت نامه خود از ملت شریف ایران خواسته صبور باشند ،از تکبر و غرور دوری کنید و اما م خمینی را هیچ گاه تنها نگذارید و گوش به فرمان بت شکن زمانه خود باشند.
شهید حسین فارسی در سال 1342 در شهرستان خمین متولد شد و در سال 61 در عمیلیات رمضان به دیدار حق شتافت. 
شهرستان خمین دارای یک هزار شهید، دو هزار و 500 جانباز و 90 آزاده است.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi