شناسه خبر : 47660
سه شنبه 29 تير 1395 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در یوم الله انقلاب به روح الله پیوست

لیلا رجب همسر شهید مدافع حرم تقی ارغوانی  با بیان این که همسرم به صورت داوطلبانه به سوریه رفت و بسیجی فعال و شاغل در شهرداری منطقه 21 بود گفت: وی معاون عملیات بسیج شهرداری منطقه 21 بود و زمانی که قصد عزیمت به سوریه را داشت، مرخصی بدون حقوق گرفت.
وی با اشاره به سفری که با همسر خود به سوریه داشت تصریح کرد: پس از بازگشت از سوریه و با آغاز جنگ در این کشور، روزی از تلویزیون اخبار مربوط به سوریه را می دیدیم که همسرم گفت این بنده های خدا چطور زندگی می کنند، اگر به من اجازه بدهی من می روم، من هم با رفتنش موافقت کردم، چون می دانستم که اگر نیت کاری را داشته باشد باید انجام دهد، در خانواده هم پدر و مادرش در نهایت این تصمیم را پذیرفتند.
 
همسر شهید ارغوانی با بیان این که همسرم به علت بسیجی بودن دوره های آموزشی لازم را دیده بود خاطرنشان کرد: به دلیل گذراندن این دوره ها همسرم 17 مهر 94 به سوریه اعزام شد و 43 روز بعد بازگشت و دوباره اصرار داشت که برود که این بار من اجازه ندادم زیرا در این مدت بی مهری های بسیاری شده بود و می گفتند اینها به دلیل مسائل مادی می روند، ولی واقعاً اینطور نبود ما از نظر اقتصادی هیچ مشکلی نداشتیم و همسرم همیشه می گفت به خاطر حفظ اسلام و حرم حضرت زینب (س) به سوریه می روم.
وی افزود: در نهایت همسرم با مخالفت من روبرو شد و نرفت ولی یک شب در خواب دیدم که حرم حضرت زینب (س) با لودر تخریب شده و من داد می زدم که حضرت زینب (س) دستان مرا گرفت و گفت که برای حفظ حرم من باید جان دهید، پس از بیدار شدن به همسرم گفتم من مشکلی با رفتنت ندارم و او 4 بهمن 1394 دوباره رفت و 18 روز بعد در 22 بهمن ماه به شهادت رسید.
 
این همسر شهید در پاسخ به این سوال که آیا همسر شما خبرنگار خبرگزاری قرآنی کشور بودند گفت: بله حدوداً دو سال با این خبرگزاری همکاری داشت زیرا علاقه زیادی به کار خبر و عکاسی داشت و بدون حقوق و افتخاری نیز با این خبرگزاری کار می کرد این مسئله سبب شد عده ای تصور کنند که همسرم برای مستند سازی و کار خبر به سوریه رفته ولی اینطور نبود.
 
وی در واکنش به تاثیر شهادت شهید ارغوانی بر خانواده و همچنین پسر 12 ساله اش امیر حسین تصریح کرد: همسرم همیشه امیر حسین را به اردوهای نظامی می برد و به همین دلیل او با فضای جهاد آشنا بود ، من هم از این که اجازه رفتن به همسرم را دادم پشیمان نیستم، ما با دید باز این راه را انتخاب کردیم و اکنون دلمان به شفاعت این عزیزان خوش است، شهدا آرامشی به انسان عطا می کنند که این آرامش شامل حال من و پدر و مادر همسرم نیز شد، او نحوه مرگش را خودش انتخاب کرد .
گفتنی است، شهید تقی ارغوانی یکی از کارمندان روابط عمومی شهرداری منطقه 21 تهران بود که برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) چندی پیش داوطلبانه عازم سوریه شد و توسط نیروهای تروریستی و تکفیری به شهادت رسید. شهید ارغوانی اولین شهید مدافع حرم شهرداری تهران و نخستین شهید شهرک وردآورد تهران محسوب می‌شود. او همچنین یکی از عکاسان خبری بود که به صورت افتخاری با خبرگزاری‌های کشور در موضوعات مختلف همکاری داشت. شهید تقی ارغوانی فرمانده گردان بیت المقدس پایگاه شهید یزدی حوزه 205 ناحیه میثم تمار در منطقه 21 تهران بود. از این شهید یک پسر 12 ساله به یادگار مانده است.
منبع: حیات
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi